Auteur Topic: [Column] Inspiratie: het is simpeler dan je denkt  (gelezen 449 keer)

mbs

• Bekijk profiel
« Gepost op: 29 november 2014, 16:06:01 »
Je hoort het woord inspiratie ontelbaar vaak vallen bij diegenen die worden gedreven door hun creativiteit. Het zijn de mensen die het liefste buiten de lijntjes kleuren. Wanneer het tikken van de klok stil lijkt te staan en de wereld om mij heen verdwijnt komt die persoon ook in mij naar boven. Geschreven taal is mijn hart en inkt is de bloed die door mijn lichaam stroomt. Om iets te schrijven waar je tevreden op terug kunt kijken hoor je vaak dat je inspiratie nodig hebt.
Bij inspiratie denken de meeste mensen aan het volgende: je zit in de zee. Het water is lauwwarm. Je hebt je ogen dicht en de zon brandt precies sterk genoeg op je zachte huid. Het is eb. Je hangt tussen wakker en slapend in. Tot er een gigantische golf komt en de tranquiliteit van het scenario verbreekt en jou met de kracht van een tsunami wegsleept.
De zee is het schrift. Jij bent de schrijver. Je bent zojuist overspoeld door inspiratie. Je brein draait tijdelijk overuren maar van de golf is weinig over en de zon droogt langzaamaan jouw huid. Je inspiratie is verdwenen en je dommelt weer in slaap.
Is dit inspiratie? Slechts een moment van overrompeling dat voorbij is tegen de tijd dat je in je ogen hebt gewreven?

Vandaag was ik bezig met zelfstudie over het onderwerp anatomie, ademhaling om precies te zijn. Een uitermate interessant onderwerp. Ik las over de longen, alveolairen en meer van dat soort anatomische termen. Vervolgens stuitte ik op het volgende:
Inspiratie:  inademen, als tegengestelde aan expiratie.
Je hoeft niet altijd verre reizen te maken of diepe boeken te lezen om je hand over het papier te kunnen laten glijden. Het is voldoende om simpelweg te ademen. Jij bent een mens en jij leeft door te ademen. Kijk om je heen, naar de mensen die inspireren. Veel meer is er niet nodig om de denkbeeldige bijl te pakken en jouw schrijversblok te verpulveren tot kleine stofdeeltjes die slechts een fractie van een seconde voorbijwaaien tot ze weer zijn verdwenen aan de horizon.
------

Een hersenspinsel  :lol:
Meningen, verbeterpunten? xxxx

Suuske

• **
  • There are so many beautiful reasons to be happy
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2014, 18:54:09 »
Ik vind hem echt heel mooi!
I'm addicted and I don't know why / Guess I've always been this way
Wattpad

Perronita

• Darling, I'm a nightmare dressed like a daydream.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2014, 20:21:00 »
Space was just a word made up by someone who's afraid to get too close.

Firefly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2014, 23:43:23 »

mbs

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 december 2014, 12:16:59 »
Bedankt! X