Auteur Topic: Chicklit: The Queen Bee  (gelezen 1392 keer)

TheDivaFiles

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 februari 2009, 17:47:32 »
Scarlett Wellington is zestien, rijk en een bitch. Maar boven alles is zij de Queen Bee, en dat vindt ze helemaal geweldig. Wanneer ze na twee jaar terug komt, van L.A en Parijs, naar New York City is alles verandert. Haar ex-beste vriendin is nu de Queen, en Scarlett zet alles op alles om haar titel terug te winnen.

Hieronder lees je de proloog. Het speelt zich twee jaar terug af, wanneer Scarlett naar L.A verhuist.

The Queen Bee
Proloog
[/b]

Ik zit nu in het vliegtuig, op weg naar L.A. Naar mijn papa, pappie, vader, hoe je hem ook wilt noemen. Natuurlijk ken je mij, ik ben Scarlett Wellington. Ja, als in dochter van Margaret Wellington, de tv-host. En ook als kind van John Rufus, beroemde rockster. Natuurlijk is mijn leven niet zo geweldig als je denkt, ik bedoel, ik mag dan een beroemde dochter zijn en ik mag dan gewoon een fabulous glamorous bitch zijn, maar ik moet nu mijn beloved New York City verlaten voor het vreselijke L.A. Het is niet zo dat ik L.A haat (eigenlijk wel, het is daar te hot, en niet in de zin van hóóót, maar gewoon van warm.), en de mode loopt daar minstens een week achter. Oké, ik kan wel shoppen in Rodeo Drive maar toch. Het is niet zoals mijn geliefde Upper East Side. Oh mijn god, ik krijg nu al tranen in mijn ogen als ik eraan denk en het vliegtuig is nog niet eens vertrokken. Waarom moest ik zonodig ontdekken dat mijn moeder lekker lesbisch aan het doen was met mijn rectrix? Oké, ik heb niets tegen ze, maar serieus mijn eigen moeder? Als ze het me nou eerder had verteld, maar nee. Madame moest zonodig eerst drie maanden met mijn rectrix daten, die een dochter had (Oké, beeld je een blond meisje in, met cup D en hele vette inkijk. Ja, dat is dus de dochter van mijn rectrix.) En nu heb ik dus een bitchfight met mijn ma, en ga ik lekker naar mijn pa toe (Die ik overigens al drie jaar niet meer heb gesproken). Ja, L.A here I come. Zolang ze maar weten wat ik er heb voor moeten opofferen. Oh, het vliegtuig gaat stijgen, dus ik zeg nu maar: xoxo, S.

En, wat vinden jullie ervan? Moet ik er verder mee gaan?

diodiodiodio

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2009, 17:51:33 »
woow, is schrijven over rich bitches zo leuk? T_____T

TheDivaFiles

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2009, 17:55:03 »

woow, is schrijven over rich bitches zo leuk? T_____T

Ja :') Dat is het, volgens mij is het omdat iedereen (Of bijna iedereen) van Blair Waldorf houdt (De Gossip Girl-boeken/tv-serie.) Maar ik probeer haar wel nog een beetje menselijk te houden. Als ze perfect blijft vind ik het zelf op een gegeven moment gewoon saai :l.

diodiodiodio

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2009, 18:04:05 »
ik vind het gewoon corny.

Dodger

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2009, 18:06:34 »
Ugh.
Alweeeeeeeeeeeeeeeer over hetzelfde.
To be a rock and not to roll.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2009, 19:31:26 »

Ugh.
Alweeeeeeeeeeeeeeeer over hetzelfde.

TheDivaFiles

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2009, 19:39:23 »
Maar kunnen we nu inplaats van het idee afkraken het over het verhaal beginnen :l. Want volgens mij hebben jullie niet eens het gelezen.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2009, 19:47:57 »
Ik heb het wel gelezen, maar ik vind het een beetje hectisch, niet echt mijn ding. Als je schrijven leuk vindt, dan zou ik vooral doorgaan en je niks aantrekken van kritiek. Bewijs dat je niet de volgende duffe chicklit schijfster bent.

Hiphoppop

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2009, 19:58:50 »
Twee woorden: gossip girl.
Sorry maar het lijkt er echt precies op: Rufus. upper east side. maar misschien wordt het beter.. succes iig

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2009, 20:07:02 »

Twee woorden: gossip girl.
Sorry maar het lijkt er echt precies op: Rufus. upper east side. maar misschien wordt het beter.. succes iig

idd. en dat xoxo.
TUMBLR - LAST.FM "If the history of science shows us anything, it is that we get nowhere by labelling our ignorance 'God'".

SELFISH_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2009, 20:10:37 »
ik vind zulke verhalen wel leuk.
When you love someone, all your saved-up wishes start coming out.

sharmaineee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 27 april 2009, 20:42:38 »
verder?
You are alive. So live!

nicky16s

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 27 april 2009, 20:49:59 »
ik weet het niet ... k krijg echt zo'n "urrhhh" bij zo'n verhaal.. iets van: menn stop it, please!
niet jij, maar de personage :P van mij mag je verder gaan hoor xd , maar ik vind het persoonlijk niet veel aan :)

egyptenaaresse

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 27 april 2009, 21:03:09 »
gewn veder gaan & kijken of het dan wel mensen trekt ?
i like it anyway ,

Destination

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2009, 19:40:14 »
Het lijkt inderdaad op Gossip Girl.
Ik vind je schrijfstijl niet leuk. Typische woorden als "lovely" en "hot" zet je niet in een Nederlandse zin.
Het onderwerp is niet origineel, wat niet erg is zolang het een goed geschreven, originele uitwerking heeft. Maar dat heeft het jouwe niet en daardoor haken lezers af.
Kort samengevat: schrijfstijl, originaliteit en uitwerking. Dat zijn de drie woorden waar je als schrijver op hoort te letten en rekening mee hoort te houden. Als je dat eenmaal onder de knie hebt, zul je zien dat mensen minder snel afhaken en door willen lezen.

En nog één ding: maak het spannend. Wedden dat je in no-time een tiental lezers meer hebt?
« Laatst bewerkt op: 29 april 2009, 19:43:47 door Destination »

claairee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2009, 20:45:29 »
i like it

verder :D

koussen

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 30 april 2009, 12:56:25 »
Begin gewoon.

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 30 april 2009, 17:36:09 »
Dit is ongeveer een exacte kopie van Gossip Girl :D
althans, de inleiding.
dus doe maar niet.
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2009, 22:52:57 door kimmetjuh3 »

alexturner

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2009, 17:47:09 »
ik vind het geloof ik niet zo leuk dat dat meisje 'perfect' is en doet alsof ze perfect is en in elke manier wilt laten weten dat ze perfect is, en een dramaqueen.. sorry, niet mijn ding.

Ridicule

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 30 april 2009, 17:48:28 »
De inleiding doet me denken aan Gossip Girl. Verder heb ik niet gelezen, maar volgens mij zijn er wel mensen die willen dat je verdergaat.
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet