Auteur Topic: Boekenfestijn - ervaringen?  (gelezen 1194 keer)

Jette Schroder

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 januari 2014, 11:14:48 »
Ik heb even getwijfeld op welk sub-forum ik deze vraag moest plaatsen, maar ik denk dat hier de grootste boekenwurmen zitten. Als het niet goed is, hoor ik het wel!

Is iemand hier wel eens naar het Boekenfestijn geweest? Zie hier: http://www.boekenfestijn.com/
Dit weekend is het in Rotterdam. Het lijkt me op zich heel leuk, maar ik weet niet wat ik kan verwachten. Hoe druk is het? Zijn er echt leuke boeken, of is het vooral 'meuk'?

Ik hoop dat iemand ervaringen wil delen!

« Laatst bewerkt op: 24 januari 2014, 11:19:08 door Jette »
Heb jij - net als ik - de droom om een succesvol schrijfster te worden? Droom dan met mij mee op http://jetteschroder.nl!

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2014, 13:40:48 »
Ik ben in Zwolle geweest vorig jaar november, dus ik heb nu enige ervaring. Maar ik weet wel dat Zwolle een stuk minder druk is dan Rotterdam - obviously.
Dus houd er rekening mee dat het wel druk kan zijn! Zeker vandaag en morgen.

Er zijn echt heel veel boeken. Ahoy is veel groter dan de ruimte waar het boekenfestijn van Zwolle gehouden werd, maar hoe groot kan ik je niet vertellen. Ze hebben allerlei tafels en categorieën, dus bijvoorbeeld Young Adult (Nederlandse boeken zijn dat), Reizen, Koken, Engelse boeken, Laatste Exemplaren en ga zo maar door.
De Nederlandse boeken zijn sowieso iets duurder dan de Engelse, maar omdat ik toch alleen maar Engels lees is dat voor mij geen probleem. Er zitten boeken tussen van een hele tijd geleden, maar ook iets recentere. Je zult niet boeken vinden die in 2013 zijn uitgegeven, misschien nog wel die van uit 2012, maar dat wordt goed zoeken.

Ik ben uiteindelijk 24 euro kwijt voor 7 boeken, waarvan één een boxset was met 5 boeken, dus eigenlijk waren het 12 boeken. Je kunt je wel voorstellen hoe goedkoop. (:
De boeken zijn trouwens van goede kwaliteit. Ze zijn zo goedkoop omdat er misschien een drukfoutje in het boek staat of iets op de kaft. Maar voor de rest zijn ze gloednieuw.
♥  tumblr - goodreads - simblr | Life's a bitch and so are you.

Jette Schroder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2014, 13:49:14 »
Wat fijn, zo'n verslagje!

Met jouw 7 boeken voor 24 euro trek je me over de streep :D Al koop ik liever Nederlandse boeken, dus die zullen dan iets duurder zijn.

Ik denk alleen dat mijn vriend afknapt op de drukte. Nog even overleggen dus!
Heb jij - net als ik - de droom om een succesvol schrijfster te worden? Droom dan met mij mee op http://jetteschroder.nl!

Zonnester

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2014, 16:12:55 »
Ik was gisteren in Rotterdam. Het was echt bizar druk en dan was dat nog op een doordeweekse dag. Dus daar moet je wel rekening mee houden en dus wat geduldiger zijn.

Het was overzichtelijker dan de vorige keren dat ik was geweest, ook in Rotterdam en een keer in Utrecht. Verder waren er veel meer Nederlandse boeken en wat minder Engelse boeken. Dus verrassend genoeg heb ik vooral Nederlandse boeken gekocht. Het viel me ook op dat er echt veel actuele boeken tussen zaten, ik ben zelfs boeken uit 2013 tegengekomen. En de prijzen zijn natuurlijk heel erg fijn.

Ik heb 11 boeken gekocht voor ongeveer 55 euro, dus ik heb echt goede koopjes gedaan.
Kan het je zeker aanraden om nog te gaan deze week!

Mystery girl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2018, 07:49:57 »
Zijn er (recentere) ervaringen van het boekenfestijn. Dit weekend is het namelijk bij mij in de buurt.

Het is niet dat ik geen boeken meer heb maar toch.