Auteur Topic: Algemene schrijvers slow  (gelezen 447291 keer)

December

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13200 Gepost op: 23 januari 2017, 21:05:10 »
Hoe krijgen jullie de inspiratie om een verhaal te bedenken? Ik begin altijd maar dan onderhand raken mijn ideeën op. Tips iemand?

Eigenlijk stromen de ideeën vaak naar binnen. Het verhaal waar ik nu mee bezig ben is deels geïnspireerd door een boek, deels door een liedje en deels door een theorie uit de psychologie. Maar ook een random gesprek in de trein kan iets met me doen, of als mijn vriend met een nieuwe hobby komt aanzetten. Vaak bedenk ik random scenario's en vanuit daaruit ga ik verder. Alles uit mijn omgeving kan me beïnvloeden.

December

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13201 Gepost op: 23 januari 2017, 21:06:57 »
Ik heb trouwens besloten om eens voor de snowflake aanpak te kiezen in de hoop dat ik daar iets verder mee kom. Dus ik ben benieuwd. Ik heb het deze week heel erg druk met leren, maar ik ga proberen er vanaf donderdag na mijn laatste tentamen werk van te maken. Iemand anders die daar ervaring mee heeft?

Alioqui

• I'm a daydreamer and a nightthinker
    • Bekijk profiel
« Reactie #13202 Gepost op: 24 januari 2017, 22:43:09 »
@December
Ik was vroeger helemaal niet van het plannen haha. Maar nu vind ik het ontzettend fijn werken.

Ik dacht dat je met de sneeuwbalmethothe klein begint en dat steeds uitwerkt naar een groter iets, als ik het goed heb. Ik weet dus niet of ik volgens die methode werk, maar ik plan op dit moment zo:

Eerst bedenk ik een scene
Daarbij komen de personages die ik verder uitwerk, evenals de locaties. Worldbuilding enzo
Daarna komt een soort ruwe uitwerking van de verhaallijn: waar begint het verhaal en waar willen de personages naartoe en waar wil ik het laten eindigen
Daarna bouw ik uit door kleine gebeurtenissen eraan toe te voegen, subplots, wendingen en omwegen die de karakters moeten trotseren voordat ze hun doel kunnen bereiken. Zoals bijvoorbeeld iemand die het karakter ontvoerd voordat ze haar liefde aan haar beste vriend kan verklaren (even een heel slecht voorbeeld maar je snapt het haha)
Daarna schrijf ik een (meestal erg crappy) synopsis die de verhaallijn grijpt
En dan kijk ik wat ik welk hoofdstuk komt, door het samen te vatten in een paar zinnetjes wat er moet gebeuren.

Afhankelijk van het soort verhaal doe ik een onderdeel heel uitgebreid of heel kort, ik heb het nu toegepast bij twee verhalen en bij de één ben ik gestopt bij de synopsis en bij de andere werk ik echt uit per hoofdstuk haha.

“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Candira

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13203 Gepost op: 17 februari 2017, 00:07:17 »
Naam Candira
Leeftijd 27
Welke RPG's. Geen zit net op deze site
Favoriete FC. Alyssa Milano.
Favoriete Genre. Fantasy
Favoriete Ship. Cole/Phoebe

Lavender

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13204 Gepost op: 28 februari 2017, 15:22:31 »
Ik ben met een verhaal bezig en ik zou graag meningen willen! Ik heb drie mogelijke voornamen voor mijn (mogelijk) hoofdpersonage en vroeg me af wat het best klinkt als naam. Het zijn allemaal woorden die in een andere taal "bloesem" betekenen.
Ik heb tot nu toe: "Ruva", "Duwa" en "Tanna". Wat klinkt het best als een naam? Ik twijfel zelf het meest tussen Ruva of Tanna. Op een of andere manier vind ik Duwa iets te ingewikkeld en vergezocht klinken..? meningen? :)

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #13205 Gepost op: 28 februari 2017, 16:30:31 »
Ik zou voor Ruva kiezen! @Lavender

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #13206 Gepost op: 01 maart 2017, 17:17:48 »
@Lavender Ruvu vind ik het mooist! Al zou ik er alleen voor gaan als het fantasy oid is, voor een hedendaagse setting zijn ze nogal ongebruikelijk :)
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Lavender

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13207 Gepost op: 01 maart 2017, 21:36:39 »
@Lavender Ruvu vind ik het mooist! Al zou ik er alleen voor gaan als het fantasy oid is, voor een hedendaagse setting zijn ze nogal ongebruikelijk :)

het is absoluut geen fantasy verhaal haha. Vandaar dat ik nogal twijfel ook over de namen (suggesties zijn ook welkom hoor). Hoewel ik denk dat het niet bijzonder storend is.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #13208 Gepost op: 02 maart 2017, 14:14:01 »
Ik zou als het geen fantasy is gewoon voor een normale voornaam kiezen.
''Syncopate my skin to your heart beating.''

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #13209 Gepost op: 03 maart 2017, 20:24:33 »
het is absoluut geen fantasy verhaal haha. Vandaar dat ik nogal twijfel ook over de namen (suggesties zijn ook welkom hoor). Hoewel ik denk dat het niet bijzonder storend is.

De naam Reva lijkt op Ruvu, alleen is deze naam wat 'normaler'. Vind je dat wat?
tumblrWattpad

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #13210 Gepost op: 05 maart 2017, 12:15:34 »
Camp NaNo komt er weer aan! Wie van jullie is er ook van de partij?
tumblrWattpad

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #13211 Gepost op: 07 maart 2017, 07:08:00 »
Camp NaNo komt er weer aan! Wie van jullie is er ook van de partij?

Ik!

Horrolady

• Bekijk profiel
« Reactie #13212 Gepost op: 10 maart 2017, 16:37:13 »
Ik weet niet wat camp NaNo is  :fieuw:  Kan iemand het uitleggen?
~ 05-02-'14  Love of my life! ~  I'm happy at home, you're my best friend!

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #13213 Gepost op: 10 maart 2017, 18:04:06 »
Camp NaNo is een maand waarin je een schrijfgoal zet en elke dag in die maand een stuk schrijft. Dit hou je dan bij op een website (Google: Camp NaNoWriMo). Het is op de maanden April en Juni (of Juli...).

In november is er NaNoWriMo en dan schrijf je in een maand 50.000 woorden.

Snap je? :)
tumblrWattpad

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #13214 Gepost op: 11 maart 2017, 07:35:12 »
Het is in april en juli, maar inderdaad, dat is het. Ik denk alleen dat ik mijn project misschien al voor april af heb, dus dat wordt dan even overschakelen op plan B.

Horrolady

• Bekijk profiel
« Reactie #13215 Gepost op: 11 maart 2017, 11:53:11 »
Ah tof :) November versie die ken ik, dat vind ik echt te zwaar nu. Een lager doel voor april of juli vind ik wel heel leuk thnx voor de duidelijke uitleg. :D
~ 05-02-'14  Love of my life! ~  I'm happy at home, you're my best friend!

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #13216 Gepost op: 18 mei 2017, 12:05:14 »
Ik heb eindelijk een idee om ergens over te schrijven!

Vind het best wel een cool concept, maar moet het wel goed uitwerken denk ik, anders kan het zo ook echt een flop worden.
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

DikkeVetteVlinder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13217 Gepost op: 27 juni 2017, 01:09:53 »
Ik heb eindelijk een idee om ergens over te schrijven!

Vind het best wel een cool concept, maar moet het wel goed uitwerken denk ik, anders kan het zo ook echt een flop worden.

Wat heb je in gedachten dan?
http://paradigm-shift.actieforum.com/
Slice of life RPG die zich afspeelt in en rondom de fictieve stad Northdale. Actief, gezellig en toegankelijk.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #13218 Gepost op: 29 augustus 2017, 22:30:24 »
Wat doen jullie als jullie al weken niet meer geschreven hebben maar het wel weer willen oppakken? Daar zit ik namelijk mee..

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #13219 Gepost op: 12 september 2017, 16:53:13 »
Wow het is hier echt dood. @Encore wat ik dan doe is meestal beginnen met een prompt of ik leg mezelf op dat ik x woorden in x minuten deze dag schrijf, een soort sprintje trekken dus. Maar meestal als ik een paar weken niet meer geschreven heb, dan komt er bij mij vanzelf weer opnieuw die inspiratie.
Heb je ergens nog ideeën liggen die je uit kunt werken?

Ik ben al twee maanden lang bezig met het uitwerken van een fantasywereld waar ik in NaNo mee gestart ben. Het is een grote taak maar ik ben er al helemaal verliefd op geworden :) Hoe gaat het met jullie schrijfsels?

Gister is mijn nieuwe laptop aangekomen, vanaf nu werk ik met een iMac en ik merk enorm het verschil met mijn vorige laptop haha. Nu kan ik daadwerkelijk langer dan een uur achter mijn laptop zitten zonder dat hij uitvalt van de hitte (de vorige was 5 jaar oud).
tumblrWattpad

December

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13220 Gepost op: 17 september 2017, 14:27:49 »
@Encore Ik dwing mezelf om iets op papier te zetten. Maakt niet uit waarover of hoe slecht. Een karakter, een random scéne, als ik echt niets weet begin ik daarover te schrijven.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #13221 Gepost op: 19 september 2017, 17:50:35 »
Ben het nu weer langzaam aan het oppakken.

Nienes

• Rawrrrrrrr.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13222 Gepost op: 21 september 2017, 20:35:50 »
Halllooootjes  :aanbid:
Mijn Wattpad! Met oa ENCORE|mijn Blegh Blog Toni Morrisson - 'If there is a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it.'

Shiver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13223 Gepost op: 21 september 2017, 20:38:25 »
hoi, ik ben nieuw hier :)
Don't go crying to your momma, because you're on your own in the real world.

Nienes

• Rawrrrrrrr.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13224 Gepost op: 21 september 2017, 20:43:42 »
welkom :D
Ik oud, heeeel oud... kwam weer eens een kijkje nemen na een jaar ongeveer ;-)

Schrijf je al lang?
Mijn Wattpad! Met oa ENCORE|mijn Blegh Blog Toni Morrisson - 'If there is a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it.'