^ Haha, ik schrijf ook fanfictie. Over een band. Maar het is niet dat ik zo obsessed met ze ben dat ik fanfic's schrijf, meer dat de mensen op Q er meer geïnteresseerd in waren en ik het een keer wilde proberen. Omdat het aansloeg ben ik ermee door gegaan.
Op zich is het ook gewoon een manier om beter te worden in schrijven. Ik ben niet van plan er iets mee te doen, maar ik schrijf er makkelijker aan, omdat het in mijn ogen toch niet belangrijke verhalen zijn. Zodra ik een verhaal perfect wil hebben, mislukt het. Fanfictie is dus heel handig voor mij.^^
Maar het verschilt per mens, naturlich.
Edit: ik vind het trouwens leuker om een verhaal met onbekende personen te schrijven, omdat ik ze dan 'geschapen' heb, of hoe je het ook noemt, haha. Ik voel me altijd een soort mama over mijn eigen personages. Ze bestaan echt voor me -ook al is het dan alleen in mijn hoofd. Bij fanfictie voel ik me niet zo verbonden met bestaande mensen.
Enne, over Wattpad, in het begin kreeg ik ook geen reactie's of wat dan ook, het duurde heel lang voor het op gang kwam, maar ik vond het inderdaad handig omdat anderen niet gewoon je verhaal kunnen kopiëren/overnemen.