Hoi allemaal,
Ik ben heel erg enthousiast gaan schrijven, maar nu leest niemand het verhaal. Wat kan ik daar aan doen?
Je verhaal een beetje promoten is denk ik een goede eerste stap, maar uiteraard uitsluitend op plekken waar dat toegestaan is, omdat het mensen anders eigenlijk voornamelijk irriteert.
Het ding met Wattpad is dat het voor iedereen toegankelijk is, en die lage drempel heeft natuurlijk als keerzijde dat er elke dag ontzettend veel content bijkomt. Met andere woorden: je hebt een enorm aanbod aan dingen die je kan lezen, maar 'concurreert' als schrijver zelf min of meer met ontzettend veel andere verhalen, waarvan er zat zijn met vergelijkbare onderwerpen.
Een goede synopsis/pitch voor je verhaal kan helpen. Gewoon een kort stukje waarin je net genoeg uitlegt om mensen te laten weten wat ze kunnen verwachten, maar niet teveel, zodat je idealiter nieuwsgierigheid wekt.
Het kan natuurlijk ook dat het onderwerp gewoon niet zo gek veel mensen aanspreekt. Als dat het geval is is dat erg jammer, maar soms heb je dat.