Auteur Topic: Zijn er hier meiden die bijles geven?  (gelezen 2141 keer)

BURNBABYBURN

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 januari 2016, 19:41:49 »
Ik vroeg me dit af omdat het op onze school veel gebeurd, maar ik kom dit onderwerp hier niet zo vaak tegen.
Misschien is het leuk om te vertellen hoevaak je bijles geeft, hoeveel je per keer verdient, hoeveel minuten je bijles moet geven, moet je jezelf voorbereiden etc.

Ik wil volgend jaar ook bijles gaan geven, bij onze school verdien je dan 5 euro voor 50 minuten. Je moet wel een 7 of hoger staan.

BURNBABYBURN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2016, 22:00:56 »
Niemand?  :unsure:

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2016, 22:03:29 »
Ja ik geef bijles Frans ! Dat kan via onze school ook, de bovenbouw geeft dan bijles aan de onderbouw en dit is voor 50 minuten 4,50. Ik doe dit 2/3 keer per week en vind het wel leuk en fijn dat het wat verdient. Ik vind het alleen zo lastig dat de kinderen niet goed weten wat ze moeilijk vinden. Ik moet dan vaak oefeningen zoeken die we kunnen maken omdat ze zelf niet met vragen komen. Ik ben er wel een beetje achter dat het gewoon ligt aan het letterlijke leerwerk (woordjes stampen, werkwoorden stampen etc.) wat niet bijgehouden wordt maar daar is bijles natuurlijk niet helemaal voor...

BURNBABYBURN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2016, 22:14:03 »
Ja ik geef bijles Frans ! Dat kan via onze school ook, de bovenbouw geeft dan bijles aan de onderbouw en dit is voor 50 minuten 4,50. Ik doe dit 2/3 keer per week en vind het wel leuk en fijn dat het wat verdient. Ik vind het alleen zo lastig dat de kinderen niet goed weten wat ze moeilijk vinden. Ik moet dan vaak oefeningen zoeken die we kunnen maken omdat ze zelf niet met vragen komen. Ik ben er wel een beetje achter dat het gewoon ligt aan het letterlijke leerwerk (woordjes stampen, werkwoorden stampen etc.) wat niet bijgehouden wordt maar daar is bijles natuurlijk niet helemaal voor...

Dankje voor je antwoord! Is het niet vervelend dat wanneer iedereen uit is jij nog even een uurtje extra op school moet blijven? Want dat lijkt mij het grootste nadeel.

Perronita

• Darling, I'm a nightmare dressed like a daydream.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2016, 22:21:00 »
Ook ik geef bijles Frans aan een tweeklasser (zit zelf in mijn examenjaar) en ik vind het fijn verdienen, 5 euro voor 50 minuten. Ik plan het zo dat het in een van mijn tussenuren valt of als ik een keer eerder uit ben (en mijn bijlesleerling ook) zodat ik maar een uur op school zit zonder wachttijd. Moet ik een keer wachten, dan heb ik zelf altijd meer dan genoeg te doen voor school. Ik geef 1 keer bijles per week (als de leerling binnenkort een proefwerk heeft, dan twee keer) en ik bereid mezelf wel voor, maar het ligt er maar aan wat ik moet uitleggen om vast te stellen hoeveel tijd dat is. Meestal een halfuurtje, gok ik zo. Ik vind het in ieder geval wel leuk om te doen en om iemand te kunnen helpen een beter cijfer te halen :)
Space was just a word made up by someone who's afraid to get too close.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2016, 22:41:15 »
Dankje voor je antwoord! Is het niet vervelend dat wanneer iedereen uit is jij nog even een uurtje extra op school moet blijven? Want dat lijkt mij het grootste nadeel.

Nee dat vind ik niet zo'n probleem eigenlijk ! Ik geef bijles aan 2 leerlingen en de ene geef ik het eerste uur les dus dat is wel makkelijk, ik vind het altijd minder erg om eerder te beginnen dan later uit te zijn. En bij de andere is het wel na school maar dat vind ik niet erg voor 1 of 2x in de week.

Coaties

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2016, 22:53:48 »
Ik heb een aantal weken bijles Engels gegeven op mijn stage aan een aantal mavo 3 meiden, doe namelijk lerarenopleiding Engels. Kreeg er helaas niet voor betaald haha
Dream it. Wish it. Do it.

Labyrinth

• Ad tempus vitae
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2016, 08:46:31 »
Bij ons kan dat ook! Ik heb het zelf vorig jaar veel gedaan en verdiende 3,50 per 45 minuten. Ik gaf bijles in Latijn, Frans, Duits en scheikunde, meestal 1 keer per week. Momenteel sta ik ook ingeschreven, maar er zijn blijkbaar nog niet veel mensen nodig.

Fragile

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2016, 23:15:08 »
Ik geef bijles wiskunde aan mensen van vwo5 en havo 3, voorheen ook brugklassers bijlessen gegeven. Ik krijg vijf euro voor een uur en het bevalt me goed. Het wordt niet via de school geregeld bij ons, maar ik ben gewoon via verschillende leraren benaderd die vroegen of ik bijles wilde geven.
“Life shrinks of expands in proportion to one's courage.”

Moonlight

• Ave Atque Vale.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2016, 15:08:57 »
Ik wil heel graag bijles geven, maar om je in te schrijven voor die bijlesdocenten databank heb je een HAVO of VWO diploma nodig. En die heb ik niet :)
Pretty girls don't know the things that I know

semperbibitur

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2016, 15:25:25 »
Ik heb op de middelbare school veel bijles wiskunde, natuurkunde, scheikunde en engels gegeven, vooral aan mijn klasgenoten in havo 5. Allemaal gratis omdat het mijn vrienden waren/zijn.
Ik vond het wel erg lastig, want wiskunde vind ik het leukst om te helpen maar ook het moeilijkst over te brengen. Ik heb toendertijd allerlei methoden geprobeerd om dingen duidelijk te maken, maar soms lukte het echt niet. Ik zie wel vaker examentraining dingen voorbij komen, maar dan moet je ook geschikt zijn voor VWO6. Nou heb ik de papieren om aan te tonen dat ik dat niveau heb, maar kan ik dat denk ik zelf niet goed genoeg om het ook te over te brengen. Dus het is al iets wat me al een tijdje leuk lijkt, maar om allerlei redenen het nooit van komt.

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 12 januari 2016, 15:44:56 »
Ik heb tijdens mijn bachelor bijles gegeven aan middelbare school & mbo leerlingen ( nu niet meer omdat ik bijna naar het buitenland ga). Ik gaf meestal een paar uur bijles per week, en dit was vooral in Wiskunde, Latijn, Grieks, Engels en economie/M&O. Ik verdiende 8.50 per uur en vond het echt super leuk om te doen :) Alleen soms vond ik het wel lastig als je dingen moest uitleggen die je nooit hebt gehad, maar ach, leer je ook weer van.
Ooooh Canada    

indiavdv

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2017, 22:02:56 »
ik geef nog geen bijles maar wil het wel doen. Ik sta een 10 voor economie en vind het ook heel leuk om te doen.
Ik had het aan mijn vriendin uitgelegd en zij zei dat ik echt bijles moet gaan geven maar ik vind het een beetje spannend en weet niet hoe ik het moet organiseren.

Ching

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2017, 00:27:19 »
Ik wou bijles op school geven voor 1 uurtje per week ( 4 tot 5 kinderen, 5 euro per uur ) maar ik kreeg een offer van mijn moeder's vriendin om bijles te geven aan haar zoon. Ik word 15 euro per uur betaald en haar zoon neemt contact met me op wanneer hij bijles nodig heeft, ik geef dan ook bijles voor alle vakken. Ook geef ik bijles aan een meisje van groep 8, daarvoor word ik 10 euro per uur betaald en die geef ik standaard 1 uur per week bijles. Ik heb zelf nooit deze bedragen gevraagd en ik stond erop om het voor lager te doen maar ze weigerden dus kom aub niet met reacties van, ' je wordt veels te veel betaald,' ik weet dat.

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2017, 08:57:08 »
^Fijn toch?
Ik denk dat bijles geven heel chill is, ook voor na de middelbare school als je verder studeert.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus upje voor het topic.

Bloemkool

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2017, 11:32:52 »
Ik geef bijles wiskunde, natuurkunde, scheikunde en Frans aan leerlingen uit de onderbouw en iemand die ook in de 4e zit. Ik vind het heel leuk om te doen en ik verdien 6 euro per uur.

isa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 maart 2017, 14:20:26 »
Ik geef bijles Engels, Nederlands, Biologie, Wiskunde en Economie. Ik heb tot nu toe twee onderbouwleerlingen (3 vmbo t en 1 mavo-havo) en één leerling die in vier havo zit. Ik verdien 10 euro per uur, en het vergt in mijn geval niet veel voorbereiding.

Megane

• Opperhoofd Ramptoerisme
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 19 maart 2017, 14:33:28 »
Ik heb Nederlands, Engels, Frans en economie gegeven (bijles en examentrainingen). Ik verdiende een tientje per uur.
Get out of the way world. I've got my sassy pants on today.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 19 maart 2017, 14:42:20 »
Ik heb bijles Duits en Latijn gegeven op de middelbare, ik kreeg 5 euro per uur. Ik vond het wel leuk. Voorbereiden was vooral duidelijk maken wat er moest gebeuren, dat jezelf niet de verkeerde dingen gaat doen en nakijkwerk. Ik gaf per persoon 1x per week les per vak. Dus als iemand Duits en Latijn deed bij mij, dan zag ik die persoon 1x per week 2 uur of 2x per week 1 uur.

aspiration

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2017, 18:27:29 »
Bij ons op school wordt 4 euro gegeven per uur. Ik werk zelf bij studiebegeleiding waar ik 7 euro per uur krijg. Ik vind het altijd fijn geregeld daar!

Lisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2021, 14:47:05 »
Zelf heb ik bijles gegeven voor mijn eigen school en voor https://bijlesaanhuis.nl/bijles/?ref=Pm3jTw3wz. Beide ervaringen waren fijn. Op school kreeg ik 4 euro per uur, bij Bijles Aan Huis 8 euro per uur. Echter vond ik het op mijn eigen school wel heel fijn omdat daar alles voor mij geregeld werd en ik op school bijles kon geven. Het is wel echt een aanrader:)

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2021, 16:25:54 »
Oud topic, slotje
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?