Auteur Topic: Zelfstandig wiskunde oefenen  (gelezen 375 keer)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Gepost op: 13 april 2018, 18:39:00 »

Ik wil aankomend studiejaar psychologie gaan studeren. Nu kom ik via een iets ander pad (VMBO, MBO, HBO diploma van een sociale studie en dus nu een tweede bachelor).

Nu krijg ik volgend jaar natuurlijk met statistiek te maken. Nu ben ik al tijden niet meer in aanraking geweest met wiskunde en wil mezelf een beetje bijscholen. Op de universiteit waar ik wil gaan studeren geven ze aan het eind van de zomer een bijscholing en deze ga ik ook volgen. Door omstandigheden is dit voor mij een verplicht onderdeel voor mijn inschrijving/toelating. Maar ik zou mezelf dus graag wat eerder (zelfstandig) voorbereiden zodat niet alles van die cursus afhangt (vijf dagen + een toets).

Dit zijn de onderdelen die in de cursus (en dus toets) aan bot komen:

Inhoud cursus
In de cursus ga je aan de slag met verschillende onderdelen uit het Havo wiskunde examen, zoals:
• algebraïsche vaardigheden;
• formules met twee variabelen;
• lineaire verbanden.

Ook ga je aan de slag met wiskundevaardigheden die veel in de statistiek gebruikt worden zoals:
• somtekens;
• frequentietabellen;
• kruistabellen.

Iemand een methode, boek, eventueel een (niet te dure) online cursus, die ik kan gaan volgen/mee aan de slag kan om wat vaardiger te worden in deze onderdelen? Ik zoek dus iets met uitleg + oefeningen (en daarbij natuurlijk antwoorden).

Alvast bedankt voor de tips en adviezen! =)
« Laatst bewerkt op: 13 april 2018, 19:44:32 door Atosenzosja »

Summer

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2018, 10:30:59 »
-
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2018, 16:02:45 door xHeartland »

Ashley

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2018, 10:47:26 »
Op https://www.math4all.nl/overzichten/havo-a/18 vind je gratis online materiaal bij het havo wiskunde A-programma.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2018, 16:49:17 »
Super, dank jullie wel! =) Ik heb een examenbundel gekocht samen met het boekje samengevat. Hopen dat ik er in combinatie met een beetje youtube en eventueel wat kennissen in m’n omgeving het voor elkaar ga krijgen.

Mochten er nog aanvulling zijn, lees ik dat natuurlijk graag. =)

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2018, 23:06:21 »
Samengevat was mijn held. Ik begreep nooit iets van wiskunde tot ik dat boekje door heb gelezen. In de examenbundel staan inderdaad ook opgaven per onderdeel volgens mij. Neem er rustig de tijd voor! Succes!