Auteur Topic: wel - niet buitenlandstage?  (gelezen 2519 keer)

exploreworld

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 maart 2019, 07:10:50 »
Hallo allemaal,

Onlangs ben ik op mijn school gevraagd of ik mee wilde naar buitenlandstage. Eigenlijk om de angst voor afwijzing te voorkomen heb ik maar 'ja' gezegd. Ik kan nu wel merken dat, doordat ik ja heb gezegd, ik direct stress heb of ik wel of niet moet meegaan. Dit komt echt door mijn eetstoornis. Ik vind het namelijk super eng om eten van een ander land te eten. Zeker omdat ik niet weet wat erin zit etc. Hierdoor zit ik dus heel erg te twijfelen of ik nu wel of niet moet gaan  :-$ .

Daarnaast zal de buitenlandstage in juni plaats vinden, en ook nog eens in warm land, wat betekent dat iedereen korte mouwen draagt. De school waar ik nu zit weet niet van mijn zelfbeschadiging verleden, dus vind dat ook nog wel een dingentje. En daarbij komt ook kijken dat de therapie dan voor 2 weken wordt onderbroken en ik weet ook niet zo goed wat ik daar mee moet. Of ik dat wel aankan, mentaal. De therapie is juist sinds januari opgeschaald naar 2 keer in de week, omdat ik 1 keer in de week te weinig vond. Laat staan 2 weken dan helemaal geen therapie. Heeft er iemand tips wat ik nu het beste kan doen?

Vriendelijke groet,
Exploreworld

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2019, 08:08:57 »
Praat hierover met je therapeut?

Het klinkt nu allemaal heel spannend, dat is het trouwens ook, maar een andere omgeving kan juist voor jouw problematiek (voor zover ik nu lees) ook heel erg goed zijn.

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2019, 08:14:16 »
Ik denk dat iedereen het enorm spannend vindt, maar zoals al gezegd is, bespreek het met je therapeut

nietactief

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2019, 12:21:06 »
Lastige situatie inderdaad.. Wel zou een tijdje weg van alles je juist kunnen helpen om je beter te gaan voelen! Even geen invloed van 'bekenden' en tijd om jezelf te ontdekken. Ik vertrek in augustus voor 3 maanden naar Aziƫ voor stage, en ik kijk er zo naar uit om dan te kunnen ontdekken wie ik nou echt ben en wat ik met mijn leven wil!