Auteur Topic: Vraag aan alle mbo 4 en havo studenten!  (gelezen 511 keer)

omah

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 december 2020, 21:20:56 »
Wat zou je na het afronden van je Havo of MBO 4 willen leren of beter willen leren?
Bijvoorbeeld qua studie of studierichting of bepaalde vaardigheden. Bijvoorbeeld: life-skills (ICT, hoe je met geld om moet gaan, EHBO cursus, belastingaangifte doen, etc.), soft-skills (vergaderen, communicatie, presenteren, solliciteren, netwerken), persoonlijke skills. Een positieve impact maken en hoe je dit kan doen, loopbaan orientatie, procesmatig werken, empowerment training, dingen zelf organiseren/ uitvoeren/ ondernemen, meer over technologie, hoe je omgaat met stress en druk, etc. etc. het kan van alles zijn! Ben benieuwd!!
evahendrix.tumblr.com

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2020, 08:40:51 »
Ik zat eerst op havo, maar ben afgestroomd naar VMBO. Diploma gehaald en naar MBO gegaan. Daarna een jaar tussenjaar gehad, omdat ik niet zo goed wist wat ik wilde en ben dit jaar begonnen op HBO.
Ik vond de 1e periode redelijk goed afgaan, maar misschien komt dat ook wel doordat de tentamens pas aan het einde van de 2e periode worden gehouden. Ik vind het nu wel wat meer worden en heb een docent die zegt dat we alles al moeten kunnen en anders maar aan je medestudenten moet vragen. Hij geeft niet tot nauwelijks les en/of antwoord.

Maar volgens mij is dit niet echt antwoord op je vraag. Wat wil je eigenlijk weten?
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

omah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2020, 21:55:33 »
Bedankt voor je reactie! Wat ik graag zou willen weten is wat je graag beter zou willen leren qua vakken of skills... Waarom wist je niet wat je wilde doen, had je begeleiding bij je vervolgstap?
evahendrix.tumblr.com

omah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2020, 21:58:38 »
Ik ben bezig met een onderzoek, om betere begeleiding, interessante vakken, etc. door een hogeschool te laten ontwikkelen. Vandaar :)
evahendrix.tumblr.com

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2020, 15:06:34 »
Ik zit zelf inmiddels in het laatste jaar van de hbo, maar ik weet nog dat ik destijds graag 'alledaagse' dingen wilde leren, zoals belastingaangifte doen, verstandig omgaan met geld, koken. Maar ook bijvoorbeeld een EHBO-cursus.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2020, 12:24:21 »
Bedankt voor je reactie! Wat ik graag zou willen weten is wat je graag beter zou willen leren qua vakken of skills... Waarom wist je niet wat je wilde doen, had je begeleiding bij je vervolgstap?

Omdat ik het lastig vond/vind om iets te kiezen waar je straks (waarschijnlijk) meer dan 30 jaar in gaat werken.
Ik heb begeleiding gehad op het MBO, maar daar kwam niks (nieuws) uit. Ik heb er in ieder geval niks aan gehad.
Wat Iroh ook zegt, dingen die je als volwassene gaat doen. Rekeningen, belasting, rente, huur, etc.
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?