Auteur Topic: Voorbereiden op de rekentoets (vwo)  (gelezen 238 keer)

Innocence

• Actually A Badass...
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 augustus 2018, 10:42:05 »
Hai,

afgelopen week is de jaarplanner van mijn school online gekomen en ergens na de kerstvakantie moet ik de rekentoets doen. Rekenen en wiskunde zijn niet zo (totaal niet) mijn sterke vakken. Wat moet je kunnen op de toets en hoe kan ik dit oefenen?
I'm sorry I can't be perfect... Simple Plan
Fangirl Instagram🎧😍

Ashley

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2018, 11:02:16 »
Je kunt voorbeeldtoetsen bekijken op deze pagina. Typ in het vakje Examen-/toetsnaam 3F in en druk op Enter. Kies vervolgens rekentoets VO 3F - voorbeeldtoets A 2017 en druk op Start examen/toets. Je kunt ook de voorbeeldtoetsen 3F uit 2015 e 2016 maken, maar alleen van 2017 kon ik de antwoorden vinden.

Op basis van deze voorbeeldtoets kun je een idee krijgen van de moeilijkheid van de rekentoets. Ook kan het je een idee geven welk soort opgaven jij lastig vindt en waar je dus nog mee moet oefenen. In het nieuwe schooljaar kun je met je docent wiskunde kijken hoe je je het beste kunt voorbereiden voor de rekentoets.

Sowieso zou ik me niet al te druk maken als ik jou was; vwo-leerlingen halen in het algemeen wel een voldoende, en de rekentoets telt toch niet meer mee. Het cijfer komt alleen op je cijferlijst te staan, maar je kunt er niet op zakken.

Innocence

• Actually A Badass...
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2018, 12:57:39 »
Aah dankjewel! Ik wist niet dat ze online stonden inderdaad, dat is wel handig
I'm sorry I can't be perfect... Simple Plan
Fangirl Instagram🎧😍