Auteur Topic: VMBO TL 4 naar Havo 4  (gelezen 13438 keer)

Angelxb

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 30 augustus 2011, 15:41:11 »
Oke :)

Roos

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 30 augustus 2011, 16:55:18 »
@angelxd hmm ik heb vriendinnen die het zo doen, die zijn vorig jaar bij mij op 4 havo gekomen maar die zijn allemaal maar op het nippertje over gegaan. Ik ben van 2 tl naar 3 havo gegaan (had 3x 9 op me rapport en de rest 8en) en mijn lukt het gewoon goed met niks doen, alleen frans een onvoldoende door mijn luiheid. Dit is dan denk ik ook een makkelijkere overstap dan van 4 tl naar 4 havo.
Misschien lukt het jou wel gewoon heel goed natuurlijk!
Het is ook een andere manier van leren volgens mij die je je eigen moet maken, je moet meer verbanden leggen en dus meer inzicht hebben.
Dit jaar moet ik er wel vol voor gaan wil ik mijn examen halen :)
Succes!
The longest journey begins with a single step

Angelxb

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:42:36 »
@X___Roos dankjewel ;) helaas konden wij die tussenstap van de 2TL naar 3HAVO niet maken. Alleen in de 1e klas en als je VMBO-diploma hebt gehaald daarna havo doen.

Sam

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:52:04 »
Ik ben in de 2de van havo naar 3 mavo gegaan, ik na mavo 4 weer graag naar havo 4 gaan maar ik weet niet aan welke factoren dat ligt? Ik heb gehoord dat je minimaal met zevens op je eindlijst moet slagen maar moet je gedrag enzo ook goed zijn?

(Veel mensen zeggen hier dat havo een groot verschil is met mavo, dat heb ik nog niet echt door, het schooljaar is pas 2 weken bezig, maar als het zo'n groot verschil is zou het dan helpen als ik bijvoorbeeld vertel dat ik m'n eerste 2 jaar eerst op havo/vwo heb gedaan en daarna op de havo? dat ze zeg maar weten dat ik het wel aan kan)
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2011, 18:54:18 door Wildfire »
I have the right to remain silent.

Angelxb

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:07:30 »
@Wildfire jeetje jij kon de hele tijd van niveau's switchen, wij konden dat helemaal niet !? Ook niet met hoge cijver. vreeemdd....

GODSAVETHEQUEEN

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:12:36 »

@Wildfire jeetje jij kon de hele tijd van niveau's switchen, wij konden dat helemaal niet !? Ook niet met hoge cijver. vreeemdd....

Dat zegt ze niet ze is van 2 havo naar 3 mavo gegaan (vmbo-t) dus dat is zakken. Dat kan altijd.. En nu wilt ze als ze klaar is met 4 mavo (vmbo-t) graag naar 4 havo maar ze weet niet aan welke factoren dat ligt of dat wel mogelijk is..

Oké verbeter me als ik fout ben maar zo lees ik het.
-

Elise

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:56:08 »
Ik heb het zelf gedaan! Op vmbo-tl stond ik één 7, de rest 8-en en een 9.. Op de havo was het echt even afzien, opeens heel veel huiswerk, toetsen over veel meer stof.. als je goed je best er voor doet, en je huiswerk blijft doen en gewoon optijd begint met toetsen leren, kom je er wel! Ik ben uiteindelijk ook gewoon geslaagd! (:
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2011, 21:56:52 door bulletproofvest »

Elise

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:56:25 »
oeps, dubbel.
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2011, 21:56:40 door bulletproofvest »

Rainbowdash

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 31 augustus 2011, 09:34:52 »
als je op vmbo 7's haalt dan haal je denk ik in havo 5 /6
Havo is veel moeilijker dus als je nu voldoende haalt haal je dat daar nietmeer.
Als je nu 8 haalt dan haal je havo 7/6?

Painlessx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 31 augustus 2011, 09:53:51 »
Bij ons moet je voor elk vak een 8 of hoger staan als je wil opstromen, want mijn vriendin wil nu ook de havo doen maar dat kan niet omdat  ze voor 1 vak ofzo minder staat zegmaar.
~My guitar is not a thing. It is an extension of myself. It is who i am\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' .

Sam

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 31 augustus 2011, 15:38:40 »

[...]

Dat zegt ze niet ze is van 2 havo naar 3 mavo gegaan (vmbo-t) dus dat is zakken. Dat kan altijd.. En nu wilt ze als ze klaar is met 4 mavo (vmbo-t) graag naar 4 havo maar ze weet niet aan welke factoren dat ligt of dat wel mogelijk is..

Oké verbeter me als ik fout ben maar zo lees ik het.
Haha misschien heb ik het een beetje onduidelijk beschreven maar inderdaad zoals jij 't zegt bedoel ik het :P.
I have the right to remain silent.

duCOQUELICOT

• Forumbeheerder | eindbaas
    • Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #61 Gepost op: 31 augustus 2011, 15:40:10 »
Topictitel mag niet in hoofdletters.
My goodness, did you see her hem? Six inches deep in mud. She looks positively mediaeval. TPO Fresh || Blog

Vivian

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 31 augustus 2011, 19:15:29 »

als je op vmbo 7's haalt dan haal je denk ik in havo 5 /6
Havo is veel moeilijker dus als je nu voldoende haalt haal je dat daar nietmeer.
Als je nu 8 haalt dan haal je havo 7/6?

Dat klopt niet helemaal.. ik had op vmbo t allemaal 7/8 maar op havo haalde ik juist hogere punten .. allemaal 8/9 het is niet perse moeilijker het is ook een andere manier van denken.

Avadakedavra

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 24 augustus 2012, 23:20:38 »
Ik word echt bang van al deze reactie's.
Ik begin 4 september met havo4 en het moet lukken! Een andere optie heb ik sws niet, maar ik geloof wel dat ik het kan.

Waarschuwing: er is al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Ik snap dit trouwens niet? Waarom zou ik een heel nieuw topic aanmaken als er al een soortgelijke is?
All was well. Cash4ladies|Euroclix

Kelly

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 24 augustus 2012, 23:34:32 »
Gelukkig willen ze nu landelijk een gemiddeld cijfer instellen waar iedere school zich aan moet houden zodat dat oneerlijke jij wel jij niet eens over is.

Ik heb het gehad na mijn vmbo. Ik zat in 2 kb toen gaf de school een bb advies terwijl de andere school een tl advies gaf. In 3 kb bleek het toch te makkelijk en ondanks hoge cijfers mocht ik niet opstromen naar tl waardoor ik dus al helemaal niet naar de havo kon. En waarom omdat de eerste school dacht dat ik autistisch was en er daar alleen in de bb klassen ondersteuning aan werd geboden.

Nu jaren later blijkt dat ik met twee vingers in mijn neus het HBO aan kan en ik verre van autistisch ben, op z'n tijd eerder wat introvert. Ik heb zelfs de cijfers om te versnellen (alles 7,5 of hoger).

Wat is nou de moraal van dit verhaal: Dat het eens afgelopen moet zijn met dat VO's zelf mogen bepalen welke leerling wel of welke leerling niet. Er worden namelijk altijd zaken bijgehaald die totaal niet van toepassing zijn op je kunnen.

Dus jullie die denken het te kunnen, geloof in jezelf en ga er voor.

Annelieke

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 25 augustus 2012, 20:15:48 »
ga anders naar een andere school die je wel toelaat
Geluk is het enige dat verdubbelt als je het deelt.

OriginofSass

• Kickin' squealin' Gucci little piggy
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:15:16 »
Gewoon doen, je kunt het echt wel aan je cijfers te zien en anders krijg je er vast en zeker spijt van.
WAR IS PEACE FREEDOM IS SLAVERY IGNORANCE IS STRENGTH l Peace will arise, and tear us apart, and make us meaningless again l TUMBLR l Ik was Livingtilldeath, ik ben liv. l WE'RE NOT WORTHY, WE'RE NOT WORTHY, I LOVE YOUR COCK, I LOVE YOU MATT!

Levine

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:19:45 »
Ik zeg maar eén ding: onderschat het níét, tenzij je echt veels te slim bent voor mavo. Ik heb op mavo ook alleen maar goede cijfers gehaald, maar heb in de vierde van havo echt ontzettend hard mijn best moeten doen. Je moet echt heel hard werken voor goede cijfers.

Mariska

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:22:54 »
Ik deed zelf havo (na havo overgestapt op vwo) en in mijn klas zaten heel veel mensen die waren doorgestroomd uit VMBO-t. Veel van hen bleven zitten of haalde hun examens niet in 1 keer. (later via nova wel gehaald). Zelf heb ik de overstap van 5 havo naar 5 vwo gemaakt en moet zeggen dat het me bevalt. Het moet echt je eigen keus zijn en als je er zelf achter staat dan moet het goed komen. Gewoon goed je best doen, dan komt het wel goed! ;-)

Ichtius

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:23:37 »
Ik deed zelf havo (na havo overgestapt op vwo) en in mijn klas zaten heel veel mensen die waren doorgestroomd uit VMBO-t. Veel van hen bleven zitten of haalde hun examens niet in 1 keer. (later via nova wel gehaald). Zelf heb ik de overstap van 5 havo naar 5 vwo gemaakt en moet zeggen dat het me bevalt. Het moet echt je eigen keus zijn en als je er zelf achter staat dan moet het goed komen. Gewoon goed je best doen, dan komt het wel goed! ;-)

Nova?
*

Mariska

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:44:09 »

Nova?
Het nova is een school waar je deelcertificaten kunt halen in de omgeving van Noord-Holland. ;-) Die mensen waren bijvoorbeeld gezakt op Duits, geschiedenis en wiskunde.. Op het Nova hoef je dan alleen voor die vakken examens te doen en dan heb je alsnog je diploma.

Ichtius

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:50:01 »
Het nova is een school waar je deelcertificaten kunt halen in de omgeving van Noord-Holland. ;-) Die mensen waren bijvoorbeeld gezakt op Duits, geschiedenis en wiskunde.. Op het Nova hoef je dan alleen voor die vakken examens te doen en dan heb je alsnog je diploma.

Een soort vavo dus? Wel goed dat die scholen er zijn.
*

Mariska

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:53:26 »
Een soort vavo dus? Wel goed dat die scholen er zijn.
Ja klopt! Zeker en opzicht lijkt me zo'n jaartje ook wel chill hoor! Paar uurtjes per week les en de rest van de week kan je gewoon gaan werken. Soort tussenjaar met een beetje huiswerk!

Ichtius

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:57:10 »
Ja klopt! Zeker en opzicht lijkt me zo'n jaartje ook wel chill hoor! Paar uurtjes per week les en de rest van de week kan je gewoon gaan werken. Soort tussenjaar met een beetje huiswerk!

Ja, kan je goed nadenken en het voor mensen die misschien anders niet aan een diploma kunnen komen dus dit vind ik wel goed. Hoeveel uur heb je meestal per vak en is het op dezelfde dag of verspreid?
*

Koala

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 26 augustus 2012, 12:28:52 »
Ik ging na mijn vmbo T, naar havo en zit nu alweer in havo 5.
Dus dit jaar weer examen doen.

Wow, wat ging die tijd snel.

Ik vind het persoonlijk niet echt heel moeilijk, maar als je op vmbo al niet zo goede resultaten had, dan is havo misschien niet helemaal voor jou.
Je moet hier echt harder leren, terwijl ik op vmbo met gemak goede cijfers haalde.

Het is zeker te doen, maar je moet er wel echt voor gaan.

Mirror mirror on the wall, I'll always get up after I fall. And whether I run, walk or crawl, I'll set my goals and achieve them all.