Auteur Topic: VMBO TL 4 naar Havo 4  (gelezen 13465 keer)

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 februari 2008, 13:10:36 »
Hey,

Ik wil na me eindexamen naar havo 4. Ik vroeg me af of er mensen hier dat ook hebben gedaan ? En vind/vond je het moeilijk? Heb je spijt van je keuze ? Ik wil het zelf echt heel graag maar mijn school stemt zowiezo negatief ookal heb ik de cijfers ervoor om naar havo 4 te mogen. Hadden jullie toen ook gezeik van school?

xEst

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2008, 13:25:33 »
nee heb het niet gedaan ofzo. maar als je het wil moet je het gewoon doen haha

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2008, 13:26:31 »
tjá als mijn school geen positief toestemming geeft maar ik geen havo 4 doen dus ik kan dat niet zelf bepalen xD

GypsyRoseLee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2008, 13:35:06 »
Wat sta je dan qua cijfers? :)
Het kan natuurlijk zijn dat je cijfers nog wel te pruimen zijn om die overstap te maken maar er erg getwijfeld wordt aan je inzet.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2008, 13:35:57 door GypsyRoseLee »

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2008, 13:47:04 »
ik sta voor twee vakken 7,5 twee vakken een 7,4/7,3 een vak een 7,9 en twee vakken 6,9 maar die kan ik zo ophalen naar een 7 =)  
aan mijn inzit ligt het niet want ik doe echt me best en ben wel rustig.
Maar mijn school zegt steeds iets anders , de ene keer is het zo je mag compensatie hebben de andere keer mag dat niet. Maar ik ging vragen mag ik naar havo als ik die twee cijfers tot 7 ophaal of zelfs hoger. Want ik was daarvoor gegaan en toen stond ik 6,7 ofzo zei die zo jah je staat niet voor alle vakken een 7 dus dan mag je niet gaan. Dus nu zegt die weer nee ik zal zowiezo negatief zeggen ookal sta je 7's gemiddeld dus ik weet het niet !:P omdat hun advisieren 't veel beter is om via mbo te gaan maar dat wil k niet >_<

______o

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2008, 13:50:10 »
-
« Laatst bewerkt op: 05 april 2009, 12:31:28 door ______o »

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2008, 15:45:22 »
tjá.. ieders niveau ligt toch anders.. ik weet van mezelf dat ik HAVO aan kan..x'D en ik kan het ook gewoon proberen en als eerst halve jaar niet lukt dan schrijf ik me in voor 2e curcus jaar van mbo wnt die starten 2x.

Lianne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2008, 19:03:05 »
myn broer heeft dit ook gedaan en het niveau-verschil is wel duidelijk merkbaar.. havo is best pittig..
maar zoals je zelf al zegt: ieders niveau ligt anders je weet t nooit natuurlijk :)

yougotme

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2008, 19:06:31 »

tjá.. ieders niveau ligt toch anders.. ik weet van mezelf dat ik HAVO aan kan..x'D en ik kan het ook gewoon proberen en als eerst halve jaar niet lukt dan schrijf ik me in voor 2e curcus jaar van mbo wnt die starten 2x.

Als je van jezelf weet dat je HAVO kan, maar je school negatief erover is zou ik het niet doen. Als je in je verleden nogal slechte cijfers hebt gehaald is dat je eigen schuld, je kon verwachten dat je dit wilde dus moest je maar beter je best doen op  
vmbo-t :)

wannerd

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2008, 19:18:37 »
Ik wil dat ook gaan doen, bij ons moet je een 6.5 gemiddeld staan voor alles om naar havo te kunnen. Als je het wilt zou ik het gewoon doen, als je iets echt wilt dan ga je er toch voor? Dan lijkt het me dat je havo dan ook graag wilt en het dan wssh ook haalt..
Bad ass Koeierd

becauseirock

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 21 februari 2008, 19:18:53 »
mijn vriendin deed dat ook:D!
ze vind het gewoon, op normaal niveau!
maar ze kreeg ook vet veel gezeik.. ze wilde eigelijk al in de derde maar dat mocht niet van de school en blablablablabla

xLipGloss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2008, 19:33:54 »
Als je van jezelf weet dat je het kan en je op vmbo-t niet zo moeilijk vind, kun je het wel proberen denk ik. Ik zat in de 1ste en 2de op havo/vwo en na 2 jaar moet je naar een andere school. Ik kreeg havo advies. Maar mijn vriendinnen gingen allemaal naar Vwo. Ik ben toen ook naar vwo gegaan. En ik heb goede cijfers :) Dus het advies van school is niet altijd goed. Als je maar in jezelf gelooft, kom je heel ver!  :smartass:
.

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2008, 19:36:39 »

Als je van jezelf weet dat je het kan en je op vmbo-t niet zo moeilijk vind, kun je het wel proberen denk ik. Ik zat in de 1ste en 2de op havo/vwo en na 2 jaar moet je naar een andere school. Ik kreeg havo advies. Maar mijn vriendinnen gingen allemaal naar Vwo. Ik ben toen ook naar vwo gegaan. En ik heb goede cijfers :) Dus het advies van school is niet altijd goed. Als je maar in jezelf gelooft, kom je heel ver!  :smartass:

AMEN. =)

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2008, 19:38:33 »

Ik wil dat ook gaan doen, bij ons moet je een 6.5 gemiddeld staan voor alles om naar havo te kunnen. Als je het wilt zou ik het gewoon doen, als je iets echt wilt dan ga je er toch voor? Dan lijkt het me dat je havo dan ook graag wilt en het dan wssh ook haalt..

hoef je maar 6,5 gemiddeld te staan bij jullie ?:P bij ons een 7 en als je voor 1 vak alleen 6,999999999 staat dan zeggen ze als nog nee.

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2008, 19:41:03 »

[...]

Als je van jezelf weet dat je HAVO kan, maar je school negatief erover is zou ik het niet doen. Als je in je verleden nogal slechte cijfers hebt gehaald is dat je eigen schuld, je kon verwachten dat je dit wilde dus moest je maar beter je best doen op  
vmbo-t :)

nou dat vind ik niet zo , mensen veranderen toch ? toen ik 12/13 was boeide school me niet zo erg en ik leerde noooit en ik haal toch altijd zesjes en zevens. En het gaat toch erom wat je in de toekomst te bieden hebt ? Sinds vorig jaar haal ik alleen maar tussen de 7 en 10 cijfers en aftoe valt er een zesje. En cijfers zeggen eigelijk niks wat je te bieden hebt, vindt ik dan!!!

Mrcellaa__

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2008, 19:44:36 »
als het op je eigen school niet lukt kan je het dan niet op een andere school in de buurt proberen dan mag het meestal wel maar het niet zo leuk als je daar dan geen mensen kent

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2008, 19:46:40 »

als het op je eigen school niet lukt kan je het dan niet op een andere school in de buurt proberen dan mag het meestal wel maar het niet zo leuk als je daar dan geen mensen kent

ik ga zowiezo van me school af ik vind mijn school saai !!x'D
maar heel veel scholen vragen een positief toestemming an je school en anders nemen ze je ook niet aan>_<

_fashiongirl_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2008, 19:50:53 »
ik ken iemand die van havo naar vwo is gegaan. Dan moet je een taal leren (dus die inhalen!) maar verder krijg je veel rvrijstellingen van vakken zoals levo en maatschappijwetenschappen en anw! als je goed je best doet en nu ook al voldoendes haalt moet het zeker lukken!

Like_summer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2008, 19:54:52 »
niet geschoten is altijd mis hea??

Kisses

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2008, 18:32:22 »
Als je het ECHT wil...        kom je er!!
Meestal is er wel meer inzet voor nodig, omdat het toch moeilijkere stof is en er een hoger tempo is..

Je kunt het altijd proberen joh!!        NEE heb je, JA kun je krijgen :wink2:

xMarleen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 22 februari 2008, 18:38:21 »
meid, ik zou echt doorzetten dat je naar de havo kan hoor! echt serieus! veel denken hier echt makkelijk over, maar met een hbo opleiding kan je veel meer / heb je veel meer keus! en ik denk dat je het best kan hoor! je haalt goede cijfers! ik vind het echt een kutschool (sorry) als ze voor jou bepalen dat je niet naar de havo mag. dat is toch jou keuze! wedden dat je er spijt van krijgt! je wíl naar de havo, ik zou het echt doen hoor! en anders zou ik een andere school zoeken, want je kan gewoon zo veel meer met een hbo opleiding! echt hoor! het gaat om jou toekomst, je hebt nog meer dan de helft te gaan, en het zou echt zo zonde zijn als je nu een mbo opleiding gaat doen terwijl je ook nog 2 jaar havo had kunnen doen en een veel betere opleiding had kunnen doen! no offence tegen mbo opleidingen, maar als je het kán en wíl moet je het echt doen! ik kan er niet over uit, maar ga er echt voor! :D
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2008, 18:41:27 door xMarleen »

CHMCL

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 22 februari 2008, 18:40:31 »
Ik ga het wel doen, maar ik heb maar 1 negatief advies van een leraar, de rest was volgens mij positief.
Why did the chicken cross the Mobius strip? To get to the same side. BAZINGA!

BUCKFUSHx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 22 februari 2008, 19:12:45 »
thanks meiden =)

khoop dat je het kunt doen barbiedoll xD

WAFEL

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 24 februari 2008, 14:02:08 »
Ik wil ook naar HAVO. Nou zit ik nog in 3TG en sta gemiddeld 7,5. Mijn broer zit op HAVO4 en volgens mij valt het nog wel mee dat het zo moeilijk is. Heb stiekem in z'n boeken gekeken.:ph34r: En hij zei ook dat het best makkelijk was maar ik weet niet of dat ook voor mij geld.
♥ ♥ ♥

veer

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2008, 19:54:59 »
Nja, ik ken iemand die zat op vmbo en haalde ook 7's enzo maar toen ze naar havo ging haalde ze alleen maar onvoldoendes, je moet ook veel meer doen aan huiswerk als je havo gaat doen.