Auteur Topic: van havo 3 naar vwo 4  (gelezen 1163 keer)

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 februari 2019, 18:51:34 »
ik heb eigenlijk een vraag
kan je van havo 3 naar vwo 4
ik wil het heel erg graag ik heb al eerder op vwo gezeten maar ik moest zakken door nare omstandigheden
het is niet leuk om te weten dat je het wel aan kan maar dat omstandigheden het moesten verpesten
en nu is het ook moeilijk om weer bij mijn oude klasgenootjes te zitten
is het echt heel erg onmogelijk
eigenlijk verwacht je dan misschien allemaal achten gemiddeld en een hoog gemiddelde
maar nee ik word er zo demotiverend van het is allemaal zo eentonig en te makkelijk
dat hoe gek het ook klinkt ik niet zulk hoge cijfer haal
maar als mij beloofd word dat als ik bij een gemiddelde bijvoorbeeld een 7 ofzo ik naar vwo 4 mag dan word ik weer gemotiveerd en lukt het me dan mischien weer wel
het is niet leuk als je weet dat je het aankan maar dat het door anderen verprutst word
vooral nu ik in een jaar ben terechtgekomen dat het moeilijk is om van helemaal havo3 naae vwo 4 te gaan niet dat het moeilijk kwa niveau is maar dat er strenger naar word gekeken
ik weet zeker dat ik vwo4 aan kan ik zal mijn uiterste best doen als het mocht

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2019, 18:53:00 »
dit zit heel diep in mij het heeft een emotionelere betekenis voor mij dan je denkt

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2019, 19:09:49 »
Vraag het aan je mentor.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2019, 19:30:06 »
dat wil ik niet
ben bang voor het antwoord
wil liever eerst hier spuien en kijken naar verschillende antwoorden

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2019, 20:39:37 »
Ookal ben je niet gemotiveerd omdat je nu havo moet doen, doe toch zo goed mogelijk je best! Je hebt nog een half schooljaar de tijd om je cijfers zo goed mogelijk te krijgen. Je moet gewoon het beste uit jezelf halen het aankomende halfjaar, en als je dan mooie cijfers hebt kun je aan je mentor vragen of je naar 4 vwo mag. Als je namelijk met een havo lijst met alleen maar 5/6en aankomt, zullen ze je minder snel naar vwo laten gaan dan wanneer je een mooie lijst met 7/8en hebt.

En stel je zou vwo dit jaar niet halen, kun je altijd na de havo nog 2 jaar vwo doen, of na het hbo naar de universiteit.
la vie est belle

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2019, 16:45:33 »
dankje dit geeft me motivatie lief

AH

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 februari 2019, 19:20:44 »
Heyy, toen ik van 2 havo naar 3 vwo ging, moest ik voor alle vakken bij elkaar gemiddeld (zonder bv en gym meegeteld) boven een 7,5 staan. Dus dan zou je wrs flink aan de bak moeten! :) misschien heb je hier wat aan, Haha. Succes !

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 februari 2019, 20:33:47 »
shit ik moest bij mijn afdelingsleider komen
ze is echt gruwelijk irritant
ik heb een hele preek van hier tot aan tokio gekregen
dat ik te vaak spijbelen sta dat ik te vaak te laat ben dat ik te vaak eruit gestuur ben
ik zit er in een dip door nu zijn mijn kansen helemaal verkeken

ja op tijd komen vind ik lastig maar doe mijn best ben al twee maanden niet te laat geweest alleen deze maand is mijn biologische klok een beetje verstoord en slaap ik veels te laat en er uit gestuurd is altijd maar bij 1 leraar die iedereen echt heel stom vind en nu moet hij eperse mij hebben en over het spijbelen ik  ben maar 1 keer afwezig geweest ik ben ook 2x onterecht afwezig gezet eentje is al weg de andere: daar moet ik nog achteraan

ik ben zo onhandig dit verpest alles maar ik ben echt supergemotiveerd echt

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 08 februari 2019, 20:35:26 »
Heyy, toen ik van 2 havo naar 3 vwo ging, moest ik voor alle vakken bij elkaar gemiddeld (zonder bv en gym meegeteld) boven een 7,5 staan. Dus dan zou je wrs flink aan de bak moeten! :) misschien heb je hier wat aan, Haha. Succes !

yes bedankt voor de motivaite
maar ben bangdat het alleen maar van havo 2 naar 3 vwo kan en niet havo 3 naar 4vwo
misschien doen ze daar moeilijk over ik weet het echt niet maar ik kan het wel echt aan ik weet het

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 februari 2019, 20:37:48 »
shit ik moest bij mijn afdelingsleider komen
ze is echt gruwelijk irritant
ik heb een hele preek van hier tot aan tokio gekregen

o ja en ik moet voor straf een hele week nablijven
ik weet het ik weet het
dit is niet echt een goede indruk van een leerling dat graag door wil stromen :(

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 februari 2019, 20:50:58 »
o ja en ik moet voor straf een hele week nablijven
ik weet het ik weet het
dit is niet echt een goede indruk van een leerling dat graag door wil stromen :(
Dat klopt dat is het niet. Eén ding scheelt: om jezelf te verbeteren is niet veel nodig. Bedoel zodra je je redelijk gaat gedragen zullen ze dat ook snel opmerken.

Je kan wel motivatie van buitenaf nodig hebben maar jíj bent degene die het moet doen. Je hebt dit in eigen hand. Kom op tijd, zorg dat je de les niet uitgestuurd wordt (ga niet naast de mensen zitten waardoor je je gaat misdragen) en ga daadwerkelijk leren om hoge cijfers te halen. Nu een half jaar keí hard werken en je maakt kans om je doel te bereiken. Makkelijk is het niet, haalbaar wel.

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 februari 2019, 21:14:10 »
Dat klopt dat is het niet. Eén ding scheelt: om jezelf te verbeteren is niet veel nodig. Bedoel zodra je je redelijk gaat gedragen zullen ze dat ook snel opmerken.

Je kan wel motivatie van buitenaf nodig hebben maar jíj bent degene die het moet doen. Je hebt dit in eigen hand. Kom op tijd, zorg dat je de les niet uitgestuurd wordt (ga niet naast de mensen zitten waardoor je je gaat misdragen) en ga daadwerkelijk leren om hoge cijfers te halen. Nu een half jaar keí hard werken en je maakt kans om je doel te bereiken. Makkelijk is het niet, haalbaar wel.

ja ik ga echt mijn best doen maar het is ook weer niet leuk als het hele plan misschien niet eens kan doorgaan dan demotiveert dat mij die gedachtes of als ik telkens op havo niveau dingen moet doen maar ik ga echt mijn best doen ja maar het is ook een beetje dat ik eigenlijk niet eens weet of het allemaal wel kan ik bedoel van havo2 naar vwo3 misschien wel maar van havo3 naar vwo4 dat betwijfel ik!!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08 februari 2019, 22:40:52 »
ja ik ga echt mijn best doen maar het is ook weer niet leuk als het hele plan misschien niet eens kan doorgaan dan demotiveert dat mij die gedachtes of als ik telkens op havo niveau dingen moet doen maar ik ga echt mijn best doen ja maar het is ook een beetje dat ik eigenlijk niet eens weet of het allemaal wel kan ik bedoel van havo2 naar vwo3 misschien wel maar van havo3 naar vwo4 dat betwijfel ik!!
En dan? Dan lukt het niet? Wat is dan het slechtste senario? Dat je een betere cijferlijst hebt dan nu? Een positief beeld van jezelf hebt neergezet als gemotiveerde leerling die heeft geleerd op tijd te komen en ervoor gezorgd heeft dat ze de klas niet meer uit gestuurd wordt.

Lijkt mij, ondanks dat je ‘doel’ niet gehaald is, nog steeds vrij positieve punten/ontwikkeling?

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 09 februari 2019, 13:00:24 »
Maar heb je al een keer ergens bij een decaan of mentor aangegeven dat je dit wil?
In mijn klas zijn ook een paar mensen (volgens mij 2 of 3) van 3 VWO naar 4 VWO gegaan, en bij hun is het allemaal wel goed verlopen. Maar docenten hebben ook de tijd nodig om na te denken en te overleggen of ze jou op het VWO zien, dus het is wel verstandig om het nu al aan te geven. Als jij net voor de zomervakantie aankomt met ''oh ja trouwens, ik wil wel naar het VWO toe nu'' zullen ze dat denk ik veel minder snel goedkeuren.

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 09 februari 2019, 14:40:00 »
Maar heb je al een keer ergens bij een decaan of mentor aangegeven dat je dit wil?
In mijn klas zijn ook een paar mensen (volgens mij 2 of 3) van 3 VWO naar 4 VWO gegaan, en bij hun is het allemaal wel goed verlopen. Maar docenten hebben ook de tijd nodig om na te denken en te overleggen of ze jou op het VWO zien, dus het is wel verstandig om het nu al aan te geven. Als jij net voor de zomervakantie aankomt met ''oh ja trouwens, ik wil wel naar het VWO toe nu'' zullen ze dat denk ik veel minder snel goedkeuren.

ik sta nu nog niet hoog genoeg dus ikdenk dat als ik rond de 7,50 ga staan ik het pas ga zeggen anders zeggen ze meteen dat het hem niet gaat worden en ik denk rond mei ofzo als het dan lukt of is het dan al te laat
en bdoel je van havo 3 naar vwo 4 hahah want het is wel een beetje gek dat maar een paar mensen uit vwo 3 overgaan  :P

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 09 februari 2019, 14:42:42 »
ikvind het heel fijn  om te lezen dat mensen zeggen dat het wel mogelijk kan zijn
dat motiveerrt me weer om hard te werken

anoniem7893

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2019, 22:09:20 »
ik heb gister gevraagd aan een klasgenoot wat hij erover denkt en hij zegt dat hij denkt dat het misschien niet kan en dan heb ik weer een gevoel van demotivatie
dat ik denk dat zoveel mensen het zeggen ebtekent dat het misschien echt niet kan

Ching

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2019, 07:39:40 »
Sorry maar als ik dit zo hoor, dan denk ik dat je probleem meer ligt bij je motivatie dan bij niet slim genoeg zijn. Ik wil je niet demotiveren ofzo, alleen ik denk dat er wel wat meer inzet vergt uit jezelf dan een belofte om je inzet te verhogen. Waarom zou je minder hard je best gaan doen als je weet dat je naar het vwo wil, misschien was het dan slimmer om het gelijk aan te geven en je motivatie te laten zien? Want als ik dit zo lees, zou ik als docent ook niet zo snel denken van goh laat haar maar naar het vwo gaan. Niet omdat je niet slim genoeg bent, maar omdat je geen inzet toont. Er is een reden dat de meeste havo mensen worstelen om vwo te halen nadat ze hun havo diploma binnenkrijgen, er is verschil aan niveau. Ik kan niks zeggen over jouw omstandigheden, alleen je loopt het risico heel veel gemist te hebben als je zou instromen naar 4 vwo. Vooral nu je zelfs op de havo al niet zo lekker alles zit bij te houden. In plaats van te zeggen dat alles je demotiveert en dat school je moet beloven om naar vwo te gaan als je 7,5 gemiddeld sta, zou ik als ik jou was eens even meer zelfstandig zijn en meer inzet tonen zonder die beloftes en wellicht doorstromen naar vwo als je havo hebt afgemaakt. Wat zou het uitmaken als je 1 jaar langer blijft als je weet dat je het aankan, laat het dan ook zien in plaats van alleen te zeggen. Maar ook, overschat je niet. Vwo wordt alsmaar moeilijker en cijfers kelderen niks voor niks door de jaren heen. Niet dat ik zeg dat je het niet aankan, maar meer dat je je houding zou kunnen verbeteren om het aan te kunnen.

Ik bedoel dit werkelijk waar niet gemeen, alleen met die houding kom je echt niet op het vwo.