Auteur Topic: Switchen van atheneum naar gymnasium  (gelezen 1707 keer)

sentiment

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 september 2012, 20:25:10 »
Weet iemand of je van atheneum naar gymnasium kunt wisselen? Voor iemand die in de 2e klas zit? Want je hebt dan geen Grieks en Latijn, dus dan zou je een jaar Latijn moeten inhalen. En misschien 2 jaar als je pas vanaf de 3e zou kunnen wisselen. Maar heeft iemand daar ervaring mee of kent iemand iemand die dat gedaan heeft? Mijn zusje zou dit graag willen doen.

Opacité

• Rien n'est jamais acquis à l'homme.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2012, 20:53:22 »
Ik ken iemand die dat heeft gedaan en die is bij ons in de 2e klas erbij gekomen. Maar zij heeft haar hele zomer heel hard moeten werken en is uiteindelijk in de tweede nog blijven zitten..

Waarom wil ze wisselen, als ik vragen mag?
No, I do not weep at the world - I am too busy sharpening my oyster knife.

SpaceDementia

• Quiet the mind.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2012, 20:57:09 »
Ik weet niet of het mag, maar je zou dan een hoop moeten inhalen. En er zijn veel mensen die uiteindelijk van gymnasium naar atheneum gaan, omdat ze geen Grieks en Latijn meer willen. 
En dit zijn nou niet bepaald vakken die je zo eventjes leert, tenzij je echt een klassieke talen-talent hebt kost het echt veel tijd om alles goed te begrijpen. Ik zou het dus niet aanraden om nu nog te switchen, en ik snap ook eigenlijk niet waarom ze dat opeens zou willen.
Tumblr | I guess if I'm breathing this is not the end. | Sum IS gatessief

therushoflife

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2012, 20:57:51 »
Bij ons op school mag het wel, maar het is zoals hierboven al word gezegd héél hard werken en véél inhalen

Severus

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2012, 21:20:47 »
Bij ons op school kan je na de 2e niet meer switchen. Omhoog dan, je kan natuurlijk wel weer naar het atheneum. Ik zou het gewoon vragen aan de afdelingsleider/mentor, die weten ook wel of ze het aan kan of niet.
''Comparison is the thief of joy''

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2012, 21:24:30 »
Bij ons op school mag het wel, maar het is zoals hierboven al word gezegd héél hard werken en véél inhalen
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

Soothsayer

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2012, 22:11:00 »
Dat is echt heel hard werken; een jaar Latijn en Grieks inhalen naast je normale schoolwerk lijkt mij echt niet te doen. Het zijn best wel ingewikkelde talen en dan nagaan dat je een jaar uitleg achterloopt. Zelf zou ik er dan niet meer aan beginnen.
Seduce my mind and you can have my body,                                    Safiam is my drug
find my soul and I'm yours forever

Pinkyglitters

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2012, 22:32:37 »
Het kan nu denk ik nog wel. Maar ik zou er zeker niet aan beginnen als je geen fantastische talenknobbel hebt en het is ook moeilijk te begrijpen als je al 2 jaar gymnasium hebt gehad. Veel mensen gaan bij mij juist van het gymnasium af alleen maar omdat ze moeite hebben met latijn en grieks. Dus ik denk dat ze er nog heel erg goed overna moet denken.

Incinerating

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2012, 22:37:58 »
Je kunt alleen van atheneum naar gymnasium gaan als:
-Je door je hoge citoscore direct naar het gymnasium kan;
-Je gedurende de 1e klas enorm hoge cijfers hebt gehaald (>7.5 gemiddeld) en de tweede klas omhoog wil stromen naar het gymnasium.

De regels verschillen uiteraard per school, maar er is echt no way dat zij na de tweede nog gymnasium kan gaan volgen. Als ze echter net aan het tweede jaar is begonnen en ze had echt hoge cijfers in de 1e klas, kun je kijken wat er te regelen valt met haar school. Zo niet, kun je beter die hoop opgeven, want het is niet alleen een jaar latijn inhalen, maar ook zelf de basis leggen voor de taal en dat is gewoon niet mogelijk. Succes!

Incinerating

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2012, 22:40:19 »
Trouwens, mijn ervaringen met Latijn en Grieks zijn heel goed. Het zijn echt geen ingewikkelde vakken en je hebt ook geen talenknobbel nodig, alleen wel heel veel inzet. Zelf was ik altijd best wel slecht in talen, maar ben toch geslaagd met een 8.1 voor Latijn.

Sunburst

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2012, 15:32:43 »
latijn schijnt een wiskundig vak te zijn, het is niet zoals alle andere talen.
maar ik vond het ontiegelijk lastig en ben van 5 gymnasium naar 5 atheneum gegaan. :').

AtomHeartMother

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2012, 17:39:03 »
Ik ben van 1 vwo naar 2 gymnasium gegaan, geen problemen gehad, maar nu in de 4e blijven zitten.. Ik heb geen discipline, maar dan ook echt gewoon niet, en dat heeft mij onderuitgehaald.
Tea is good for thee ~ In a land of myth, and a time of magic, the destiny of a great kingdom rests on the shoulders of a young boy. His name ... Merlin ~ Anglofiel ~ Knight of Cydonia ~ TUMBLR

Aguamenti

• Stay strong
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2012, 20:28:02 »
Volgens mij kan dat niet, je hebt dan teveel Grieks en Latijn gemist dat dat niet meer in te halen valt. Tenminste, dat is bij ons op school zo.

sentiment

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2012, 21:01:03 »
Oké bedankt allemaal! Ik weet dat het lastig is, maar misschien als ze dit jaar nog zou overstappen.. Ik heb zelf (nog) niet zo veel moeite met de talen, al begint Latijn nu wel lastiger te worden. Nouja, ze heeft wel heel veel motivatie, maar ik weet niet of het zal lukken. Maar ik was wel benieuwd naar jullie meningen. :)

Lisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2012, 23:17:54 »
Waarom wil je eigenlijk overstappen naar Gymnasium? Met Atheneum kun je gewoon alle opleidingen doen, of wil je graag Grieks en Latijn?

sentiment

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 19 september 2012, 17:55:01 »
Het is niet voor mezelf haha. Maar voor de school en Grieks en Latijn ja.

sevennationarmy

• Water is the driving force of all nature.
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 september 2012, 19:08:58 »
Ik vond Latijn zo'n ontzettende rotvak. Had er alleen maar tweeën en drieën voor. Gelukkig was het maar een proefjaar dus mocht het na het 2e het gelijk laten vallen.
Ze moet het sowieso niet onderschatten, het is ontzettend veel leer werk wat ze dan meekrijgt. Maar als ze de inzet heeft moet het wel te doen zijn.

CinnamonCream

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 20 september 2012, 17:54:58 »
Verschilt per school, denk ik

Op mijn oude middelbare school kon dat makkelijk. Gewoon in de zomer Grieks en Latijn volgen en vervolgens Frans of Duits laten vallen.

Mnemosyne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 21 september 2012, 18:23:25 »
Ik heb iets meer dan een half jaar atheneum gedaan toen ik besloot dat ik alsnog wilde overstappen naar het gymnasium, en dat is me gewoon gelukt. Het is natuurlijk niet een heel jaar of meer, dat was best pittig geweest denk ik. Maar het is zeker te doen, afhankelijk van je inzet natuurlijk. Als je bereid bent elke dag er eventjes aan te werken (of misschien wel minder hoor, hangt er vanaf hoe snel je het oppakt en hoe hoog het niveau van de rest van de klas ligt). ;p Bij ons op school is het eigenlijk ook niet gebruikelijk, ik denk dat het als uitzondering kon vanwege mijn motivatie etc, ik had namelijk helemaal niet geweldige cijfers maar wilde het gewoon erg graag. Als ze heeft besloten dat ze het echt wil zou ze het wel zo snel mogelijk moeten doen, niet zorgen dat ze twee jaar moet inhalen, want dat is écht te veel denk ik. ;-D
Time may chance me, but I can't trace time.

Tsarendochter

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 21 september 2012, 18:27:38 »
Ik wilde het ook graag, maar ik kwam van vmbo op vwo terecht dus stap was te groot. Hoop voor je dat het gaat lukken!
\"Gij zult noch een tiran, noch een slaaf wezen en ik, dit moet ik u bekennen, ik zou nooit de slavin kunnen zijn van een man\"- Francis Mordaunt, uit het boek van A.G.L Bosboom-Toussaint/ ElleDiorella