Auteur Topic: Switchen of niet  (gelezen 2644 keer)

Anouk

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 maart 2019, 01:49:21 »
Hoi hoi!

Ik weet even niet meer wat ik moet doen dus graag jullie advies

Op dit moment studeer ik MHBO Marketing en Communicatie maar het is meer mbo4 niveau dan ik van te voren had verwacht, ze zeiden namelijk na een half jaar ga je voor je propedeuse aan de slag dus dat wordt het moeilijker.

Nu blijkt het zo dat het niet moeilijker wordt, en ik mezelf dus elke les zwaar en zwaar hard verveel.

Ik heb hiervoor al 2 hbo opleidingen gedaan en beide niet afgerond.

Nu zou ik bij de mhbo opleiding een propedeuse krijgen, maar nu vind ik die opleiding niets, dus heb ik er ook niks aan.

Op school kunnen ze mij niets bieden qua uitdaging of nog eerder afstuderen.

Ik heb een nieuwe leuke hbo opleiding gevonden waar ik mezelf gelijk thuis voelde.

Nu weet ik dus niet of ik nog mijn mbo diploma moet gaan halen. Het is nog minder dan een jaar les en dan op stage. Voor mij klinkt dit dus heel lang omdat ik mij zo erg verveel.

Of zal ik weer gaan stoppen en een hbo gaan doen.

Ik heb een havo diploma dus ik kan sws instromen

Graag jullie tips of idee├źn wat ik kan gaan doen

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2019, 10:45:30 »
Als je deze opleiding niet leuk vindt, heb je er ook niet veel aan. Ik zou stoppen en verder gaan met hbo.

Kairos

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2019, 15:32:19 »
Waar liep je op vast bij de andere hbo-opleidingen?
Kun je je propedeuse van deze opleiding wellicht gebruiken om vrijstelling te krijgen bij de andere opleiding? Of is dat een hele andere richting?

Het klinkt wel goed dat je je gelijk thuis voelde bij die hbo-opleiding. Weet je "zeker" dat je het werk wat je daarmee kunt gaan doen, interessant vindt en dat bv. de manier van leren daar je ligt? Heb je daar al meegelopen?