Auteur Topic: Stufi bij een tweede studie?  (gelezen 712 keer)

Dee

• Bekijk profiel
« Gepost op: 30 oktober 2017, 18:03:48 »
Hey,

Ik doe op dit moment de Pabo en wil graag daarna naar de universiteit. Weet er iemand of je dan nog steeds recht hebt op een studentenov en een studiefinanciering?

Kom er op internet niet echt uit

Alvast bedankt  :bounce:
Blog voor pabostudenten! https://superjuffie.wordpress.com

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2017, 18:58:43 »
Was het niet zo dat je recht op stufi blijft houden als je zonder tussenpose blijft doorstuderen en dat het bij bijvoorbeeld een tussenjaar/afbreken van studie vervalt?

Correct me if I'm wrong want ik heb geen stufi :fieuw:
Volgens mij wel. Alleen dit zou ook best eens de ‘oude’ regeling kunnen zijn...

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2017, 21:00:56 »
^^Volgens mij moet je binnen 10 jaar EEN diploma hebben, maakt niet uit of je dan van studie switcht, weet niet 100% zeker.
Weet ook niet hoe het zit als je door wil studeren, lijkt mij dat het dan weer opnieuw begint? Anders op DUO zoeken/vragen?
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2017, 21:10:59 »
^^Volgens mij moet je binnen 10 jaar EEN diploma hebben, maakt niet uit of je dan van studie switcht, weet niet 100% zeker.
Weet ook niet hoe het zit als je door wil studeren, lijkt mij dat het dan weer opnieuw begint? Anders op DUO zoeken/vragen?

Volgens mij klopt dit ja. Ik ben van studie gewisseld en als ik binnen 10 jaar een diploma haal, wordt het omgezet naar een prestatiebeurs (ik hoor wel bij het oude stelsel). Ik zou inderdaad duo contacteren, de website kan soms nogal vaag zijn :’)
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2017, 21:40:37 »
Hangt er vanaf of je een tweede |Bachelor gaat doen of een Master. Bij een tweede bachelor krijg je niks en moet je zelfs instellingsgeld betalen als de Bachelor niet in de onderwijssector/gezondheidssector valt (dit is zo'n 5000-15000 per jaar). Bij een Master is dit weer anders maar durf ik je niet precies te zeggen. Dan hangt het er namelijk van af of je een 1 of 2 jarige Master is. Uit mijn hoofd krijg je bij een 1 jarige Master nog wel OV maar geen stufi en bij een 2 jarige Master 1 jaar stufi en 2 jaar OV, maar zeker weten durf ik het niet meer - ben er al even uit namelijk.

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2017, 09:31:16 »
^
Dit klopt inderdaad
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 november 2017, 21:37:12 »
Sorry dat ik binnen kom vallen. Ik heb ook een gerelateerde vraag:
Ik slaag dit jaar voor mijn niveau 4 opleiding en heb dan 4 jaar stufi gehad. Nu wil ik aankomend schooljaar hbo v gaan doen. Weet iemand of ik dan weer opnieuw stufi krijg of dat het afgelopen is met de stufi?

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 02 november 2017, 22:30:46 »
Sorry dat ik binnen kom vallen. Ik heb ook een gerelateerde vraag:
Ik slaag dit jaar voor mijn niveau 4 opleiding en heb dan 4 jaar stufi gehad. Nu wil ik aankomend schooljaar hbo v gaan doen. Weet iemand of ik dan weer opnieuw stufi krijg of dat het afgelopen is met de stufi?

Je krijgt volgens mij weer financiering.