Auteur Topic: Studiekeuze  (gelezen 198 keer)

linda1234

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 januari 2021, 20:16:50 »
Hey!!

Linda hier! Ik ben 19 btw hihi. Er zijn vast genoeg topics over studiekeuzes, maar ik wil graag jullie mening horen over mijn situatie  :bounce:

Ik zit in mijn tweede jaar van de opleiding Gezondheid en Leven (biologisch/maatschappelijk met focus op gezondheidszorg). Ik koos dit omdat ik geen idee had en biologie wel leuk vond op de middelbare. Ik twijfelde vanaf het begin al en wist dat het eigenlijk niet bij mij paste. Toch heb ik het jaar afgemaakt, en had mij ingeschreven voor rechten en criminologie. Helaas uitgeloot voor criminologie, en rechten durfde ik eigenlijk niet dus maar weer blijven hangen. Daarnaast kan ik met mijn huidige opleiding als het goed is ook de master Forensische criminologie volgen. Ik nam geen tussenjaar omdat mijn school had aangegeven dat ik vakken van rechten extracurriculair zou kunnen volgen als ik ingeschreven stond zodat ik zeker zou weten of dat bij mij past. Nou is het niet gelukt om dat te regelen en is het alweer januari.

Ik ben eigenlijk op, ik kan niet meer helder nadenken en denk alleen maar over al het geld dat ik verspil. De opleiding gaat mij goed af en ik haal goede cijfers maar ik heb geen motivatie en het boeit mij niet echt. Ik realiseerde mij na de deadline van 15 januari dat ik de master criminologie wel kan volgen, maar ik niet over 2 jaar al wil werken. Ik heb het gevoel dat ik niet heb genoten van mijn studententijd, helemaal met corona. Maar ja, ik kan mij niet meer aanmelden voor de numerus fixus dus moet dan een jaar wachten. Mijn opties zijn:

1) Dit jaar afmaken en in de zomer kijken of ik het derde jaar ook wil afmaken -> misschien drempel dan te hoog om weer te stoppen?
2) Nu stoppen zodat ik tijd heb om na te denken--> betekent wel geld weg van september tot januari. Maar misschien wel goede studiekeuze ipv overhaast omdat ik het ontwijk

Mijn opties tot nu toe na de zomer zijn
1) Nu stoppen -> In september inschrijven voor rechten en bij mijn huidige opleiding opnieuw inschrijven (dan volg ik dus twee studies tegelijk en betaal ik voor 1. Dit omdat als ik rechten dan niet red/haat kan ik wel weer verder waar ik gebleven ben met Gezondheid en Leven als ik mij nu uitschrijf)
2) Na dit jaar afmaken -> rechten proberen, tussenjaar als ik het niet haal/het mij  niet ligt en/of criminologie proberen, anders Gezondheid en leven afmaken?

Het dilemma is nu dus, stop ik voor februari of maak ik dit jaar af?  :goodman:. En ja, ik kan ook de hele studie afmaken en in mijn hoofd klinkt dat ook het logischt maar mijn hart zegt run away! Let me know!!!

Groetjes, Linda