Auteur Topic: studiekeuze  (gelezen 340 keer)

schilpad2003

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 januari 2019, 00:04:31 »
hee
Ik ben er al een beetje vroeg mee (ben 15 en zit in mn 4e jaar van t VWO) maar ik wil er graag achterkomen welke studie bij mij past. Want de meeste mensen hebben wel een soort van idee maar ik nog totaal niet.En ik wil ook een keer naar een open dag gaan. Ik doe dus Vwo maar wil graag een hbo opleiding gaan doen Ik heb het profiel N&T en ik wil "iets" creatiefs gaan doen, maar ik wil niet naar zo'n zweverige hippie kunstschool.

xx

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2019, 12:20:28 »
Misschien kan je kijken op studiekeuze123? Die site heeft mij geholpen destijds.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Maus

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2019, 18:20:22 »
Ik herken mezelf van vorig jaar hier echt volledig in.
Ook ik zat in vwo 4 met NT, wist niet wat ik wou doen, behalve ‘iets creatiefs’ op het HBO.

Er zijn wel veel verschillende soorten creatieve opleidingen. Ikzelf ben toen o.a. naar een open dag van ‘Industrieel product ontwerpen’ geweest. Dit is een creatieve technische opleiding.
Verder heb je ook creatieve opleidingen in de mediarichting. Hier was ikzelf niet echt in geïntresseerd dus hier weet ik niet echt voorbeelden van, maar die kun je op internet wel vinden.
Ook heb je nog de kunstopleidingen.

Tussen deze richtingen zitten grote verschillen, je kan dus het best gaan kijken welke studies in deze richtingen vallen, en kijken welke je wat lijken. Die kun je dan bezoeken op open dagen. Aan de hand van die open dagen krijg je wel een duidelijk beeld van de studie, maar meestal ook wel van de richting.
Ook zullen er wss wel creatieve studies zijn die niet in de genoemde richtingen vallen, maar dit zijn naar mijn idee de grootste dingen, waar de meeste creatieve studies wel binnen vallen.

Ikzelf ben inmiddels van plan om iets compleets anders te gaan doen, maar hoop dat ik je alsnog heb kunnen helpen
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2019, 18:24:44 door Maus »

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2019, 22:53:47 »
Bij ArtEz heb je enorm veel verschillende soorten creatieve hbo opleidingen. Zeker de moeite waard om te kijken!

schilpad2003

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2019, 17:41:26 »
Misschien kan je kijken op studiekeuze123? Die site heeft mij geholpen destijds.

Dankje!!

schilpad2003

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2019, 17:41:57 »
Ik herken mezelf van vorig jaar hier echt volledig in.
Ook ik zat in vwo 4 met NT, wist niet wat ik wou doen, behalve ‘iets creatiefs’ op het HBO.

Er zijn wel veel verschillende soorten creatieve opleidingen. Ikzelf ben toen o.a. naar een open dag van ‘Industrieel product ontwerpen’ geweest. Dit is een creatieve technische opleiding.
Verder heb je ook creatieve opleidingen in de mediarichting. Hier was ikzelf niet echt in geïntresseerd dus hier weet ik niet echt voorbeelden van, maar die kun je op internet wel vinden.
Ook heb je nog de kunstopleidingen.

Tussen deze richtingen zitten grote verschillen, je kan dus het best gaan kijken welke studies in deze richtingen vallen, en kijken welke je wat lijken. Die kun je dan bezoeken op open dagen. Aan de hand van die open dagen krijg je wel een duidelijk beeld van de studie, maar meestal ook wel van de richting.
Ook zullen er wss wel creatieve studies zijn die niet in de genoemde richtingen vallen, maar dit zijn naar mijn idee de grootste dingen, waar de meeste creatieve studies wel binnen vallen.

Ikzelf ben inmiddels van plan om iets compleets anders te gaan doen, maar hoop dat ik je alsnog heb kunnen helpen

Heel erg bedankt!!

schilpad2003

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2019, 17:42:36 »
Bij ArtEz heb je enorm veel verschillende soorten creatieve hbo opleidingen. Zeker de moeite waard om te kijken!

Ook jij bedankt zal zeker gaan kijken!!

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2019, 16:25:54 »
Geen enkel probleem! Een opleiding vinden is altijd lastig. I know the struggle haha ;)