Auteur Topic: Studie Geneeskunde  (gelezen 310 keer)

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 november 2019, 17:47:42 »
Hee,

Ik heb een paar vragen aan geneeskundestudenten. Ik wil namelijk heel graag arts worden en daarvoor moet je natuurlijk geneeskunde hebben gestudeerd. Mij leek geneeskunde altijd heel erg lastig (geen idee hoe dat beeld ontstaan is) en probeerde daarom te zoeken naar andere beroepen. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon echt heel erg graag arts wil worden.
Dus:

1) klopt het dat de studie erg zwaar is?
2) ik heb gelezen op internet dat het vooral heel veel feitjes leren is, klopt dit?
3) ik ben niet heel goed in exacte vakken,is dit erg?
4) hoe erg verschillen bachelor en master van elkaar?

En zou iemand me ook kunnen vertellen hoe zo'n studie verloopt en je ervaring daarbij?

Alvast bedankt!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 november 2019, 21:15:47 »
Een studie geneeskunde is pittig en weet dat je na je master nog niet klaar bent met leren.

Geen idee waar je wil gaan kijken maar volgens mij houdt ook geneeskunde in Utrecht 15/16 november open dagen. =)

aspiration

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 november 2019, 23:27:08 »
1) Denk dat de term 'zwaar' heel anders is voor iedere persoon en dat het ook ligt aan de universiteit waar je Geneeskunde gaat studeren. Persoonlijk vind ik het druk, maar niet zwaar in de zin van echt super moeilijk.
2) Ja in het begin is het inderdaad veel feitjes leren maar naarmate je verder komt, speelt inzicht ook een ontzettend grote rol. Je moet ten slotte later moeten kunnen redeneren wat er mankeert aan de patiƫnt wat je niet kunt met alleen feitjeskennis.
3) Het is niet erg als je slecht bent in exacte vakken. Zolang je kunt slagen. Want dan is je basiskennis over die exacte vakken gewoon goed, en die basiskennis is genoeg voor geneeskunde. Er komt best wel weinig natuurkunde, scheikunde en wiskunde B terug.
4) In de bachelor leer je eigenlijk alleen maar uit boeken. Ja tuurlijk heb je wel wat praktische vaardigheden dat je aangeleerd krijgt, maar in de master, dan ga je coschappen lopen en dan werk je eigenlijk fulltime in het ziekenhuis waar je vooral dus praktische kennis opdoet en je gaat je theoretische kennis toepassen.

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 november 2019, 12:34:11 »
1) Denk dat de term 'zwaar' heel anders is voor iedere persoon en dat het ook ligt aan de universiteit waar je Geneeskunde gaat studeren. Persoonlijk vind ik het druk, maar niet zwaar in de zin van echt super moeilijk.
2) Ja in het begin is het inderdaad veel feitjes leren maar naarmate je verder komt, speelt inzicht ook een ontzettend grote rol. Je moet ten slotte later moeten kunnen redeneren wat er mankeert aan de patiƫnt wat je niet kunt met alleen feitjeskennis.
3) Het is niet erg als je slecht bent in exacte vakken. Zolang je kunt slagen. Want dan is je basiskennis over die exacte vakken gewoon goed, en die basiskennis is genoeg voor geneeskunde. Er komt best wel weinig natuurkunde, scheikunde en wiskunde B terug.
4) In de bachelor leer je eigenlijk alleen maar uit boeken. Ja tuurlijk heb je wel wat praktische vaardigheden dat je aangeleerd krijgt, maar in de master, dan ga je coschappen lopen en dan werk je eigenlijk fulltime in het ziekenhuis waar je vooral dus praktische kennis opdoet en je gaat je theoretische kennis toepassen.

He super bedankt!  :bounce: Je hoeft eigenlijk niet heel erg goed te zijn in exacte vakken ofzo? Op de middelbare school heb ik voor het profiel C&M gekozen, puur omdat het makkelijk was voor mij. Ik wil alleen graag geneeskunde studeren. Ik ben dus van plan om na mijn middelbare school een jaar op LOI bijvoorbeeld certificaten te halen voor scheikunde en natuurkunde en me vervolgens aan te melden voor Geneeskunde.

aspiration

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2019, 16:46:18 »
He super bedankt!  :bounce: Je hoeft eigenlijk niet heel erg goed te zijn in exacte vakken ofzo? Op de middelbare school heb ik voor het profiel C&M gekozen, puur omdat het makkelijk was voor mij. Ik wil alleen graag geneeskunde studeren. Ik ben dus van plan om na mijn middelbare school een jaar op LOI bijvoorbeeld certificaten te halen voor scheikunde en natuurkunde en me vervolgens aan te melden voor Geneeskunde.
Ik denk zolang je het gewoon haalt dat je niveau gewoon prima zit. Je moet wel opletten bij welke universiteit je Geneeskunde wil studeren want sommige universiteiten kijken meer naar de cijfers en anderen nauwelijks.