Auteur Topic: Studentenvereniging??  (gelezen 434 keer)

N

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 juli 2019, 23:13:33 »
Heyy,

Ik zit een beetje met een dilemma. Volgend jaar ga ik studeren aan de universiteit in Leiden en ga dan op kamers. Ik wil eigenlijk graag bij een studentenvereniging, het liefst Minerva. Ik ben alleen ENORM introvert, en als ik mensen niet goed ken ben ik enorm verlegen en terughoudend. Al helemaal in grote luidruchtige groepen. Ook is uitgaan niet echt mijn ding. Ik ben dus bang dat een studentenvereniging helemaal niets voor mij is. Toch vind ik het belangrijk om deel van zoiets te zijn en een sociaal leven op te bouwen, ik ben bang dat ik anders helemaal geen vrienden zal krijgen.

Wat raden jullie aan? Weet iemand of er meerdere introverte mensen bij zo'n vereniging zitten, of zal ik echt de enige zijn? Of heeft iemand hier zelf ervaring mee?

Maura

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2019, 13:17:08 »

Waarom per se die vereniging? Je hebt in het studentenleven heel veel keus, ook bij studentensportverenigingen of kleinschaligere studentenverenigingen kun je een sociaal leven opbouwen. Ik zou vooral tijdens de introweek lekker gaan rondkijken wat je leuk lijkt en bij wat voor vereniging jij denkt te passen!

En als je toch heel erg graag bij Minerva wil, gewoon doen! Misschien kruip je dan juist een beetje uit je schulp en voel je je er uiteindelijk wel op je plek. Ik zou alleen niet vantevoren vastpinnen op een bepaalde vereniging maar gewoon kijken waar je het beste gevoel bij hebt :)