Auteur Topic: Stress, stress, stress  (gelezen 405 keer)

Suniva

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 augustus 2019, 06:56:15 »
Hey lieve meiden, het is weer eens zover. Ik weet niet wat ik moet doen en heb meningen nodig om mijn keuze iets sneller en duidelijker te kunnen maken.

In 2017 heb ik mijn havo-diploma behaald. Hierna heb ik een tussenjaar genomen en afgelopen schooljaar ben ik begonnen aan de lerarenopleiding Engels. Hier ben ik na drie maanden mee gestopt omdat ik niet verder kon wegens privé omstandigheden. Hier heb ik heel erg veel spijt van, maar helaas kun je zo'n keuze niet omdraaien. Nu ben ik afgelopen mei begonnen aan de opleiding tot rij-instructrice. In het begin vond ik dit super leuk en kreeg ik al een baan aangeboden, maar afgelopen maand kreeg ik opeens de gedachte dat dit het niet is. Ik wil namelijk terug naar school en echt iets leren, ik ben pas 20 dus nu ben ik nog jong en kan het nog. Nu zit ik dus met een probleem en er zijn een paar manieren hoe ik het op kan lossen:
1. Ik ga door met deze opleiding zodat ik mijn licentie haal om dit vak te mogen doen, begin een eigen rijschool en ga volgend jaar naar het HBO.
2. Ik stop nu met deze opleiding en ga beginnen aan het MBO (met nawerking dat ik de €5000,- die deze opleiding kost weg heb gegooid)
3. Ik maak deze opleiding met ietwat tegenzin af en stroom in op het MBO als ik klaar ben rond medio oktober.

Ik weet het momenteel echt niet. Moet ik aan geld denken, moet ik aan mezelf denken of moet ik iets doen waardoor ik mijn ouders blij maak? Zij blijven namelijk hameren op het idee dat ik een rijschool ga beginnen omdat ik al jaren zeg dat ik iets voor mezelf wil starten, maar zou ik dat risico wel durven nemen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties en iedereen die binnenkort een nieuwe studie begint, succes!

Liefs,

S
lumosnox

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2019, 18:58:28 »
Ik zou het iig afmaken, dan heb je het gewoon. En dan verder kijken.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2019, 19:46:48 »
Ik zou het ook afmaken. Een rijschool kun je ook al franchiser beginnen, heb je wat minder risico als dat je zorgen baart.
Studeren kan altijd nog, ook door middel van deeltijd en thuisstudie. Deze kans zul je misschien niet snel nog een keer krijgen dus die zou ik wel aangrijpen. Bevalt het niet, dan weet je dat ook weer en ga je toch studeren of iets anders doen.
Hoi

clairex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2019, 08:38:27 »
Als het nog 'maar' tot oktober duurt zou ik het zeker afmaken, dan heb je altijd iets om op terug te vallen. En dan kan je daarna verder met studeren. Let wel op dat een eigen rijschool veel tijd kost, je moet namelijk zo veel dingen regelen en naast wat uren lesgeven heb je ook allemaal administratie en verantwoordelijkheden tegenover je leerlingen. Niet om je te demotiveren hoor maar meer als je dat wilt combineren met voltijd HBO/MBO lijkt me dat best pittig. Maar zeker doen als je het echt wilt hoor, dan kom je er wel uit.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2019, 12:12:19 »
^ Dat is dus iets waar je als franchiser geen last van hebt. Dan val je alsnog onder een rijschool die zorgt dat jij aan leerlingen komt etc.
Ik zou daar echt eens naar kijken. Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar ik denk dat dat iets meer rust brengt dan echt compleet een eigen rijschool beginnen. En is het toch niet wat je gelukkige maakt, ben je er ook iets makkelijker vanaf dan met een eigen bedrijf gok ik zo.
Hoi