Auteur Topic: Stress door school!  (gelezen 2769 keer)

Blackbird

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 februari 2019, 21:01:21 »
Hoi, ik ben 14 jaar en zit in de 2e en ik doe havo. Ik krijg door school super veel stress. Ookal sta ik voor alles super goed en sta ik gemiddeld en 7,3 en geen onvoldoendes. Ik heb vaak meer stress de dagen dat il aan het leren ben want dan denk ik hoe ga ik dit ooit kennen want tijdens de pw of so ben ik al een stuk minder gestresst. Het is zeker niet dat me ouders me pushen want zij vinden dat ik wel iets relaxed mag zijn. Het is dus eigenlijk gewoon faalangst. Ik hoop dat jullie tips voor me hebben x
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2019, 21:41:49 door Blackbird »

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2019, 21:12:18 »
Persoonlijk vind ik het wat lastig om je tips te geven, omdat het nogal breed is om te zeggen 'ik krijg stress door school'. Hoe komt het dat je stress hebt door school? Denk je veel na over je huiswerk, je toetsen etc? Ben je heel veel bezig met school? De enige 2 tips die ik je kan meegeven zijn; probeer af en toe inderdaad te relaxen zoals je ouders zeggen en praat er wellicht met je ouders of mentor over.

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2019, 23:38:39 »
Misschien leg je de lat te hoog voor jezelf of voel je jezelf onder druk staan door iets/iemand. Ga na waar dit vandaan komt.
Het kan inderdaad zijn dat je faalangst hebt,maar ook dan is het belangrijk de kern aan te pakken. Succes xoxo

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2019, 15:18:11 »
Ga eens praten met je mentor? Decaan? Vertrouwenspersoon? Überhaupt een docent met wie je goed kan opschieten?

Als je het daadwerkelijk over faalangst hebt, zit daar meer onder en verhelp je dat niet zo maar met wat tips.

LoveYourself

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2019, 17:01:06 »
Hoooiii
Ik ken een meisje bij mij in de klas die dit ook zoiets had, misschien zelfs erger.
Zij heeft na een toets zitten huilen, omdat ze hem zo hard had verknald terwijl ze wel goed had geleerd
Zij is naar de mentor toe gegaan en nu volgt ze een cursus om te dealen met je faalangst, onze school heeft dat aangeboden
misschien kan je daar naar vragen?

xxx