Auteur Topic: slecht in wi, toch wib?  (gelezen 4538 keer)

wronGway

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2009, 19:50:21 »
zelf wetenn,
wi B is vooral rekenen met wortels, kwadrateren, abcformule, hoeken etc. d.m.v. x..
wi A is meer kansberekenen..
met wi A kun je wel niet bij bepaalde universitaire studies terecht, zoals geneeskunde.. das wel weer t kutte..
k had vorig jaar t zelfde probleem, heb toch maar wi B gekoze, omdat kansberekening echt niks voor mij is, terwijl ze zegge dat wiB moeilijker is.. mja, als je dat gewoon niet ligt :)
hoop dat je er wat aan hebt! :)
He said to me, I can feel your heartbeat running through me

xRebecca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2009, 19:51:29 »
Ik raad je toch wel aan om Wiskunde B te kiezen.
Het sluit beter aan op de exacte vakken, zoals natuurkunde en scheikunde. Als je wiskunde A kiest, zul je de basisdingen van wiskunde B toch bij moeten leren voor de andere vakken.
Maar je zult toch wel je huiswerk moeten maken als je wiskunde B kiest. Het is niet zo dat je maar een beetje achterover leundend een 7 of iets dergelijks binnen sleept. Je moet wel (willen) werken voor een goed cijfer.
Het is natuurlijk ook wel zo dat als je goed bent in wiskunde je het wel iets makkelijker hebt, maar door veel vragen te stellen en geen genoegen nemen met een antwoord/uitleg die je toch niet snapt kan ook jij een goed cijfer halen :) Bijvoorbeeld: een vriendin stond een 4 of 5 in de 3e klas, maar nu in de 5e klas staat ze een ruime 6 of zelfs een 7!

CHRISTIANDIOR

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2009, 19:53:18 »
heeee,

haha, ik lees heel veel verschillende reacties! de een zegt wi a en de ander wi b. en ik weet het echt niet!

ik ga sowieso n&g kiezen, bij ons is natuurkunde verplicht in dat profiel.
ik ga er ook nog economie én geschiedenis bij kiezen, dan heb ik dus een dubbelprofiel e&m + n&g.

dus dan heb ik, qua profielvakken en extra vakken dan:

biologie
scheikunde
natuurkunde
wiskunde ????
economie
geschiedenis

ik zit al ontzettend over mijn uren heen, maar ik ga waarschijnlijk ook nog 2 modules doen:

- spaans ( :D )
- bijles wiskunde.

en of ik goed ben in wiskunde weet ik niet, want ik heb in mijn hele leven nog nooit meer dan 5 sommen per hfst gemaakt. ja mijn eigenschuld. ik weet het..

oja. wat ik wou studeren:

1. geneeskunde ( maar dan moet je ingeloot worden, dus die kans is niet zo groot )
2. farmacie ( en daar heb je wél wiskunde b voor nodig )

maar mijn lerares wiskunde denkt dus dat ik dat niet kan, en mijn ouders denken dat ook, ik weet het zelf echt niet..

CHRISTIANDIOR

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 11 februari 2009, 19:56:22 »

zelf wetenn,
wi B is vooral rekenen met wortels, kwadrateren, abcformule, hoeken etc. d.m.v. x..
wi A is meer kansberekenen..
met wi A kun je wel niet bij bepaalde universitaire studies terecht, zoals geneeskunde.. das wel weer t kutte..
k had vorig jaar t zelfde probleem, heb toch maar wi B gekoze, omdat kansberekening echt niks voor mij is, terwijl ze zegge dat wiB moeilijker is.. mja, als je dat gewoon niet ligt :)
hoop dat je er wat aan hebt! :)

jaaa klopt. het ligt er net aan wat je goed ligt. maar bij geneeskunde kun je toch wel terecht met wiskunde a? anders moet ik sowieso wiskunde b kiezen voor mezelf. :)

maar dat is zo moeilijk. ik denk niet echt dat ik het kan, nouja ik weet het eigenlijk ook niet. misschien als ik een x mijn hw ga maken dat ik dan een hoger cijfer haal...

wat stond jij gemiddeld in de 3e dan?

Vera12

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 11 februari 2009, 20:01:02 »
Ik zit in V4 en best wel veel mensen zijn overgestapt van WiB naar WiA. En ik bedoel: Dat zijn niet de allerdomsten! Het is echt heel hard werken met Wiskunde B, dus als je er niet zo goed in bent zou ik het absoluut niet doen! Ook niet als je nu wel goede cijfers hebt voor tan, cos, sin, want het wordt veeeeel lastiger, neem dat maar van mij aan.
Behind every great love is a great story.

Vera12

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 11 februari 2009, 20:01:36 »
En je kan bij geneeskunde terecht met Wiskunde A, sowieso.
Behind every great love is a great story.

Mariekeee93

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 11 februari 2009, 20:06:59 »

heeee,

haha, ik lees heel veel verschillende reacties! de een zegt wi a en de ander wi b. en ik weet het echt niet!

ik ga sowieso n&g kiezen, bij ons is natuurkunde verplicht in dat profiel.
ik ga er ook nog economie én geschiedenis bij kiezen, dan heb ik dus een dubbelprofiel e&m + n&g.

dus dan heb ik, qua profielvakken en extra vakken dan:

biologie
scheikunde
natuurkunde
wiskunde ????
economie
geschiedenis

ik zit al ontzettend over mijn uren heen, maar ik ga waarschijnlijk ook nog 2 modules doen:

- spaans ( :D )
- bijles wiskunde.

en of ik goed ben in wiskunde weet ik niet, want ik heb in mijn hele leven nog nooit meer dan 5 sommen per hfst gemaakt. ja mijn eigenschuld. ik weet het..

oja. wat ik wou studeren:

1. geneeskunde ( maar dan moet je ingeloot worden, dus die kans is niet zo groot )
2. farmacie ( en daar heb je wél wiskunde b voor nodig )

maar mijn lerares wiskunde denkt dus dat ik dat niet kan, en mijn ouders denken dat ook, ik weet het zelf echt niet..

Misschien is dat juist een reden om te laten zien dat je het wel kunt?

ditisnietoke

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 11 februari 2009, 20:10:56 »
Ik had zelf ook wiskunde B vorig jaar, maar ben na twee maanden ofzo overgestapt, omdat ik een 4 stond. Ik heb wel die 2 maanden ook niks aan wiskunde gedaan, en nu heb ik wiskunde A en doe ik nog steeds niet echt ies eigk.
Maar, ff een vraagje over je keuzevakken: waarom kies je geschiedenis? Ik vind dat echt een verschrikkelijk moeilijk vak, je steekt er veel tijd in en het is echt niet zo nuttig, dan kun je beter M&O of informatica ofzo kiezen..
Gewoon een leuke jongen of een fulltime eikel, dan weet je tenminste wat je eraan hebt.

CHRISTIANDIOR

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 11 februari 2009, 20:18:06 »

Ik had zelf ook wiskunde B vorig jaar, maar ben na twee maanden ofzo overgestapt, omdat ik een 4 stond. Ik heb wel die 2 maanden ook niks aan wiskunde gedaan, en nu heb ik wiskunde A en doe ik nog steeds niet echt ies eigk.
Maar, ff een vraagje over je keuzevakken: waarom kies je geschiedenis? Ik vind dat echt een verschrikkelijk moeilijk vak, je steekt er veel tijd in en het is echt niet zo nuttig, dan kun je beter M&O of informatica ofzo kiezen..

haha, ik vind geschiedenis makkelijk&leuk. ik sta nu een 9, dus daar kan ik mijn cijfers volgend jaar mooi mee ophalen. ik weet heus wel dat het moeilijker wordt, maar als je zeg maar begrijpt 'hoe je de vragen moet beantwoorden' dan is gs heel makkelijk.. en dat begrijp ik.

daarbij heb ik als ik geschiedenis erbij neem een dubbelprofiel :)

Foxtrot

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 11 februari 2009, 20:21:59 »
Ik ben echt heel slecht in wiskunde en ik doe NT, dus wiB verplicht. Het is niet dat ik 10en haal mar wel tussen de 5,5 en 7,0 (ligt er maar net aan hoe goed ik het snap). Maar je moet wel begrijpen dat als je moeite hebt met wiskunde en je toch voor wiB kiest er absoluut geen tijd is om een les te missen of een les niet mee te doen. Je moet zorgen dat je in de les je huiswerk al af hebt zodat je nog extra veel uitleg kan vragen. Zo gaat het mij vrij goed af (en nu blijf ik wss zitten op natuurkunde, daim)

ps: over geschhiedenis, ik heb dat ook erbij en het is super leuk! als je van gs houd, je gaat lekker op alles in, iedere eeuw, en als je (net zoals bij wib) gewoon je huiswerk goed bij houd en met de les meedoet en veel aantekeningen maakt hoef je niet eens te leren! mijn laagste cijfer is een 8,1 en ik leer nauwelijks (alleen jaartallen, die onthoud je niet 1,2,3)
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2009, 20:24:01 door Foxtrot »

CHRISTIANDIOR

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 11 februari 2009, 20:52:58 »

Ik ben echt heel slecht in wiskunde en ik doe NT, dus wiB verplicht. Het is niet dat ik 10en haal mar wel tussen de 5,5 en 7,0 (ligt er maar net aan hoe goed ik het snap). Maar je moet wel begrijpen dat als je moeite hebt met wiskunde en je toch voor wiB kiest er absoluut geen tijd is om een les te missen of een les niet mee te doen. Je moet zorgen dat je in de les je huiswerk al af hebt zodat je nog extra veel uitleg kan vragen. Zo gaat het mij vrij goed af (en nu blijf ik wss zitten op natuurkunde, daim)

ps: over geschhiedenis, ik heb dat ook erbij en het is super leuk! als je van gs houd, je gaat lekker op alles in, iedere eeuw, en als je (net zoals bij wib) gewoon je huiswerk goed bij houd en met de les meedoet en veel aantekeningen maakt hoef je niet eens te leren! mijn laagste cijfer is een 8,1 en ik leer nauwelijks (alleen jaartallen, die onthoud je niet 1,2,3)

dat was ik idd ook wel van plan áls ik wiskunde b zou kiezen, ik ga vanavond weer even met mijn ouders overleggen. vragen wat zij er van zouden vinden als ik wiskunde b zou kiezen. ik denk alleen niet dat ik én wiskunde b én spaans (+) én economie én geschiedenis kan. dan moet ik wel een vak laten vallen..

heb jij wel economie dan? en hoeveel uur in de week heb je wiskunde? hoeveel stond je vorig jaar en hoeveel doe je ervoor??

gelukkig kan je bij ons wel goede bijles aanvragen. :D dat ga ik sowieso doen, maakt niet uit of ik wiskunde a of b kies.

Sanne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 11 februari 2009, 21:33:34 »
Als je goed gemotiveerd bent (en anders misschien met bijles?) zou je het natuurlijk altijd kunnen proberen! Je kunt anders nog altijd overstappen naar wiskunde A.

Ik doe zelf wiskunde B en moet zeggen dat ik het (tot nu toe) wel mee vind vallen, in de onderbouw vond ik wiskunde namelijk altijd heel moeilijk en maakte ik hoofdstukken soms zelfs 2x..

Als ik jou was (en het echt graag wilde) zou ik het gewoon gaan proberen en als het echt niet lukt gewoon overstappen op wiskunde A! ;)
zannem was here! : D

Perenpoep

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 11 februari 2009, 21:38:37 »
Gewoon doen waar je goed in bent. Ik doe wiskunde A en ik vind het soms ook nog wel pittig. Je leer daar niet alleen maar kans berekening. Je krijgt ook gewoon algebra en shit. Maar niet zoveel als bij B.

Anonymous

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 16 februari 2009, 00:30:08 »
Doe het niet, wees verstandig.
Per 2010 worden bovendien de toelatingseisen bij universiteiten veranderd en kun je bijvoorbeeld geneeskunde ook gewoon studeren met wiskunde A. De reden waarom ik in de derde voor A heb gekozen en niet voor B. Als ik dat had gedaan, had me dat vorig jaar echt de das om gedaan.
Wiskunde A gaat goed hier op school, wiskunde B nauwelijks voldoendes. Mensen die hoog stonden slepen er nu met moeite een 6 of 7 uit, mensen die al niet zo hoog stonden in de derde staan nu 3'en of 4'en.

Panka099

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 16 februari 2009, 01:28:51 »
ik was ook geen wiskunde kei, maar besloot B te nemen en het een kans te geven. Anders kon ik nog terug naar a.. Geen spijt van :). K studeer nu aan de universiteit en k merk hoe de wiskunde a'ers er tegenaan hikken nu.. Maar je moet zelf afwegen wat je liever doet :)

xx
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 01:31:26 door Panka099 »

Muki

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 16 februari 2009, 09:17:31 »
Twijfel je?
Ga voor waar je goed in bent. Onderwerpen die je bij WiB krijgt is afgeleiden, grafieken en vergelijkingen oplossen etc.

En WiA, is eigenlijk meer kansberekening.

Ik heb voor mijn vervolg opleiding eigenlijk WiA nodig, maar vond WiB leuker. Ik doe wel HAVO, maar goed WiB Havo en WiB VWO verschillen qua onderwerpen bijna niet.

SlagroomsoesJ

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 16 februari 2009, 09:26:57 »
Zoiezo als je een 5 gemiddeld staat kun je geen wiskunde b kiezen?

Okee whatever, maar Inderdaad je moet kijken of formules enz je beter liggen dan kansberekening.
Ik heb wiskunde B, en ik snap er geen reet van xD
Ik sta nu gemiddeld een 5,5 en het daalt en daalt en daalt x')
Ikzelf zou het liefst nu wiskunde a hebben maarja, dat moet je togh echt zelf beslissen. ik stond btw altijd gewoon een 6,5 ofzo in vwo3
succes! <3
I know we're too young to talk about forever, but right now that's what it feels like.  180109

ilovesloves

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 16 februari 2009, 21:50:07 »
Met een 5 voor wiskunde zou ik écht geen WiB doen. Oke, WiA sluit iets minder goed aan, dat snapt iedereen wel denk ik. Maar je moet het jezelf niet moeilijk gaan maken, en met WiA haal je het heus wel ;).

xxxx
Never go faster than your angel can fly.

Danielle__

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 16 februari 2009, 21:54:25 »
Ik doe dan wel havo, maar ik heb WisA en vind dat al moeilijk. maar het ligt er aan of je altijd al goed was in wiskunde of niet, ik ben er nooit goed in geweest.
Ik spaar Labello's. Nieuwsgierig welke ik al heb? Zie www.missdaantjerietje.nl

Kaashaas

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 16 februari 2009, 22:00:00 »
Zeker weten wiskunde a.
Een vriendin van me heeft wiskunde b gekozen, zij stond altijd een 6 in de 3e, en nu staat ze een 4, ze heeft het echt heel moeilijk.
Een andere vriendin van me, stond in de 3e altijd een 8 of 9 voor wiskunde, ze was er supergoed in, nu staat ze een 7 of 6. Ook goed, maar toch, zij is zegmaar altijd van het leren en goeie cijfers halen.
Dan mn vriendje, stond in de 3e ook best goed voor wiskunde, heeft ook wiskunde b gekozen en staat ook een 4. Hij maakt dan ook geen sommen enzo maar het lukt ook gewoon niet om al je huiswerk te doen.
Tenminste, mij lukt het niet, en mn vriendje ook niet. Misschien als je serieus de hele middag&avond thuis aan je huiswerk zit, maar of je daar nou echt zin in hebt..

Ik zou voor wiskunde A gaan, daar sluit ook genoeg bij aan hoor.
Lick, bite and shoot!

skram

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 20 februari 2009, 15:45:27 »
ik heb wiskunde c op vwo en ben echt ook zooooo verschrikkelijk erin, ston vorig jaar een 6 en nu een 4 het is echt moeilijk en veel als ik in de boeken bij mensen van wiskundeB kijk enzo. pffff. 1 hoofdstuk per week heb je dan ook nog ofzo.
L\\\'essentiel est invisible pour les yeux.

Retro

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 20 februari 2009, 15:51:12 »
Ik zou wiskunde a kiezen!
Ik heb wiskunde b en zit in 5vwo, maar het is zooo pittig! Ik haal slechte cijfers ervoor, en ik stond in de 3e ook een 7 of hoger. Maarja en je kan altijd nog wi b doen als je allemaal 9ens haalt ofso? Mja ;) je moet het zelf weten , suc6

P.S.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 20 februari 2009, 16:06:13 »
ik heb een beetje hetzelfde als hierboven.
Ik was in de derde gewoon goed in wiskunde, en ze hadden me aangeraad om wiskunde b te kiezen, omdat dat ook goed zou zijn voor natuurkunde. Nou, ten eerste is dat helemaal níet zo. Het lijkt er totaal niet op natuurlijk, dus het heeft ook geen nut. Ten tweede, ik zelf zit nu in 5vwo en nu kan ik wiskunde helemaal niet meer.. Mn mentor heeft vandaag wel gezegd dat  ik misschien naar wiskunde a kan overstappen. Daar moet ik nog even over nadenken.
En je maakt geen sommen, .. das niet echt slim he xD. Mja, ik zou nu gewoon goed sommen maken en leren, en dan kijken wat je cijfer is. Maarja, zoals ik al zei, goede cijfers in de derde wil nog niet zoveel zeggen. Ik doe ook liever wiskunde b omdat dat handig is voor vervolgopleidingen, maar als ik daarop zak heeft het ook niet zoveel nut.
XO