Auteur Topic: Scriptiestress, tentamentroubles en deadlinedrama's  (gelezen 120493 keer)

indifference

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 30 maart 2014, 17:26:21 »
Mn online hoorcolleges doen het niet, hele planning in de war :(
//

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 30 maart 2014, 18:23:00 »
Morgen de uitslag van mijn scriptie. Ik ben alvast van plan om mijn telefoon niet op te nemen.

cabeYo

• Skål!
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 30 maart 2014, 18:28:50 »
Ik moet een essay schrijven en dinsdag inleveren maar geen zin/motivatie alhoewel ik weet dat ik morgen ga stressen omdat ik er niets eerder aan heb gedaan :bounce:
don't call my name, don't call my name, Alejandro

TheGameChanger

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 30 maart 2014, 18:39:40 »
Ik schijn heel goed te zijn in ontstressen haha

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 30 maart 2014, 19:46:49 »
Weet je toevallig welke enuete tool hiervoor geschikt is?
Nee, sorry! Ik heb er nog niet echt naar gezocht, maar als ik het weet zal ik het hier wel laten weten (:

Sametattoos

• Eat, sleep, work, repeat.
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 30 maart 2014, 23:20:15 »
Ik heb echt het hele weekend tegen een conclusie aan zitten hikken en ik had 'm net in een kwartiertje af :')

En ik heb natuurlijk het hele weekend niks gedaan aan het verslag (waar is nog maar een half a4tje voor heb) wat ik eigenlijk morgen bij een klasgenootje in moet leveren voor feedback. Top!
Waiting for the night bus to take you home again.

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 31 maart 2014, 10:00:38 »
Ik begin te hallucineren van mijn cijferlijst. Dacht dat er een 6 stond, maar het was nog steeds de 5 van mijn vorige herkansing.

FakeSuperhero

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 31 maart 2014, 12:26:50 »
Ik krijg mijn scriptie never op tijd af. Never,

Nontimebomala

• Adults are only kids grown up, anyway.
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 31 maart 2014, 12:29:46 »
mijn deadline stress van vandaag: om 2 uur moet de opdracht waar ik mee bezig ben ingeleverd worden. Ik moet nog 2 dingen verantwoorden en controleren of ik alle informatie op de juiste manier erin heb gezet.
zooooo blij als ik hier vanaf ben!
~Non de tweede als president de eerste!
~For the flaw lies in your head, not in your heart. Now we're heading up high, now it's a long way down.

Fuaime

• Our dreams will break the boundaries of our fear
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 31 maart 2014, 12:36:27 »
ik moet van een groot verslag wat ik met een groepje doe nog een individuele deelopdracht maken die ik al 6 weken uitstel en over een week ingeleverd moet zijn :hamer:

en ik heb vanmiddag een toets over iets wat we nooit geoefend hebben in de klas. fijn.... ik ga  zowat dood van de spanning.

triangle

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 31 maart 2014, 13:22:43 »
Ik moest vorige week zelf deadlines stellen en riep heel enthousiast "over 2 weken doen?" in een gesprek met mijn docent haha, fuck nu moet ik over een week 3 (liefst 4) opdrachten inleveren en ik heb de afgelopen week maar een halve opdracht afgekregen :p

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 31 maart 2014, 19:11:18 »
Alweer mijn scriptie niet gehaald. Dit is al de vierde keer. Ik voel me echt kut nu. Niet eens omdat ik het niet gehaald heb, maar gewoon omdat ik het idee heb dat het aan mijn manier van denken en redeneren ligt. Op deze manier haal ik het dus nooit.

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 01 april 2014, 11:36:30 »

Weet je toevallig welke enuete tool hiervoor geschikt is?
Ik heb een mogelijke optie gevonden! Ik gebruik zelf altijd het liefst Qualtrics, daar kan je gratis een account aanmaken als je school erbij aangesloten is, en dat werkt allemaal ontzettend logisch/handig en ziet er professioneel uit. Hier kan je o.a. respondenten willekeurig aan een aantal vragen toewijzen (dus zoals bij mij, met twee verschillende vragenlijsten) en je kunt ook aangeven dat ze de ene vragenlijst krijgen als aan een bepaalde conditie is voldaan (dus je kunt ze dan eerst vragen wat hun leeftijd is, en op basis daarvan bepaalde vragen laten zien - dit wilde jij toch?)

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 01 april 2014, 11:37:30 »
Alweer mijn scriptie niet gehaald. Dit is al de vierde keer. Ik voel me echt kut nu. Niet eens omdat ik het niet gehaald heb, maar gewoon omdat ik het idee heb dat het aan mijn manier van denken en redeneren ligt. Op deze manier haal ik het dus nooit.
Jeetje, wat vervelend! Krijg je dan ook geen goede feedback van je begeleider, over waarom je het steeds niet haalt?

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 01 april 2014, 12:19:17 »
^Thanks superhandig! Ik ga namelijk vandaag die enquetes maken.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 01 april 2014, 13:55:09 »
Das flink kut!! Misschien is het een idee om eens naar een andere docent te stappen en het door te nemen. Dan krijg je waarschijnlijk net even wat anders advies en kun je er misschien veel meer mee.

Uggghhhh, mag ik misschien een beetje stress van jullie lenen? Misschien helpt dat en ga ik wel wat doen. heb morgen tentamen en heb nog amper geleerd. Misschien had ik die baan na mn studie niet moeten aannemen, dan had ik nog motivatie gehad om het af te maken, haha!
Hoi

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 01 april 2014, 14:54:17 »
Jeetje, wat vervelend! Krijg je dan ook geen goede feedback van je begeleider, over waarom je het steeds niet haalt?

Ik krijg steeds weer andere begeleiders, helemaal handig. De docenten zitten ook totaal niet op een lijn.

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 01 april 2014, 22:00:36 »
Ugh ik hoorde vandaag ook dat ik een 'no go' had voor mijn plan van aanpak. Het enige onderdeel dat door de examencommissie wordt beoordeeld. Volgens mijn begeleider moet ik een paar kleine dingetjes verbeteren en kan ik wel gewoon door, hopelijk is alles deze week nog geregeld en hoor ik volgende week dat ik gewoon een 'go' heb :S

Morgenochtend ff bespreken wat er precies niet goed is.

Het rotte is ook dat ik het idee heb dat de examencommissie mijn project gewoon niet begrijpt. Ik ben de enige van de opleiding (voor zover ik weet) die een theoretische context zoekt als invulling voor het project. Vrijwel geen enkele docent op de opleiding (op misschien 5 na, en net die ene docent die hier wel wat vanaf weet is mijn tweede lezer en mag daarom niet als examencommissie beoordelen) bezit geloof ik die achtergrond. Het is dan denk ik heel lastig voor hen om mijn project te begrijpen, terwijl ik merk dat mijn eerste + tweede lezer het gewoon compleet kunnen volgen met hun sociologie/filosofie achtergrond.

Wss betekent het voor mij gewoon dat ik enkele stukken wat meer in Jip en Janneke taal moet uitleggen.

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 02 april 2014, 17:53:21 »
Ik meld me hier ook.
Stark, hopelijk krijg je nu wel een 'go'.
Ik ben nu aan 't leren voor de tentamens van volgende week. Maandag marketing, woensdag economische vak, donderdag ondernemingsrecht. En in de tweede tentamenweek een presentatie voor een raad van bestuur. Ik stress hem nu wel een beetje, want ik moet nog heel veel samenvatten.
"Ever loved someone so much, you would do enything for them? Yeah, well, make that someone yourself and do whatever the hell you want."
- Harvey Specter

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 02 april 2014, 19:06:58 »
^Oh dat gaat wel lukken hoor. Ik hoefde maar een klein mini-ding te verbeteren dus dat heb ik vandaag nog af en dan gaat het opnieuw naar de commissie. Ik mag gewoon verder om er inhoudelijk niks mis is. Een beetje raar vind ik het allemaal, overal was het dus allemaal goed maar omdat ik net een andere zinsopbouw heb leg ik de nadruk op iets wat zij van onderbelang vinden en daarom heb ik een no go. Dat vind ik een beetje te overdreven, maargoed ik verander het wel weer.

Sametattoos

• Eat, sleep, work, repeat.
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 03 april 2014, 12:31:14 »
ugh ik heb mezelf weer flink in de nesten gewerkt door niet vooruit te werken maar alles op het laatste moment te doen :')
ik moet nog een literatuuronderzoek voor 2/3e maken, maandag heb ik mijn eerste tentamen en dat boek heb ik nog niet open gehad en ik ben ook bijzonder weinig bij de lessen geweest.

en ik moet nog een activiteiten map gedeeltelijk maken :')
Waiting for the night bus to take you home again.

Pudu

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 03 april 2014, 13:23:34 »
Ik heb mijn eerste hoofdstuk gisteren ingeleverd, heb een paar schoonheidsfoutjes gezien voordat ik hem inleverde, maargoed, wilde er gewoon vanaf zijn dus heb het toch maar in zijn postvakje gestopt.
Morgen moet ik een presentatie houden over de verwerking van de veldgegevens. Ik snap alleen niet helemaal hoe ik 15 minuten kan gaan lullen over data-analyse, bewerking van de informatie en triangulatie. (Weet niet eens wat het allemaal precies inhoudt :') maar zo stond het in het document). Waarom begin ik altijd te laat en waarom ben ik er de vorige keren niet bij geweest toen er zo'n bijeenkomst was? Soms kan ik mezelf echt voor mijn hoofd slaan.
Just because you took longer than others, doesn't mean you failed.
Remember that.

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 03 april 2014, 14:21:32 »
Ik moet deze week interviews doen naar de doelgroep 19 tot 34 jaar. Bij voorkeur mensen die ik persoonlijk niet al te goed ken! Het interview zal 10 tot 15 minuten duren en het gaat over het gebruik van online communicatie services als What's App of bijvoorbeeld Facebook chat!

Heeft iemand zin om met mij via Skype een interviewsessie af te leggen? Zou ik enorm blij mee zijn! Als je je ff verveeld bijvoorbeeld? :P Mag ook met de camera uit!

Ik wil de interviews vanaf morgen afleggen dus wie mij hiermee wilt helpen, duizend maal dank ^__^

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 03 april 2014, 14:49:34 »
Ik krijg steeds weer andere begeleiders, helemaal handig. De docenten zitten ook totaal niet op een lijn.

Misschien helpt het om een klacht in te dienen bij de examencommissie?

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 03 april 2014, 14:53:28 »
Misschien helpt het om een klacht in te dienen bij de examencommissie?

Dat heb ik inmiddels al gedaan, maar toch bedankt.