Auteur Topic: Scriptiestress, tentamentroubles en deadlinedrama's  (gelezen 112915 keer)

Megane

• Opperhoofd Ramptoerisme
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 26 maart 2014, 11:39:21 »
Trouwens, heeft iemand eigenlijk een tip voor het maken van enquêtes? Ik doe een onderzoek naar drie leeftijdsgroepen, maar ik zat erover na te denken om een onderzoek te promoten waarin de respondenten kunnen aangeven welke leeftijd ze hebben om dan naar de juiste enquete doorgestuurd te worden.

Is dit mogelijk met een makkelijk programma?
Oeh ik heb eigenlijk geen idee, maar theoretisch gezien zou dat moeten kunnen denk ik
Get out of the way world. I've got my sassy pants on today.

Loyalty

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 26 maart 2014, 11:43:02 »
Hm, ik heb nog 6 weken om mijn auto-theorie te halen, mijn praktijkexamen van mijn auto te halen, 13 verslagen te maken en in te leveren, 9 tentamens te leren en te maken en de laatste dingen te regelen voor mijn stage in het buitenland.

Fuck my life. :(
Make it happen. Shock everyone.

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 26 maart 2014, 12:01:01 »
Trouwens, heeft iemand eigenlijk een tip voor het maken van enquêtes? Ik doe een onderzoek naar drie leeftijdsgroepen, maar ik zat erover na te denken om een onderzoek te promoten waarin de respondenten kunnen aangeven welke leeftijd ze hebben om dan naar de juiste enquete doorgestuurd te worden.

Is dit mogelijk met een makkelijk programma?
Dat moet kunnen ja! Ik moet ook twee verschillende vragenlijsten gebruiken, en mijn begeleider zei dat je dit zo in kon stellen dat ze dan doorgestuurd worden naar één van de twee (of in jouw geval dan drie). Ik heb het alleen zelf nog niet geprobeerd :p

Maar als het puur om leeftijd gaat, kan je ze toch ook hun leeftijdsgroep aan laten geven en die scheiding (in drie groepen opdelen) later zelf doen? Dit heb ik ook in m'n thesis, maar denk dat ik dat gewoon zelf ga doen en niet door middel van twee versies.

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 26 maart 2014, 12:01:48 »
Vanmiddag maar eens de enige werkende manier om mezelf te motiveren toepassen:
100 woorden typen voor mijn presentatie = als beloning 5 minuten Glee kijken
Dit is echt het enige beloningssysteem dat ik voor mezelf kan bedenken dat ook daadwerkelijk werkt.

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 26 maart 2014, 12:51:44 »
Dat moet kunnen ja! Ik moet ook twee verschillende vragenlijsten gebruiken, en mijn begeleider zei dat je dit zo in kon stellen dat ze dan doorgestuurd worden naar één van de twee (of in jouw geval dan drie). Ik heb het alleen zelf nog niet geprobeerd :p

Maar als het puur om leeftijd gaat, kan je ze toch ook hun leeftijdsgroep aan laten geven en die scheiding (in drie groepen opdelen) later zelf doen? Dit heb ik ook in m'n thesis, maar denk dat ik dat gewoon zelf ga doen en niet door middel van twee versies.

Ja ik heb nog niet echt uitgebreid gekeken naar de mogelijkheden :p

Koekiemonster

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 26 maart 2014, 14:35:57 »
Ik heb vrijdag mijn laatste tentamen voor de bachelor, eindelijk! Dan nog scriptie en twee vakken met een verslag/presentatie als eindproduct en hoooopelijk heb ik dan mijn bachelor  :aanbid:
Het enige waar ik me echt zorgen om maak op het moment is het vinden van een stage voor volgend jaar, maar dat komt hopelijk ook nog wel goed :)

Cecilia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 26 maart 2014, 20:08:49 »
Morgen en vrijdag nog een tentamen, voor vrijdag ook een deadline van een verslag en natuurlijk nog niks aan gedaan omdat ik leren belangrijker vind :fieuw:
Ben zo blij als het erop zit, heb al 2 onvoldoendes binnen en pas 1 voldoende. Moet dus flink aan de bak voor herkansingen

Ichtius

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 26 maart 2014, 22:22:50 »
7,4 Bio en engels 10  :bounce:
*

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 27 maart 2014, 10:48:54 »
Ik lees steeds stripteases in plaats van scriptiestress..

Ben nu aan het leren voor mijn tentamen morgen, wat een drama. :(

Cecilia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 27 maart 2014, 10:55:11 »
Zometeen weer een tentamen, bid voor me

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 27 maart 2014, 11:28:04 »
Na mijn tentamen dinsdag voel ik me juist een stuk relaxter. Ik moet voor morgen een poster maken, maar dit is niet heel moeilijk. Ik denk dat ik wel een mooie voldoende ga halen en vanavond klaar ben. Dan neem ik morgen een dagje vrij en ga ik van het weekend inteviews en enquetes in elkaar flansen. Komende weken worden dan, wat betreft deadlines, wat rustiger.

Wel spannend, mijn plan van aanpak voor afstudeerproject wordt komende week beoordeeld door de examencommissie. Dat wordt een go of no go. Ben ik ook nieuwsgierig naar want ik heb er hard aan gewerkt en ik ben de enige van mijn opleiding die een theoretisch ingesteld project gaat doen. Spannend!

Sametattoos

• Eat, sleep, work, repeat.
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 27 maart 2014, 15:32:10 »
Ik heb m;n assessment niet gehaald en ik baal echt ontiegelijk.
Daar maakte ik me juist helemaal geen zorgen over.
Waiting for the night bus to take you home again.

Megane

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 27 maart 2014, 20:26:28 »

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 27 maart 2014, 20:27:49 »
Hoe lang kunnen jullie leren voordat je hersenen echt fried zijn? Ik moet het liefst ieder uur even naar buiten.

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 27 maart 2014, 20:58:26 »
Ik heb m;n assessment niet gehaald en ik baal echt ontiegelijk.
Daar maakte ik me juist helemaal geen zorgen over.

Dit klinkt best wel bekend. De allereerste keer dat ik ooit assessment had, ging ik er zonder enige zenuwen of iets heen. Toen bleek dat ik het helemaal verkeerd had gedaan ben ik flauwgevallen (voor het eerst in mijn leven) en heb daarna altijd problemen gehad met assessments. Dus ik hoop dat het bij jou wat minder traumatische gevolgen heeft.

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 28 maart 2014, 08:33:56 »
Hoe lang kunnen jullie leren voordat je hersenen echt fried zijn? Ik moet het liefst ieder uur even naar buiten.

Ik heb eigenlijk geen idee. ik leer ook in stapjes. Ik denk eerder van, ik leer het tot deze paragraaf en dan heb ik een korte pauze. En die korte pauze kan betekenen dat ik ff naar de toilet ga of een beetje drinken inschenk of ff mijn mailtjes oid check. Na een hoofdstuk doe ik meestal een langere pauze en ga ik bijv. ff snel naar de supermarkt of wat eten :p

Op dit tempo hield ik het vorige week 4,5 dag vol toen ik dus echt geen zin meer had en nog twee hoofdstukken moest leren :p

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 28 maart 2014, 08:37:05 »
Klinkt misschien ook raar, maar als ik zo gefocust ben op het leren kan ik me juist niet concentreren. Ik heb ook altijd de tv aan op een oninteressante zender om mij minder het gevoel te geven dat ik 'leer' en ik merk dat ik juist meer afleiding ga zoeken als ik bijv Girlscene of Facebook uit zet dan wanneer ik me gewoon aan mijn leer-en-pauze-methode hou.

Maandag was echt een ramp om te leren omdat ik zo graag The Walking Dead wilde kijken en dat mijn hele dag domineerde. aan de ene kant heb ik zoiets van, ik had het gewoon moeten kijken. Het duurt maar 45 minuten en dan kan ik me iig concentreren, maar ik deed het niet want dinsdag had ik dat tentamen.  Achteraf denk ik dat ik veel productiever had kunnen zijn als ik het wel gewoon gekeken had.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 28 maart 2014, 11:45:48 »
De komende 2 weken 3 tentamens en heel veel deadlines.... Heb zo gruwelijke last van uitstelgedrag! Gelukkig hebben de meeste docenten de deadline aan het eind van deze 2 weken gezet dus dat is erg fijn aangezien ik 2 kuttentamens heb, haha!
Hoi

Megane

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 28 maart 2014, 12:00:26 »
Oke ja ik moet scriptie typen maarrrrr ik heb teveel goede smoesjes om niet te gaan typen

Het is mooi weer
Rijles ging kut
ik ga bijna lunchen
ik moet nog een brief op de post doen

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 28 maart 2014, 12:21:32 »
Haha dat soort smoesjes zijn erg herkenbaar! Thank god hoef ik geen scriptie te schrijven. Met mijn afstudeerportfolio ben ik al begonnen.
Aankomende periode een vrijstelling gekregen dus heb ik ook weer meer tijd om daaraan te werken ^^
Hoi

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 28 maart 2014, 12:23:47 »
Ik krijg echt hoe langer hoe erger een hekel aan het woord competenties. In mijn assessment moet ik vijf competenties bewijzen, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 28 maart 2014, 19:49:54 »
Ik krijg echt hoe langer hoe erger een hekel aan het woord competenties. In mijn assessment moet ik vijf competenties bewijzen, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Met de assignments die je tijdens je studie hebt gedaan. Ik moet ook voor mijn afstudeerportfolio iets van 10 competenties reflecteren. Dit moeten we o.a. doen door een portfolio aan te maken met opdrachten die we dit jaar hebben gedaan en die dus deze competenties bevatten.
Hoi

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 28 maart 2014, 20:49:35 »
Met de assignments die je tijdens je studie hebt gedaan. Ik moet ook voor mijn afstudeerportfolio iets van 10 competenties reflecteren. Dit moeten we o.a. doen door een portfolio aan te maken met opdrachten die we dit jaar hebben gedaan en die dus deze competenties bevatten.

Ja, snap ik, maar ze hebben bij ons dus een tijdje geleden de competenties veranderd en het is nu gewoon heel lastig om uit te zoeken welke opdracht welke competentie kan aantonen.

Megane

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 29 maart 2014, 12:12:04 »
Oke ik heb nog 7 weken voor scriptie zie ik nu
en ik heb nog
ongeveer niks. Top.

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 30 maart 2014, 17:24:52 »

Weet je toevallig welke enuete tool hiervoor geschikt is?