Auteur Topic: Scriptiestress, tentamentroubles en deadlinedrama's  (gelezen 118880 keer)

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #1850 Gepost op: 24 december 2017, 10:04:25 »
[font=Arial]Hoi meiden sorry dat ik jullie nog een keer lastigval[/font][/size][font=Arial], maar ik moet vandaag al mijn respondenten binnen hebben voor mijn onderzoekje dus ik ben echt wanhopig![/font][/size] :fieuw: [font=Arial]Heb je nog een momentje de tijd voor de kerstdrukte om mijn onderzoekje in te vullen dan zou ik je heel erg dankbaar zijn!!! [/font][/size][font=Arial]#Christmasspirit[/font][/size]
[font=Qualtrics Grotesque]

Volgens mij hebben we al een keer eerder tegen je gezegd dat hier een speciaal enquête topic voor is.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

always

• Bekijk profiel
« Reactie #1851 Gepost op: 08 januari 2018, 11:30:57 »
Ik moet voor mijn MBO opleiding 11 examens inleveren, het is alleen echt 1 grote chaos in mijn hoofd en raak al in de stress als ik denk wat ik moet doen. Mijn doel is om in april klaar te zijn maar ben echt bang dat ik door de stress eronderdoor ga.

Carlz

• Bekijk profiel
« Reactie #1852 Gepost op: 08 januari 2018, 11:50:11 »
Wow wat veel, succes! Probeer goed te plannen🙂
Ik houd niet eens van bier.

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #1853 Gepost op: 07 februari 2018, 17:05:53 »
Ulg ik vind het echt moeilijk om een probleemstelling voor m'n scriptie te bedenken :")

always

• Bekijk profiel
« Reactie #1854 Gepost op: 23 maart 2018, 14:40:16 »
Ik moet voor mijn MBO opleiding 11 examens inleveren, het is alleen echt 1 grote chaos in mijn hoofd en raak al in de stress als ik denk wat ik moet doen. Mijn doel is om in april klaar te zijn maar ben echt bang dat ik door de stress eronderdoor ga.

Nou we zijn 2,5 maand verder en heb van de 11 nu 6 bij de examencommissie ingeleverd en de 3 bij mijn begeleidster. Dus heb nu nog anderhalve maand voor 2 examens, motivatie zit hierdoor echt lekker hoog en ben zo blij dat ik zometeen klaar ben!

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #1855 Gepost op: 03 april 2018, 14:45:50 »
Groepsopdrachten met mensen die niet kunnen nadenken, nooit aanwezig zijn en zich niet aan de afspraken houden :hamer:

Lavender

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1856 Gepost op: 03 april 2018, 15:29:39 »
Nou we zijn 2,5 maand verder en heb van de 11 nu 6 bij de examencommissie ingeleverd en de 3 bij mijn begeleidster. Dus heb nu nog anderhalve maand voor 2 examens, motivatie zit hierdoor echt lekker hoog en ben zo blij dat ik zometeen klaar ben!

Wow wat goed van je! :)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1857 Gepost op: 08 april 2018, 15:32:20 »
Heeft iemand tips voor mij? Ik heb dinsdag 2 tentamens: recht en management
Tentamens zijn een casus met vragen, maar ik vind het lastig om te leren. Het is niet echt stof die je moet weten, het is meer de juiste oplossing geven voor het probleem.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #1858 Gepost op: 09 april 2018, 20:50:39 »
Heeft iemand tips voor mij? Ik heb dinsdag 2 tentamens: recht en management
Tentamens zijn een casus met vragen, maar ik vind het lastig om te leren. Het is niet echt stof die je moet weten, het is meer de juiste oplossing geven voor het probleem.
Bij casussen altijd zoveel motiveren als je kan. Ook al klopt het antwoord niet, met een goede motivatie weet ik er vaak nog wel wat punten erbij te sprokkelen.
Bij recht vermeld ik ook altijd alle wetsartikelen die ik gebruik voor het antwoord, dat kan bij ons net het verschil tussen een 5,4 en 5,5 maken.

Lahav

• Bekijk profiel
« Reactie #1859 Gepost op: 03 mei 2018, 08:18:09 »
Als ik mn scriptie haal dan ben ik zo gelukkig, echt het moeilijkste onderdeel van mn hele bachelor traject lijkt wel

stow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1860 Gepost op: 12 mei 2018, 16:24:51 »
Nog ontzettend veel werk, maar er komt gewoon geen letter op papier.
Ik kan janken.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1861 Gepost op: 10 maart 2019, 21:15:55 »
Ik kan echt niet meer, het afstuderen valt zo zwaar. Er wordt zoveel van ons verwacht, dingen op master niveau terwijl wij hbo studeren. Wordt ook gewoon rustig toegegeven dat ze dat doen om ons voor te bereiden. Ik ben het hier helemaal niet mee eens, ten eerste hebben wij het nooit zo geleerd en ten tweede ga ik toch niet verder studeren.
Andere studenten mogen gewoon 2 dagen pw bij het stagebedrijf werken maar wij niet, dus ik zit heel de dag thuis. Ik haat m'n leven echt nu en ik kan niet wachten tot ik ben afgestudeerd maar helaas is het nog niet zo ver...

Iemand tips hoe ik deze periode kan overleven? Ervaringsdeskundigen?
Ik ben zelfs geneigd om gewoon te stoppen ondanks mijn studieschuld van bijna 20.000 euro omdat de baan die ik wil hebben toch geen hbo diploma vereist.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

pulvinus

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1862 Gepost op: 11 maart 2019, 19:46:44 »
Zó enorm veel afstudeerstress de laatste weken. Mijn opdrachtgever werkt totaal niet mee, is niet bereikbaar en begeleid me totaal niet, terwijl dat vanuit de opleiding wel wordt verwacht. Ik moet alles zelf uit zoeken en beslissen wat er van mij wordt verwacht, want niemand geeft me duidelijke richtlijnen. Ik doe nu maar wat en stuur bijna elke week wel een mail naar mijn docent van school met vragen. Ik zie het zo gebeuren dat mijn opdrachtgever aan het einde zegt dat ze het toch niet goed vindt. Ik kan niet wachten voordat dit klaar is!

4968

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1863 Gepost op: 13 maart 2019, 18:04:09 »
Ik kan echt niet meer, het afstuderen valt zo zwaar. Er wordt zoveel van ons verwacht, dingen op master niveau terwijl wij hbo studeren. Wordt ook gewoon rustig toegegeven dat ze dat doen om ons voor te bereiden. Ik ben het hier helemaal niet mee eens, ten eerste hebben wij het nooit zo geleerd en ten tweede ga ik toch niet verder studeren.
Andere studenten mogen gewoon 2 dagen pw bij het stagebedrijf werken maar wij niet, dus ik zit heel de dag thuis. Ik haat m'n leven echt nu en ik kan niet wachten tot ik ben afgestudeerd maar helaas is het nog niet zo ver...

Iemand tips hoe ik deze periode kan overleven? Ervaringsdeskundigen?
Ik ben zelfs geneigd om gewoon te stoppen ondanks mijn studieschuld van bijna 20.000+ euro omdat de baan die ik wil hebben toch geen hbo diploma vereist.

Herkenbaar... Tip: Seats2meet! Of de (school)bibliotheek.
“Not everyone gets a true ending. There are two types of endings because most people give up at the part of the story where things are the worst, where the situation feels hopeless. But that's when hope is needed most. Only those who persevere can find their true ending.” ― Stephanie Garber

Peace

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1864 Gepost op: 04 juni 2019, 20:59:31 »
ik ben zo zenuwachtig. Donderdag het eind examen (CGI) zoals dat bij ons heet. Ik kan niet wachten (op een nerveuze manier) :saai:
Today is your day

Petra Beerse

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1865 Gepost op: 28 juli 2019, 18:00:02 »
Ik had ook enorm veel last van stress tijdens mijn afstudeerperiode. Vooral was ik inmiddels een ster geworden in het vertonen van studieontwijkend gedrag haha. Ondanks dat je een heel dagdeel vrij plant om aan je scriptie te werken, ben je toch een hoop andere dingen aan het doen. En als je weinig productief geweest bent, voel je je schuldig als je vervolgens wel leuke dingen aan het doen bent..  <_<  Gelukkig zijn er wel een hoop trucjes om dit gedrag en daarmee de stress een beetje te omzeilen. Bijvoorbeeld: https://scriptieblog.com/scriptiebegeleiding/studieontwijkend-gedrag-uitstelgedrag-of-soggen-voorkomen/. Het hielp mij ook heel erg om telkens te bedenken waar je het allemaal voor doet, en dat het slechts tijdelijk is. Als je eenmaal klaar bent voelt dit als een enorme bevrijding en ben je trots op jezelf!!