Auteur Topic: School  (gelezen 306 keer)

Kikiii

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 januari 2020, 22:27:58 »
Haii iedereen!

Ik zit momenteel in 4VWO, en heb als vakkenpakket NG met wiskunde A, natuurkunde en Duits. Alleen wil ik stoppen met natuurkunde, omdat ik een hele lage (5.8) voldoende sta, maar door de toets die ik nu heb gehad nog wel lager zal komen te staan. Mijn natuurkunde docent heeft ook best wel weinig vertrouwen in mijn natuurkunde vaardigheden, en raad me ook aan om ermee te stoppen.
Ik heb eigenlijk niks met aardrijkskunde als vervanging. Ik wil psychologie staan studeren, maar stel je nou voor dat ik niet word toegelaten, wat kan ik dan nog studeren dat een beetje lijkt op psychologie?

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2020, 12:56:10 »
Ten eerste is er volgens mij nergens in Nederland (weet ik niet zeker, in Utrecht sowieso niet!) een vakkenpakket vereist als je psychologie wil gaan studeren. Op sommige punten is het handig, maar het is ook prima te doen zonder specifieke voorkennis. Je zit natuurlijk ‘pas’ in 4 VWO maar om je voor nu even gerust te stellen: in Utrecht is er numerus fixus máár de afgelopen 2 jaar is iedereen die zich heeft aangemeld ook geplaatst. Het is nergens te vergelijken met geneeskunde, bijvoorbeeld. =) Hoe dit bij andere universiteiten zit, weet ik niet.

Mocht je iets vergelijkbaars zoeken, zou je ook bij sociologie kunnen kijken (meer verschillen tussen groepen) en/of pedagogiek (meer gericht op kinderen/jongeren).

Mocht je echt de klinische kant op willen met behandeling ect. is psychologie eigenlijk wel echt vereist. =)