Auteur Topic: rekenexamen voor dyscalculie  (gelezen 880 keer)

Princesa.

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 januari 2018, 20:28:48 »
Beste gs'ers

Heeft iemand hier wel is een aangepast rekenexamen gemaakt speciaal voor mensen met dyscalculie?
Mag je dan ook echt een rekenmachine bij je houden en rekenkaart?
Wie heeft hiermee ervaring?

Yvetteknowsbest

• **
  • 불타오르네
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2018, 20:32:24 »
Ja! Die heb ik gedaan!
Ik kreeg alles van school wat ik nodig had. Ik mocht immers niet mijn eigen rekenmachine gebruiken. Het was heel fijn aangepast (beetje jammer dat ik alle opdrachten kreeg die ik sowieso al niet snapte) en de tijdsduur was precies goed.

Als je vragen hebt of je wil er over kletsen mag je me altijd een berichtje doen!
"Fool me once? Shame on you. Fool my best friend? You're dead meat." - Hanna Marin

Raisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2018, 20:57:44 »
Ja, hier nog iemand! De rekentoets werd bij ons via de computer afgelegd. Je moest de rekenmachine gebruiken die te openen was via het toetsprogramma. Bij de normale rekentoets kreeg je dus bij sommige opdrachten de rekenmachine niet geopend, bij mij kon hij altijd gebruikt worden :). Verder inderdaad extra tijd, maar die had ik nooit nodig. Ook kladblaadjes mocht je altijd gebruiken.

Princesa.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2018, 22:51:38 »
Vonden jullie het te doen of was t toch wel pittig?

Raisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2018, 14:50:54 »
Ik heb de rekentoets gehad op 2F niveau op de mavo, hier had ik een 6 voor, wat voor mij echt super hoog is. Op het mbo moet ik 3F doen, geen idee hoe dat zal uitpakken.

Gelukkig telt het cijfer niet mee voor zak/slaag regeling. Heb je natuurlijk wel van die mensen zeggen "ja het staat slecht op je diploma", maar ik heb zoiets van tja, ik heb officieel bewijs dat ik dyscalculie heb, ik kan gewoon niet rekenen lol  B)

Yvetteknowsbest

• **
  • 불타오르네
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2018, 17:38:17 »
Voor mij was hij moeilijk en heb ik hem afgerond met een 1, haha. Vast niet wat je wil horen. :')
"Fool me once? Shame on you. Fool my best friend? You're dead meat." - Hanna Marin

Princesa.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2018, 21:41:50 »
Voor mij was hij moeilijk en heb ik hem afgerond met een 1, haha. Vast niet wat je wil horen. :')
Oeii nee haha maar wel fijn dat je eerlijk bent! Mocht je dan geen rekenmachine gebruiken?

Yvetteknowsbest

• **
  • 불타오르네
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2018, 23:44:13 »
Oeii nee haha maar wel fijn dat je eerlijk bent! Mocht je dan geen rekenmachine gebruiken?

Jawel! Maar ik kreeg alleen maar opdrachten die ik sowieso al niet snapte, dus daar heb je niks aan haha.