Auteur Topic: Rechten: Leiden of Amsterdam?  (gelezen 92 keer)

Floor

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 november 2019, 10:56:55 »
Hoi meiden! Ik heb een vraagje. Ik wil volgend jaar rechten studeren aan de universiteit. De bachelor in Leiden is de beste van Nederland en staat internationaal gezien ook goed aangeschreven. De UvA staat een stuk minder goed bekend. Mijn voorkeur gaat qua stad echter wel uit naar Amsterdam. Een paar weken geleden sprak ik bij het uitgaan in Amsterdam een jongen die zelf rechten heeft gestudeerd in Rotterdam. Hij hoorde mijn twijfels aan en gaf eigenlijk aan dat het heel weinig uitmaakt waar je je bachelor haalt. Het gaat er volgens hem om waar je je master doet, en dan voor een goede universiteit kiest voor die specifieke master. Zijn er mensen die hier meer over weten? Kan ik toch beter voor Leiden kiezen, of maakt het inderdaad weinig uit? Leiden lijkt me ook een leuke stad met leuke verenigingen, maar ik heb al twee jaar in Utrecht gestudeerd en daar ben ik nu een beetje op uitgekeken. Ben bang dat ik in een stad als Leiden (die dus net een slag kleiner is nog dan Utrecht) me snel ga vervelen. Die ‘angst’ heb ik bij Amsterdam niet. Ben benieuwd naar jullie antwoorden!!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 november 2019, 21:04:26 »
Tja, ga je voor een goede studie of vind je een stad en het studentenleven belangrijker? Ik zou persoonlijk voor leiden gaan gezien deze dus zeer goed aangeschreven staat. Ik studeer zelf rechten als thuisstudie en gezien alle stof zou ik echt gaan voor een goed aangeschreven school als ik die keuze had.
En Leiden is toch ook wel een studentenstad of heb ik dat mis? Ben daar niet zo in thuis, haha!
Hoi