Auteur Topic: Psychologie studeren Maastricht University  (gelezen 194 keer)

charlotxx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 augustus 2019, 14:32:45 »
Heyy meiden,

Ik ga dit schooljaar beginnen aan mijn laatste jaar vwo... Graag wil ik hierna psychologie gaan studeren in Maastricht, maar ik ben best wel zenuwachtig of ik wel door de selectie ga komen... Ik heb het afgelopen schooljaar geprobeerd goede punten te halen, want ik weet dat ze naar punten 5 vwo kijken, maar ze zijn allemaal rond de 7. Verder heb ik niet iets van stages gelopen... :fieuw:

Is er iemand die ervaring heeft met dit soort selecties en iets van tips heeft? Of iemand die in Maastricht psychologie studeert? :)

« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2019, 14:40:21 door charlotxx »

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2019, 15:10:32 »
Bij ‘ons’ (Utrecht) wordt er meer gekeken naar hoe je de selectie doorkomt dan naar je cijfers. Bij ons wordt er gewoon gezegd (naar aanleiding van onderzoek): ‘psychologiestudenten zijn geen hoogvliegers en komen niet met 8’en binnen.’ Geen idee hoe dat in Maastricht is... Ik vond de matching in Utrecht mega meevallen, maar die was toen niet verplicht om te halen.

Is er een specifieke reden dat je voor Maastricht kiest, trouwens?

charlotxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2019, 16:37:10 »
Dankjewel voor je reactie!!
Ik kies voor Maastricht voor het PBL systeem en omdat ik het een goeie universiteit vind. Ook ligt het lekker dichtbij en voel ik me goed als ik daar rondwandel (als dat logisch klinkt..).

Wat bedoel je eigenlijk precies met hoe je de selectie doorkomt? En hoe ging de matching in zijn werk?  :fieuw: :fieuw:

aspiration

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 22:45:04 »
Hoi, ik heb vriendinnen die Psychologie studeren in Maastricht. Laat ik voorop zeggen dat zij in de 5e geen 7s stonden, lager. Volgens mij hebben zij ook niet iets heel bijzonders op hun cv staan (maar wel Tweetalig onderwijs) en bovendien is Maastricht sowieso een universiteit dat niet echt naar de punten kijkt. Ik weet wel dat toentertijd (3 jaar geleden) zij een college moesten bekijken voor de selectieprocedure en vervolgens daar vragen over maken en dat was heel doorslaggevend.