Auteur Topic: Psychologie bachelor Maastricht University 2020  (gelezen 342 keer)

charlotxx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 april 2020, 17:21:34 »
Hey meiden,

Vandaag werden de rankings bekend voor de numerus fixus opleidingen. Waaronder ook de nummers voor mijn droomopleiding; Psychology bij de universiteit van Maastricht. Helaas zat ik er niet bij en is mijn rangnummer zelfs het dubbele van het aantal toegestane plaatsen... Ik heb dus weinig hoop meer over.

Ik vroeg me af of er hier meiden waren die wel toegelaten zijn, voor komend jaar of misschien de afgelopen jaren toegelaten zijn. Misschien dat jullie me kunnen helpen zodat ik volgend jaar wel toegelaten word   :fieuw:

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2020, 17:35:33 »
Nu wil ik je niet perse naar Utrecht praten, maar een verdubbeling qua inschrijvingen en plaatsen halen wij láng niet. Dus misschien toch je blik verruimen? Zou dat je kunnen helpen?

(Wel een groot verschil is dat onwijs in Maastricht probleem gestuurd is en dat is bij de UU niet het geval)

charlotxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2020, 00:16:07 »
Heyy! Super erg bedankt voor je reactie! Ik moet wel zeggen dat ik bewust heb gekozen voor Maastricht, omdat deze uni + manier van de opleiding het beste bij me past... Ook hoef ik niet op kamers voor deze uni, want dat vond ik niet zo een prettig idee aangezien ik pas 17 ben als ik met mn bachelor begin en dan niet alleen aan de andere kant van het land wil zitten  :fieuw:

Mag ik je wel vragen wat je voor punten en buitenschoolse activiteiten enz had? Toen je je aan ging melden :)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2020, 09:01:06 »
In Utrecht is er pas sinds twee jaar numerus fixus. Ik heb mezelf precies het jaar ervoor aangemeld. Ik heb dus zelf nooit aan de selectie mee hoeven doen.

Ik heb zelf de overstap gemaakt met een hbo-propedeuse. Ik heb nogal geluk gehad, want ik weet niet of ik er met een numerus fixus doorheen gekomen was.

Daarnaast heeft de universiteit onderzocht dat de hoogte van je cijfers geen (of nauwelijks) schoolsucces voorspelt. Dat is de reden dat ze in Utrecht in elk geval niet alles van je cijfers af laten hangen maar veel meer kijken naar je cijfers/houding van de selectie (als je die in Utrecht niet doorkomt, kan je er vanuit gaan dat je de studie zelf ook te pittig had gevonden).

Ik ben betrokken bij de voorlichtingsdagen van de UU, vandaar de kennis.

Mag je jezelf niet op twee numerus fixus studies inschrijven in verschillende steden? Misschien dan eens informeren in Rotterdam (ook Engels, ook PG). Dan is de kans in elk geval groter dat je de studie kan doen die je heel graag wil. Uiteindelijk zou je, zeker in de verplichte vakken van de bachelor, overal dezelfde kennis op moeten doen. Voor je vrijekeuzeruimte zou je er zelfs voor kunnen kiezen je vakken te volgen op een andere universiteit... =)