Auteur Topic: profielkeuze vwo?  (gelezen 196 keer)

tokioxrio

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 januari 2020, 16:12:38 »
Heyy iedereen,
dus ik zit momenteel in vwo3, en moet zo mijn vakkenpakket kiezen. Alleen ik twijfel ik wel heel erg. C&M en E&M wordt hem volgens mij niet. Dus mijn keuze is echt om N&G of N&T of dubbel profiel ng-nt. Ik zelf zie mijzelf niet zitten in een techniek opleiding, ik vindt eerder geneeskunde enzo interessanter. Alleen daarvoor heb ik Natuurkunde, scheikunde en Biologie nodig en omdat ik Wiskunde B wil ga doen, wordt het dus het dubbel profiel. Alleen zo slim ben ik ook weer niet, dus ik twijfel heel erg....

En even de gymnasiasten onder ons, ik moet dus nu een keuze maken van latijn of Grieks:

Alleen dit komt voornamelijk vanwege mijn docenten, mijn Latijn docenten is zeker heel streng met nakijken, waardoor ik een 3 hebben gehaald. En mijn Grieks docent is nieuw dit jaar, dus eigenlijk is ze heel chill met het nakijken.

Als jullie tips hebben of voorkeurs, zou ik het echt graag horen. Ook dit bedankt!

« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 16:51:54 door tokioxrio »

Jane

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2020, 16:57:03 »
Ik zou zo breed mogelijk kiezen als ik jou was! Voor sommige opleidingen is wisB verplicht, wisA is naar mijn weten bij geen enkele opleiding vereist.

DeniseMK

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2020, 12:11:09 »
Als je het aan kan zou ik een zo breed mogelijk profiel kiezen. Zoals ik begrijp zie je iets van economie sowieso al niet zitten, dus die kan je schrappen. Door nu zo breed mogelijk te kiezen heb je later profijt van als je een vervolgopleiding moet kiezen, Het kiezen van een profiel heeft trouwens ook niks te maken met 'hoe slim je bent', het is waar je interesses in liggen.

tokioxrio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2020, 17:08:51 »
dankjulliewel!!
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 16:52:15 door tokioxrio »

Ashley

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2020, 17:08:46 »
Vraag eens advies aan de docenten van de vakken waarover je twijfelt. Heeft je docent Latijn er bijvoorbeeld vertrouwen in dat je in de bovenbouw wel voldoendes kunt halen? Denkt je docent wiskunde dat je wiskunde B in de bovenbouw waarschijnlijk aankunt?

Dat de combinatie biologie, natuurkunde, scheikunde en wiskunde B toevallig een dubbelprofiel oplevert, wil niet zozeer zeggen dat je daar per se erg slim voor moet zijn. NT met wiskunde D of informatica in plaats van biologie is vergelijkbaar, dus vergelijkbaar moeilijk, ook al is dat geen dubbelprofiel.