Auteur Topic: Profiel kiezen  (gelezen 487 keer)

anomeisje

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 februari 2019, 15:49:57 »
Hee
Ik zit in 3 vwo en ik moet dit jaar mijn profiel kiezen. Ik heb alleen nog geen idee wat ik later wil doen en wat ik moet kiezen. Van C&M en N&T weet ik al zeker dat ik ze niet ga kiezen, maar ik twijfel tussen E&M en N&G. Mijn voorkeur gaat uit naar E&M. Bij N&G heb ik het probleem dat ik echt dramatisch ben in natuurkunde en altijd in slaap val, maar bij E&M heb ik dat juist weer met geschiedenis. Voor natuurkunde sta ik een 5,6 en voor geschiedenis een 4,6. Hebben jullie misschien advies ofzo?

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2019, 16:02:07 »
Wat sta je gemiddeld voor alle vakken?

anomeisje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2019, 16:06:52 »
Wat sta je gemiddeld voor alle vakken?
6,4 volgens mij

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 februari 2019, 16:22:20 »
Sorry ik bedoel wat sta je voor élk vak?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 februari 2019, 16:31:47 »
Als je echt duidelijk voorkeur hebt voor E&M dan zou ik daar voor gaan. Als geschiedenis je enigste 'zwakke' vak binnen het vakkenpakket van E&M is dan valt daar wel wat aan te doen, bijvoorbeeld meer begeleiding of bijles. Je moet ook laten meewegen hoe hard je je best nu doet voor natuurkunde en geschiedenis. Ik was ook 'dramatisch slecht' in geschiedenis maar ik deed er in werkelijkheid niet meer m'n best voor dan m'n andere vakken waar ik zonder veel moeite goede cijfers voor haalde :') En iedereen heeft wel een vak wat hem/haar iets minder ligt en dus wat meer moeite in zal moeten stoppen. Je zou ook nog even met je geschiedenis en natuurkunde leraren kunnen gaan praten of ze hun vakken zien zitten voor jouw in de bovenbouw.

ThatGirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 maart 2019, 20:03:59 »
Hee
Ik zit in 3 vwo en ik moet dit jaar mijn profiel kiezen. Ik heb alleen nog geen idee wat ik later wil doen en wat ik moet kiezen. Van C&M en N&T weet ik al zeker dat ik ze niet ga kiezen, maar ik twijfel tussen E&M en N&G. Mijn voorkeur gaat uit naar E&M. Bij N&G heb ik het probleem dat ik echt dramatisch ben in natuurkunde en altijd in slaap val, maar bij E&M heb ik dat juist weer met geschiedenis. Voor natuurkunde sta ik een 5,6 en voor geschiedenis een 4,6. Hebben jullie misschien advies ofzo?
Heyy,
Ik moet op dit moment ook een keuze maken :) ik zelf ga voor E&M, omdat ik graag rechten wil gaan studeren of een eigen bedrijf wil. Ik ben super slecht in NK scheikunde en wiskunde en ik vond de beta vakken ook niet geweldig, hierdoor werd het al snel C&M of E&M. Ik weet dat voor VWO natuurkunde veel moeilijker gaat worden in de 4e, met max een 5 in je pakket mag je dat pakket kiezen en dus is geschiedenis niet echt een probleem. Ik zou als ik jou was een beetje kijken, welke richting wil je later een beetje op wil je meer met biologie scheikunde natuurkunde/AK gaan doen, of meer geschiedenis economie en AK/Frans/Duits. Ook zou ik kijken naar welke beroepen je interessant vindt en welk pakket je er voor nodig hebt(daar zijn wel een aantal website voor btw). Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Xoxo

ThatGirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 maart 2019, 20:10:19 »
Je mag me btw altijd nog een privé berichtje sturen :wink2:

Pandabeertje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 04 maart 2019, 13:21:14 »
Je kan ook N&G kiezen met economie. Kan op jou school niet iets anders evt. worden gekozen voor natuurkunde?

SelenaxxGomez

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart 2019, 16:43:04 »
Ik heb zelf E&M en ik zou zelf daarvoor gaan, want Geschiedenis is in de 4de gewoon herhaling wat je het eerste 3 jaar hebt gehad. Verder is het meer reproductie, dwz dat je vragen uit je boek krijgt
~

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2019, 16:36:04 »
Hallo, ik zit ook in 3vwo en ik moet volgende week donderdag mijn definitieve profielkeuze inleveren. Ik weet alleen nog niet.

Ik twijfel tussen economie&maatschappij   en  natuur&techniek.
Bij economie en maaschappij zou ik de volgende vakken hebben:
- Nederlands
- Engels
- Duits
- gym
-maatschappijleer
- CKV
- mentorles
- economie
- geschiedenis
- wiskunde B (kan ook A kiezen maar ik kies b )
- bedrijfseconomie
- Frans

Als ik natuur en techniek zou kiezen zou ik de volgende vakken hebben:

- Nederlands
- Engels
- Duits
- gym
-maatschappijleer
- CKV
- mentorles
- Wiskunde B
- Scheikunde
- Natuurkunde
- Wiskunde D
- Economie
- Geschiedenis (als extra vak) (dat kan bij mij op school) (als roostertechnisch mogelijk)

Ik twijfel heel erg of ik natuurkunde aan kan. Ik sta nu een 5.9. Ik heb wel het inzicht en dergelijke maar tijdens de toets lukt het niet. Ik heb de woensdag  voor de vakantie een toets gemaakt. Dit is na een gesprek met de docent geweest. Ik wacht nog soort van een beetje op dat punt. Ik heb ook een gesprek met de decaan gehad. Hij zei dat E&M veiliger/ met minder risico was.

Mijn cijfers zijn als volgt:

AK = 8.0
DUITS = 6.9
ECO = 7.9
ENG = 8.0
FR = 7.3
GS = 8.3
HANDV. =7.0
GYM = 7.1
MUZIEK = 7.8
NA= 5.9
NE = 7.2
SK = 8.0
TEKEN = 6.5
WISK = 6.9

SORRY VOOR DIT LANGE VERHAAL
alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2019, 16:55:54 door Tessa »

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2019, 16:54:45 »
Handig,, ik twijfel zelf ook tussen em en ng. vooral benieuwd naar wat scheikunde inhoud in vwo bovenbouw.

Girll

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2019, 22:22:34 »
Hoi Tessa,
Je zou misschien ook Natuur en Gezondheid kunnen kiezen, maar dan met aardrijkskunde/NLT en geen natuurkunde. Je kunt er dan wel gewoon wiskunde B bij kiezen. Je cijfer voor biologie stond niet in het lijstje dus ik weet niet of je daar goed in bent of het leuk vind.

Ik ben zelf ook niet zo goed in natuurkunde en ik heb ook lang getwijfeld of ik het wel of niet ga nemen.

Veel succes met je keuze!

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2019, 06:57:10 »
Hoi Girll, ik heb alleen in de brugklas en in het 2e jaar biologie gehad. Mijn cijfers lagen daar rond de 6. Ik vond die niet leuk dus dat gaat hem zeker niet worden maar heel erg bedankt voor het meedenken.

Heb je uiteindelijk natuurkunde genomen? Zo ja hoe is het in de bovenbouw? Of zit je ook nog in de 3e en ben je ook aan het twijfelen, of niet meer?

Girll

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2019, 07:14:11 »
Oh oke, dan zou ik inderdaad ook geen biologie kiezen. Zelf zit ik nog in de 3e ik weet vrij zeker dat ik natuurkunde neem, aangezien het voor erg veel vervolgstudies handig is. Ik vroeg het toen ik twijfelde aan mijn decaan en hij zei dat je met een onvoldoende alsnog gewoon kan slagen en dat natuurkunde dan wel op je diploma staat en dat je dan wel naar die vervolgopleidingen kan gaan.  Dus daarom ga ik het kiezen aangezien ik zelf nog niet weet wat ik wil worden maar wel in de gezondheidszorg wil.

Ik zou ook kijken naar wat je later wilt worden en wat je daar voor vakken nodig hebt en welke vakken je leuker vindt. 

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2019, 07:32:07 »
Ik vindt n&t leuker maar ik twijfel heel erg of ik natuurkunde aan kan. Mijn decaan zei ook dat je met een 5 voor natuurkunde gewoon je diploma haalt.

Ik weet nog niet wat ik later wil worden maar een paar ideeën die me leuk lijken:
- minister (president) of iets in de politiek
- leraar (po of vo)
- milieu iets (Greenpeace
- schrijver (van boeken) of journalist
- iets in de bergen (toerisme) (ik ben helemaal gek van skiën dus het kan ook een andere baan in de bergen zijn)

Voor de 1e en laatste 2 heb je denk ik niet een bepaald beroep nodig. Ik ga vandaag even bij mijn decaan langs.

Kairos

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2019, 14:31:02 »
Wanneer je nog geen idee hebt wat je wil studeren en het mogelijk is dat je bijvoorbeeld toch iets in een betarichting wil doen, dan zou ik als het haalbaar is voor N&T en N&G kiezen. Dan kun je namelijk bijna alle studies doen.

Hier vind je een overzicht van welk vakkenpakket je nodig hebt voor elke studie: https://www.studiekeuze123.nl/van-profiel-naar-studie
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2019, 15:29:08 door Kairos »

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2019, 20:50:52 »
Dankjewel, ik heb een mailtje gestuurd naar mijn decaan. ik ga denk ik voor nog een gesprek want ik twijfel heel erg.

als ik vo docent wil worden is een profiel met het vak dat ik dan wil geven wel handig natuurlijk. Als ik iets met milieu/klimaat wil dan is een bèta profiel ook fijn.

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2019, 21:29:51 »
Ik heb uiteindelijk geen 2e gesprek met de decaan gehad, ik ben er wel uit. Ik ga natuur en techniek met de volgende vakken (behalve het gemeenschappelijke deel)

Wi B
Na
Sk
Wi D
Economie
Geschiedenis (extra vak)

Ik heb een project/ presentatie gedaan over techniek in de toekomst. Dit vond ik heel leuk. Dit was heel bèta achting gebeuren.