Auteur Topic: Op kamers  (gelezen 2690 keer)

clique__as__frick

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 maart 2019, 20:17:08 »
Halloooo,

Ik vind het vet moeilijk om een leuke studie te vinden, maar ik denk dat ik heb nu misschien heb. Kust- en zeemanagement in Leeuwarden.
Als ik hier zou studeren betekent het dat ik wel op kamers moet sinds ik in Zuid Holland woon.
Hoe lang van te voren is het goed om te beginnen met een kamer zoeken? Werken jullie ook naast het studeren? Wat is een goed baantje om te nemen zodat je genoeg geld hebt om huur enzo te betalen? Wat zijn wat dingen voor jullie die tegenvielen of meevielen aan op kamers gaan?

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2019, 22:09:00 »
Heb je al uitgerekend hoeveel stufi je gaat krijgen. Mijn zusje krijgt ongeveer 100,- en haar beste vriendin 450,-. Dat maakt al een enorm verschil voor hoeveel je moet werken en wat voor baantje je dan moet zoeken.
Je kan denk niet vroeg genoeg beginnen. Sluit je aan bij facebookgroepen voor kamers daar in de buurt. Zorg dat de mensen je daar leren kennen. Je naam vaak zien en zet zelf ook een oproepje weg. En dan echt je best doen. Niet "Joe ik ben Clique en ik zoek een kamer voor max 400,- inclusief."
Werken is iig wel nodig als je geen toooorenhoge studieschuld wil opbouwen (of je moet echt een dikke aanvullende beurs hebben) dan valt het wel mee.
Voor mij een porto

inspiringirisje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2019, 09:37:54 »
Nu is de goede tijd om te beginnen zoeken. Als je in mei-juni nog moet gaan zoeken ben je meestal te laat.

Het beste is als je in de vakantie gaat werken. In het jaar ga je het al te druk hebben en heb je die ontspanning tussendoor echt nodig.

DW1995

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 april 2019, 21:33:03 »
Heb je al uitgerekend hoeveel stufi je gaat krijgen. Mijn zusje krijgt ongeveer 100,- en haar beste vriendin 450,-. Dat maakt al een enorm verschil voor hoeveel je moet werken en wat voor baantje je dan moet zoeken.
Je kan denk niet vroeg genoeg beginnen. Sluit je aan bij facebookgroepen voor kamers daar in de buurt. Zorg dat de mensen je daar leren kennen. Je naam vaak zien en zet zelf ook een oproepje weg. En dan echt je best doen. Niet "Joe ik ben Clique en ik zoek een kamer voor max 400,- inclusief."
Werken is iig wel nodig als je geen toooorenhoge studieschuld wil opbouwen (of je moet echt een dikke aanvullende beurs hebben) dan valt het wel mee.

Hoihoi,
Vraagje over het eerste wat je zegt over 'weet je al hoeveel stufi je kunt krijgen?'; je kunt toch zoveel lenen als je wilt ongeacht hoeveel je uitgeeft per maand (als in het maximale bedrag van ongeveer 1000 euro)?
Ik herken het bedrag van 450 niet aangezien het maximale bedrag voor aanvullende beurs 396 is.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 april 2019, 22:05:28 »
Nee er zit wel verschil in, je kan meer lenen als je minder aanvullende beurs krijgt.
https://duo.nl/particulier/studiefinanciering/bedragen.jsp
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things