Auteur Topic: Nieuwe school  (gelezen 394 keer)

Anoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 april 2020, 03:46:24 »
Volgend jaar ga ik naar een nieuwe school, (MBO) maar in het verleden op het VMBO heb ik er wel echt een paar haters bij gekregen. Ik ben bang dat er meisjes op mn nieuwe school zitten die mij niet mogen. Ik heb moeite met voor mezelf opkomen en het enige wat ik kan doen is hopen dat ze niet op dezelfde school zitten. Het is al twee jaar geleden, maar 1 van de meisjes kijkt me nog steeds vies en lang aan. Ik weet echt niet wat ik moet doen😣.

Mariëlla

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2020, 09:55:10 »
Hoi Anoxx,

Ik begrijp je heel goed. Vroeger toen ik van school wisselde door minder leuke redenen achtervolgde de oude school mij ook omdat mensen van mijn nieuwe school wat verhalen hadden gehoord.
Dan spreek je wel over VMBO-tijd waarin mensen nog niet echt volwassen zijn.

Op het MBO valt het over het algemeen best mee. Je moet maar zo denken het is eigenlijk volwassene onderwijs, dus mensen zijn vaak al wat ouder en denken meer aan hun toekomst en carrière dan dat ze zich weer gaan mengen met dingen uit het verleden.

Als ik je advies mag geven; laat het op je af komen. Vaak zitten opleidingen niet allemaal op dezelfde verdieping en misschien zitten de personen waar jij je druk over maakt misschien niet eens op jouw opleiding of zelfs wel op een andere locatie.
Mocht het zo zijn dat het niet lekker loopt kun je altijd bij je mentor terecht of bij een vertrouwenspersoon van school.

Anoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2020, 13:06:43 »
Hoi Anoxx,

Ik begrijp je heel goed. Vroeger toen ik van school wisselde door minder leuke redenen achtervolgde de oude school mij ook omdat mensen van mijn nieuwe school wat verhalen hadden gehoord.
Dan spreek je wel over VMBO-tijd waarin mensen nog niet echt volwassen zijn.

Op het MBO valt het over het algemeen best mee. Je moet maar zo denken het is eigenlijk volwassene onderwijs, dus mensen zijn vaak al wat ouder en denken meer aan hun toekomst en carrière dan dat ze zich weer gaan mengen met dingen uit het verleden.

Als ik je advies mag geven; laat het op je af komen. Vaak zitten opleidingen niet allemaal op dezelfde verdieping en misschien zitten de personen waar jij je druk over maakt misschien niet eens op jouw opleiding of zelfs wel op een andere locatie.
Mocht het zo zijn dat het niet lekker loopt kun je altijd bij je mentor terecht of bij een vertrouwenspersoon van school.

Dankjewell! dit bericht heeft me heel erg geholpen en gerust gesteld❤️❤️

Mariëlla

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2020, 09:50:59 »

Dankjewell! dit bericht heeft me heel erg geholpen en gerust gesteld❤️❤️

Graag gedaan! Ik hoop dat je mbo-opleiding een succes wordt!

Anoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2020, 04:03:23 »
Graag gedaan! Ik hoop dat je mbo-opleiding een succes wordt!

Dankjewel!