Auteur Topic: Ng/nt of e&m voor dierengeneeskunde  (gelezen 130 keer)

Pien

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 november 2019, 12:19:08 »
Hallo, B)
 Ik zit in 3 vwo en moet dus dit jaar een vakkenpakket kiezen. Ik wil later graag dierenarts worden, maar ik ben heel slecht in natuurkunde en scheikunde (wat een toelatingseis is voor dierengeneeskunde Utrecht) daarom wil ik misschien e&m kiezen met biologie. Ik zag dat je ook in antwerpen dierengeneeskunde kan studeren en waar als toelatingseis alleen vwo stond en een toelatingstest. Wat vinden jullie ervan is dit slim? Want ik weet bijna zeker dat ik ng of net nt niet ga halen. Heeft iemand dit ook gehad?wat zou ik doen?
Gr Pien   :bounce:
« Laatst bewerkt op: 02 november 2019, 17:08:25 door Pien »

aspiration

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 november 2019, 23:21:14 »
Ik denk dat het niet zo slim is. Laatst kwam in het nieuws dat ze in België de toelatingseisen voor (dieren)geneeskunde strenger gaan maken voor Nederlanders. Dus waarschijnlijk zal er later ook een toelatingstoets zijn en daar komen sowieso biologie, natuurkunde, scheikunde vragen in. En als jij enkel biologie hebt gehad, dan is die toets nog minder haalbaar. En volgens mij is in België juist meer nadruk op natuurkunde en scheikunde, terwijl dat in Nederland minder is.

Ja ik moet toegeven als ik naar mijn eigen studie kijk, Geneeskunde, er komt weinig natuurkunde en scheikunde in, vooral veel basis. Maar als jij die basis niet beheerst omdat je geen natuurkunde en scheikunde hebt, dan denk ik dat bepaalde dingen wel echt heel moeilijk gaat worden.