Auteur Topic: Motivatie terugvinden voor school  (gelezen 142 keer)

Krystl1997

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 november 2019, 13:28:28 »
Ik zit in mijn laatste jaar van mijn studie, voorgaande jaren heb ik eigenlijk iedere keer net aan gehaald met heel veel herkansingen en keihard strijden. Ik heb 0 aansluiting met mijn klasgenoten en onderling is er heel veel ellende, de een na de ander wenst elkaar dood en er wordt elkaar gewoon niks gegund.

Ik weet dat ik voor mijzelf op school zit, dat ik mijn klasgenoten niet nodig heb omdat ik buiten school om eigenlijk genoeg vrienden heb waar ik het gezellig mee heb.

Maar ik heb gewoon geen motivatie meer voor dit school jaar, ik heb al een aantal zware onvoldoendes gehaald en moet behoorlijk veel herkansen wat in dezelfde week is gepropt. Ik heb gewoon het concentratievermogen niet om mij ertoe te zetten. Daarnaast krijg ik door de stress ook lichamelijke klachten en wordt ik niet serieus genomen door school dat ik mij zorgen maak.

Wat ik vooral probeer is om muziek te luisteren tijdens het leren en een goede planning te maken. Ik werk maximaal 20 minuten achter elkaar door en neem dan 5 minuten pauze, na drie herhalingen neem ik een half uur pauze of ga ik avond eten zodat ik er echt goed tussenuit ben. Ook leer ik maximaal 2 tot 3 uur op een dag. Het blijft gewoon niet hangen en op de toets krijg ik dan weer een complete blackout en gaat het mis.

Zijn er tips om toch nog wat motivatie te vinden zodat het mogelijk is om mijn diploma dit jaar te halen?

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2019, 19:33:10 »
Ik zou met een psycholoog gaan praten. En beloon jezelf ook veel! Dat helpt ook.