Auteur Topic: Mijn jongere vriendin heeft na de zomervakantie haar eerste jaar op middelbare  (gelezen 494 keer)

Miyuki

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 31 juli 2019, 13:22:27 »
Mijn jongere vriendin heeft na de zomervakantie haar eerste jaar op middelbare school, ze vroeg mij om hulp want ze is heel erg zenuwwachtig, en bang dat ze alleen blijft... Net als ik is ze een chineesje.

Jullie kennen het wel, racisten..... Ik zit niet op dezelfde school maar ik wil haar graag helpen, hebben jullie tips????  :saai:

Miyuki

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2019, 13:23:31 »
 :goodman:

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2019, 19:32:45 »
Ze gaat meteen al uit van racistische opmerkingen/mensen, da's de verkeerde mindset. Onbewust is dat juist hetgene wat haar er van gaat weerhouden vrienden te maken, niet eventuele racistische opmerkingen. Ze moet proberen er positief in te staan, door open en spontaan te zijn trek je mensen aan.

Echt de allerbeste, allerbelangrijkste tip die ik haar kan geven is, ga niet wachten tot anderen naar je toe komen maar spreek zelf mensen aan. Ga naar mensen toe, begin gesprekken, wees spontaan, sociaal en open.. Ik kan je garanderen dat dat werkt.

Rosa1100

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2019, 22:46:15 »
Toen ik naar de middelbare school ging, was ik ook bang om alleen te blijven. Ik ging namelijk als enige van mijn vriendinnen van de basisschool naar die middelbare school, waardoor ik niemand kende. Maar al snel maakte ik nieuwe vriendinnen en heb ik een goede keuze gemaakt om naar die school te gaan.

Allereerst wil ik als tip meegeven om vanaf de eerste dag al spontaan en open te zijn (zoals oceaan zegt). Verder zou ik als ik haar was in de pauze bij kinderen uit haar klas te gaan zitten die haar aardig lijken. Probeer met die kinderen te praten, zo leren die kinderen haar beter kennen en leert zij die kinderen beter kennen. Daarnaast wil ik nog als tip geven om vooral zichzelf te blijven, dat is het allerbelangrijkste. Als zij aardig doet tegen anderen, gaan anderen ook aardig doen tegen haar. Het maakt niks uit wat haar afkomst is, ik weet zeker dat er mensen zijn die bevriend met haar willen worden. Het komt goed!

aspiration

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 22:46:40 »
Ze gaat meteen al uit van racistische opmerkingen/mensen, da's de verkeerde mindset. Onbewust is dat juist hetgene wat haar er van gaat weerhouden vrienden te maken, niet eventuele racistische opmerkingen. Ze moet proberen er positief in te staan, door open en spontaan te zijn trek je mensen aan.

Echt de allerbeste, allerbelangrijkste tip die ik haar kan geven is, ga niet wachten tot anderen naar je toe komen maar spreek zelf mensen aan. Ga naar mensen toe, begin gesprekken, wees spontaan, sociaal en open.. Ik kan je garanderen dat dat werkt.

Dit! De mindset is ook heel erg belangrijk. Ik ben zelf ook Chinees en ik heb eigenlijk nooit over eventuele racisme nagedacht en heb daardoor denk ik ook nooit problemen gehad met vrienden maken.