Auteur Topic: Leren/werken na havo zonder studie?  (gelezen 422 keer)

Alleria

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 juli 2019, 14:36:50 »
Ik weet niet echt waar ik dit moet vragen, dit forum is het eerste wat in mij opkwam.

Ik ben 21 jaar en ben erg verdwaald atm. Ik heb 3 jaar geleden mijn HAVO diploma gehaald en sindsdien zit ik erg vast met mijn leven. Ik heb 2 studies geprobeerd en met beiden ben ik na een half jaar gestopt. Ik heb nu tijdelijk een bijbaantje maar ik weet echt niet hoe ik verder moet.

Ik heb geen idee wat voor studie ik wil doen en ik ben na die 2 andere studies eigenlijk bang om met nog een te beginnen. Het liefste wil ik iets als een traineeship doen, maar hetgeen waar ik opzich wel geïnteresseerd in ben (video editing, dingen creëren) is niet echt te vinden hierin.

Ik vroeg mij dus af of iemand advies voor mij heeft?

Kairos

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2019, 17:55:05 »
Wellicht is het heroriëntatie trimester van de Vrije Hogeschool iets voor je (als het financieel mogelijk is). 
Ik vond de vrije hogeschool een hele inspirerende plek (heb een ander programma daar gedaan) Ik denk dat het heel behulpzaam kan zijn om uit te zoeken wat bij je past, of dat nou een studie is of iets anders.

Ben ook een tijd zoekend geweest naar een studie die bij me past en ben uiteindelijk heel blij met de studie die ik nu doe.

NenaMannenLik14

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2019, 21:55:28 »
Edit mod: raar bericht
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2019, 10:41:27 door Roses »

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2019, 20:30:57 »
^ Dat ben je inderdaad als je dat soort taal uitslaat...

Welke studies heb je geprobeerd dan? Ook een studie gerelateerd aan waar je interesses liggen wat je benoemd? Wat dat betreft is media en entertainment management in Breda misschien wel wat voor je.
Hoi