Auteur Topic: LEERSTRESS HELP!  (gelezen 449 keer)

Riaxxx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 april 2019, 15:58:41 »
Hoi!

ik heb best wel een probleempje, ik kan niet zo goed leren. hebben jullie tips of manieren die bij jou wel werken? deel het alsjeblieft!

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2019, 19:47:01 »
Weet je ook hoe het komt dat je niet goed kunt leren? Zijn er bepaalde vakken waar je moeite mee hebt? Leer je verkeerd? Vind je het moeilijk om jezelf te motiveren?

Als er bijvoorbeeld vakken zijn waar je moeite mee hebt, zou je de leraar van dat vak om tips kunnen vragen, en eventueel om meer oefeningen. Verder leerde ik altijd door eerst samenvattingen te maken, dat te gaan leren, en mezelf te overhoren door vragen of oefenopgaven uit mijn boek te maken.

Mocht je moeite hebben om jezelf te motiveren, dan helpt het om jezelf een doel te stellen. Bij mijzelf moest een bepaald vak altijd een reden hebben waarom ik er iets aan zou hebben. Bijvoorbeeld om diploma te halen om aan mijn droomstudie te beginnen, of omdat ik de taal graag wilde spreken. Kijk of zoiets ook voor jou werkt.

Het kan denk ik sowieso geen kwaad om met je mentor of een andere leraar te praten om te kijken wat je aan dit probleem kunt doen. Misschien is bijles of iets dergelijks wel een goede oplossing.

Succes!

Riaxxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2019, 13:57:31 »
Dankjewel! ik ga meteen kijken of het werkt! :) :)

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2019, 10:29:03 »
De 'Instrumental Film Music' van Amber van de Maele van 400 nummers beluisteren op Spotify, terwijl je studeert.

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2019, 10:29:38 »
cogniton focus nemen.