Auteur Topic: Leeftijden eerstejaar HBO  (gelezen 2001 keer)

naomi2

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 april 2019, 04:45:31 »
Hoi Meiden,

Ik ga komende september beginnen aan mijn HBO-opleiding. Ik ben 21 jaar oud en in november ben ik 22 jaar oud. Vinden jullie dat ik te oud ben?
Met welke leeftijden zijn jullie begonnen aan een HBO-opleiding? Of met welke leeftijden gaan jullie beginnen met HBO?
Wat zijn de verhoudingen in leeftijden tijdens het eerste jaar?

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2019, 07:28:46 »
Ik begin aankomende september ook weer aan een nieuwe HBO-opleiding, dan ben ik ook 22. Mijn vriend is vorig jaar begonnen aan zijn nieuwe HBO-opleiding, hij was toen bijna 25.

Het maakt nooit echt uit hoe oud je bent, de leeftijden verschillen altijd in zulke klassen. Bij mijn eerste (mislukte) studie was ik 18, had ik ook mensen van 17 in de klas, maar ook een vrouw van 28 met 2 kinderen. Zelfde met mijn vriend, die dus 25 is. Hij heeft mensen van 17 in de klas, maar de oudste is ook 28/29.
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2019, 11:29:52 »
Ik was ook 21/22 toen ik begon aan m’n hbo en dat was prima te doen.

Ik ben nu 26 en dit studiejaar begonnen op de universiteit. Toen ik begon waren we met mensen van zowel 17 tot 29 in mijn werkgroep. Sterker nog, ik ben ouder dan m’n tutor (soort mentor). 😂

Je hebt enigszins overlap in interesse (je doet immers hetzelfde studie). Ik kan alleen maar zeggen dat prima te doen is.

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2019, 18:08:26 »
Je bent echt niet te oud hoor! Ik was 17 (ik kwam gewoon direct van de havo) toen ik begon en ik was juist, tot mijn verbazing, de jongste uit mijn klas. De meeste klasgenoten waren destijds tussen de 19 en 21, maar er zat ook iemand bij die 10 jaar ouder was dan ik en al een kind had.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2019, 18:11:23 »
21/22 is naar mijn idee de leeftijd waarop heel veel hun hbo starten, ik zelf ook. Daar hoef je je niet druk om te maken hoor want je zal niet de jongste zijn en niet de oudste.
Hoi

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2019, 20:14:05 »
Toen ik op het hbo zat, was de helft van de klas zo oud als jij nu bent. We hadden zelfs klasgenoten van 26 en 29 in de klas, dus zo raar is het niet. Het was bij mij in de klas eerder een uitzondering dat er mensen van 17 in de klas zaten. Dus nee je bent niet te oud. Zeker als je bedenkt dat je halverwege de 20 bent als je afgestudeerd bent, en je nog zo´n 40 jaar moet werken.

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2019, 20:14:48 »
Maar ik herken je gevoel wel hoor. Dat had ik destijds ook(ik was 20 toen ik begon). Maar het is dus niet raar hoor dat je op je 21ste begint.