Auteur Topic: ik wil alleen reizen, maar mijn ouders staan er niet achter  (gelezen 223 keer)

kusjegeraldine

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 december 2019, 14:25:53 »
Beste lezers,
Momenteel ben ik bezig met het afronden van mijn bachelor.
Ik ben 22 jaar (bijna 23) en woon al 3,5 jaar op kamers.
Vanaf februari heb ik een tussenhalfjaar, voordat ik in september zal beginnen aan een premaster. In dit halfjaar zou ik graag mijn Engels willen verbeteren en dan met name het spreken.
Ik zit met een paar opties in mijn hoofd die ik zou kunnen/willen doen, maar ik loop tegen een aantal problemen aan.
De eerste optie is dat ik aupair wordt, maar dat is mijn huisgenootje momenteel aan het doen in Australië en ik wil haar niet het gevoel geven dat ik haar nadoe. Zeker omdat dit voor haar ook een moment is dat ze iets in haar eentje doet, zonder mensen van thuis. Maar au pair zou wel een goede optie zijn, omdat je daarbij actief bezig bent met Engels zonder dat je geld uitgeeft aan een taalcursus.
De tweede optie, een taalcursus, vind ik echt heel erg duur.
De derde optie is gaan reizen, maar hierbij loop ik tegen mijn ouders aan. Mijn moeder begint namelijk al snel te paniekeren als het gaat om alleen reizen. Ze is ervan overtuigd dat ik dan in hostels enge mannen zal ontmoeten die me zullen volgen en me te grazen zullen nemen...  :fieuw: Ze is dus fel tegen alleen reizen en maakt het voor mij erg moeilijk om dat toch te gaan doen, omdat ze ook benadrukt hoe erg ze zal lijden als ik dat wel zou doen.
De vierde optie is om met een groepsreis mee te gaan, maar dat lijkt me toch minder leuk en dan voel ik me toch een beetje een loser dat ik dat moet doen en niet alleen kan gaan. (heeft iemand ervaring met groepsreizen in zuid-oost azie?)
De vijfde optie is dat ik ontwikkelingshulp zou gaan doen. Hier zou mijn moeder wel achterstaan, mits het goed georganiseerd is. Echter heb ik hier zelf mijn twijfels bij, omdat ik niet zeker weet in hoeverre je de plaatselijke bevolking hier daadwerkelijk bij helpt. Bovendien wil ik iets doen waar mijn Engels echt van op vooruit gaat.
Conclusie: ik heb nog niet echt een concreet plan en wil dat wel snel gaan maken. Het liefste wil ik twee/drie maanden weg, vanaf februari. Ik wil graag naar een plek waar het lekker weer is. Even de winter ontlopen.  B)
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen gaan doen?
Thanks voor de reacties! :)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 december 2019, 14:51:16 »
Een taalcursus vind je erg duur, denk je voor de rest heel veel minder kwijt te zijn?

Ik snap wel dat je ouders zich zorgen maken. Dus ik zou zeker iets doen/regelen zodat zij zich ook fijn voelen. Ook vind ik het geen reden om geen au pair te gaan doen/te ‘worden’ omdat een vriendinnetje in Australië dat al doet... Dat lijkt mij juist vrij ‘veilig’ (als je het goed aanpakt), verdien je geld én kan je iets van het land zien. En ga naar Engeland of Amerika. Je hoeft niet précies hetzelfde te gaan doen, natuurlijk. =)

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 december 2019, 07:31:38 »
^^Ja, idd! Waarom geen au pair worden? Ik vind het niet na doen, maar meer iets van, he leuk, dat wil ik ook. En ze zou je kunnen helpen met hoe of wat zou ik denken.

Ik ben wel mee geweest met een groepsreis, maar dat was echt voor vakantie. Ik vond het juist wel leuk, nieuwe mensen leren kennen.

Ik zou voor alles even na gaan voor elke optie of je het echt wil en waarom. En kijken hoe je het kunt gaan regelen.
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2019, 09:39:05 »
Al deze opties kosten op zijn minst even veel als een taalcursus dus ik zou dat even opzij zetten in je beslissing.
Anyway, ik zou zelf toch echt verder gaan kijken voor au pair omdat dat hetgeen is wat je graag wil en je hoeft zo geen taalcursus te doen. Lekker boeiend dat je vriendin dat ook doet. Als het een goeie vriendin is zal ze je daar alleen maar in steunen. Ga lekker naar Engeland, zo ben je ook niet ver weg voor je ouders. Engeland is super leuk en kun je met au pair organisatie doen, maar ook zelf via aupair world.

En over alleen reizen... tja dat zul je gewoon echt een keer moeten gaan doen ookal zijn je ouders tegen. Maar ook hier kun je een begin mee maken als au pair door in je vrije tijd te gaan reizen. In Engeland is dat prima te doen met buurlanden als Ierland en Schotland.
Hoi