Auteur Topic: het verpleegkunde topic  (gelezen 133789 keer)

Lovexsun

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 14 december 2013, 19:28:00 »
Heb me ingeschreven voor HBO-V in Nijmegen (HAN)  nu hopen dat ik door de selectie heenkom!

Nontimebomala

• Adults are only kids grown up, anyway.
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 14 december 2013, 19:33:32 »
Succes! :)
~Non de tweede als president de eerste!
~For the flaw lies in your head, not in your heart. Now we're heading up high, now it's a long way down.

Casarse

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 28 januari 2014, 17:09:00 »
Net terug van proefstuderen op Avans, was heel erg interessant. Ik wil zo graag HBO verpleegkunde gaan doen, maar er is nu dus een zeer beperkt aantal plekken.. 60 decentraal en 90 centraal. Zit eraan te denken om anders mbo verpleegkunde te gaan doen en dan daarna maar hbo. Dat is niet echt wat ik het liefst wil, natuurlijk wil ik gewoon geselecteerd worden maar dat wordt moeilijk aangezien de toets heel moeilijk blijkt te zijn.
Tumblr | The stories we love best do live in us forever.

Nontimebomala

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 28 januari 2014, 18:02:04 »
Op onze locatie nemen ze 275 studenten aan. maarja, dat is wel in Heerlen :')

~For the flaw lies in your head, not in your heart. Now we're heading up high, now it's a long way down.

Sio

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 28 januari 2014, 18:03:10 »
Ik baal echt zo erg dat deze studie ineens zo populair is geworden, wil het namelijk al echt jaren en ben bang dat ik niet door de loting heen kom :'(

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 28 januari 2014, 22:09:49 »
Ik doe mbo-v in Nijmegen, en zit in mijn 2e jaar, al ga ik er wel mee stoppen.

summertimess

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 31 januari 2014, 18:48:24 »
Net terug van proefstuderen op Avans, was heel erg interessant. Ik wil zo graag HBO verpleegkunde gaan doen, maar er is nu dus een zeer beperkt aantal plekken.. 60 decentraal en 90 centraal. Zit eraan te denken om anders mbo verpleegkunde te gaan doen en dan daarna maar hbo. Dat is niet echt wat ik het liefst wil, natuurlijk wil ik gewoon geselecteerd worden maar dat wordt moeilijk aangezien de toets heel moeilijk blijkt te zijn.

Moet je bij het avans een toets maken? Ik ga namelijk 8 februari bij het avans kijken, ben nu alleen nog bij rdam wezen kijken.

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 02 februari 2014, 13:15:45 »
Dat verpleegkundig rapporteren is best wel lastig :')
We're all made of stars ★

xmeisjekusjex

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 03 februari 2014, 22:01:33 »
Ik doe mbo-v in Nijmegen, en zit in mijn 2e jaar, al ga ik er wel mee stoppen.

waarom ga je stoppen als ik vragen mag?

Nontimebomala

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 04 februari 2014, 10:41:15 »
al 2 van de 4 toetsen gehaald deze week :D

Maudy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 04 februari 2014, 16:21:12 »
Ik ben gelukkig aangenomen . Ben er echt super blij mee !

Nontimebomala

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 04 februari 2014, 16:22:34 »
proficiat maudy!
Welke locatie?

Casarse

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 04 februari 2014, 16:30:21 »
Moet je bij het avans een toets maken? Ik ga namelijk 8 februari bij het avans kijken, ben nu alleen nog bij rdam wezen kijken.

Sorry, late reactie, maar er is een decentrale selectie waar je je voor kunt inschrijven en dan ga je 28 mei geloof ik een hele dag naar Avans om lessen te volgen en een week later wordt deze kennis dan getoetst. De beste 60 zijn dus direct ingeloot en de andere 90 doen volgens mij alsnog mee met de gewone loting. Echt streng dus. Oh en trouwens, je moet vóór 15 februari aanmelden en ook een motivatiebrief schrijven en op basis daarvan hoor je volgens mij of je überhaupt mee mag doen aan de decentrale selectie. Zoiets was het. Anders moet je zelf even informeren zaterdag haha :') Ik ga ook.
Tumblr | The stories we love best do live in us forever.

Maudy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 04 februari 2014, 16:35:41 »
proficiat maudy!
Welke locatie?
ROC Nijmegen =)

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 16 februari 2014, 17:19:19 »
Vorige keer 95 punten gehaald bij een proeftoets over het verpleegplan! Hij telt helaas niet mee maar het voelde wel heel goed :D
Nu druk aan het leren voor de examens!
We're all made of stars ★

Ohana

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 25 februari 2014, 13:24:07 »
Even een vraag aan iedereen die in het ziekenhuis stage loopt of stage heeft gelopen:

Ik loop de laatste tijd tegen allemaal problemen aan waardoor ik me afvraag of ik wel geschikt ben voor de opleiding, ik zit er overna te denken om te stoppen dus ik zou graag de ervaringen van anderen willen weten.

Op mijn stage (in het ziekenhuis) is er een enorme tijdsdruk, ik vind dat patiënten niet de zorg krijgen die ze verdienen (vooral patiënten met verlammingen moeten alles doen wanneer het de verpleegkundigen uitkomt), omdat de verpleegkundigen snel klaar willen zijn worden de tanden niet gepoetst, niet geschoren, niet goed gewassen etc. Al deze kleine dingen vind ik ontzettend belangrijk omdat die mensen het zelf niet kunnen, en ik van mening ben dat niemand er zo bij wilt liggen. Ik vind dit zelf echt verschrikkelijk en heb dus echt het idee dat ik niet geschikt ben voor dit werk omdat ik het nu al amper red met de tijd terwijl ik overgepland sta. En eerlijk; ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om geen tijd te nemen voor patiënten, dat vind ik namelijk het belangrijkste in het hele zorgproces.

Nu vraag ik me heel erg af hoe dat op andere afdelingen/in andere ziekenhuizen is, is daar ook zo'n tijdsdruk en wordt de helft van de zorg overgeslagen?

Missseptember

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 25 februari 2014, 20:58:49 »
Ik heb ook stage gelopen in verschillende ziekenhuizen. De eerste keer merkte ik niet veel van de tijdsdruk (cardiologie) de tweede keer meer (chirurgie). Hierdoor waren soms tegen 11:00 pas klaar met de ADL. Maar het is mij nooit opgevallen dat er niet geschoren werd, geen tanden gepoetst, etc. Naar mijn beleving en eigen ervaring werd er altijd naar gevraagd. En lag elke patiënt er altijd fris en fruitig bij. Wat mij wel op viel was dat er tijdens drukke dagen minder 's morgens minder tijd was voor de 'minder zieke/zelfstandige' patiënt.

Wel jammer dat je de stage zo ervaart dat je misschien wilt stoppen.

Manu

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 07 maart 2014, 17:49:31 »
Ik ben 2e jaars en ga volgend jaar AGZ doen. Ik doe HBO trouwens.
Ik heb nu een sollicitatie gestuurd voor een half jaar stage bij het kinderziekenhuis miiiiiii :D

Manu

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 07 maart 2014, 17:50:47 »
En wow, is de toelating nu zo streng? Ben blij dat ik dit niet had hhih. Vind het wel beter trouwens. Want er stoppen zo veel mensen...

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 07 maart 2014, 17:56:49 »
hey ik meld me
ik studeer dan wel geen verpleegkundige, maar verzorgende-ig  dus in grote lijnen komt het wel overheen.
ik zit in het laatste jaar :)
en vindt het wel interessant om mee te lezen, hier na ga ik verpleegkunde studeren of doktersassistent weet nog niet
use your imagination

Nontimebomala

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 07 maart 2014, 18:22:08 »
Afgelopen week mijn stageplaats te horen gekregen
een zorgcentrum hier in de  buurt :) Begin 22 april!

Daddy'slittleprincess.

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 07 maart 2014, 18:33:55 »
4de jaar HBO-V! Nu alleen nog knallen met afstudeerscriptie en dan opzoek naar een baan.... Drama wordt dat nu trouwens, weinig banen!
Amor Vincit Omnia.

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 07 maart 2014, 20:07:02 »
4de jaar HBO-V! Nu alleen nog knallen met afstudeerscriptie en dan opzoek naar een baan.... Drama wordt dat nu trouwens, weinig banen!
jaa echt he
ik werk zelf ook in de zorg, als bijbaan. moest woensdagavond eigenlijk werken, maar werd afgebeld dat ik niet hoefde te komen, omdat er te veel lege bedden zijn
use your imagination

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 07 maart 2014, 20:08:02 »
ik heb ook mijn stage bericht gekregen. ik ga in de ggz stage lopen begin 14 april.

maar eerst mijn eindscriptie halen. zo zwaar, en veel <_<
use your imagination

summertimess

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 07 maart 2014, 21:50:46 »
Ik wil waarschijnlijk voor verpleegkundige gaan, maar ik twijfel of ik het echt leuk vind.. Heb daarnaast ook geen andere optie.. Heeft iemand misschien tips hoe ik er achter kan komen of ik het ook echt leuk vind? Ik ga binnenkort meelopen bij hogeschool rotterdam..