Auteur Topic: Het algemene topic voor studeren in het buitenland & meer #2  (gelezen 26214 keer)

Jingle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 30 april 2016, 17:20:35 »
Tof Lestrade! Welke uni?

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 02 mei 2016, 06:08:58 »
Ik ga volgend jaar naar Australië of Nieuw-Zeeland voor een halfjaar stage. Afhankelijk van waar mijn bemiddelingsbureau mij plaatst. Zo'n zin in!
Als je de keuze hebt zou ik zeker voor Nieuw-Zeeland kiezen !

Moonlight

• Ave Atque Vale.
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 02 mei 2016, 15:55:39 »
Welke studies volgen jullie eigenlijk?
Pretty girls don't know the things that I know

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 04 mei 2016, 13:44:01 »
Ik doe bedrijfskunde

Aesthetics

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 04 mei 2016, 14:07:18 »
Is er iemand die een ICT opleiding volgt en een minor heeft gevolgd in het buitenland? Zo ja, waar en welke minor?

Ik weet nog niet zo goed wat ik wil en waar ik heen wil, maar wil wel graag naar het buitenland. :')
Because no one can catch the motherfucking fox.

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 04 mei 2016, 16:09:13 »
Als je de keuze hebt zou ik zeker voor Nieuw-Zeeland kiezen !

Ik heb geen voorkeur opgegeven, omdat het mij allebei geweldig lijkt! Wat spreekt jou zo aan over NZ?

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 04 mei 2016, 20:46:06 »

Psychologie/neuroscience
Ooooh Canada    

Poca

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 04 mei 2016, 22:49:57 »
Ik studeer geschiedenis.
Look for the bare necessities, the simple bare necessities, forget about your worries and your strife.

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 05 mei 2016, 05:52:35 »
Ik heb geen voorkeur opgegeven, omdat het mij allebei geweldig lijkt! Wat spreekt jou zo aan over NZ?
Ben er zelf voor een half jaar geweest. Voordeel vond ik dat de afstanden veel kleiner zijn. In Australië zit je meestal in Sydney en Melbourne en kan je voor de rest niet echt ergens heen (buiten reizen met het vliegtuig dan). In Nieuw Zeeland kan je veel makkelijker een auto huren en overal heen rijden. Zat zelf in Auckland, en heb in de weekenden het hele noorder eiland kunnen zien.
Verder zijn de mensen (vond ik) veel vriendelijker en opener. Australiërs zijn wat norser in het algemeen.

Lestrade

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 06 mei 2016, 23:44:26 »
Tof Lestrade! Welke uni?
Linköping University! :)

Ik heb een vraag voor mensen die al in het buitenland studeren: wat voor verzekeringen hebben jullie afgesloten en waar?

Belleeee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 07 mei 2016, 09:57:17 »

Ik heb een vraag voor mensen die al in het buitenland studeren: wat voor verzekeringen hebben jullie afgesloten en waar?

ik heb een doorlopende reisverzekering afgesloten bij fbto. ik zou aanraden om het doorlopend te doen, weet niet voor hoelang je gaat maar voor mij was het goedkoper in ieder geval.

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 08 mei 2016, 10:25:21 »

Je moet sowieso een reisverzekering afsluiten (ik was zelf gratis verzekerd via school) en het is ook wel handig om even te checken hoe het zit met je zorgverzekering in het buitenland!

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 13 mei 2016, 12:18:54 »
Niet zo zeer over studeren in het buitenland, maar meer over het terugkomen. Ik ben op dit moment nog op stage in het buitenland, maar heb voor volgend jaar ook een kamer nodig. Nu merk ik dat er al veel kamers worden aangeboden, maarja al die kijkavonden kan ik natuurlijk niet heen. Hoe doen jullie dit?

Pencil

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 13 mei 2016, 12:49:39 »
Ik ben hier al zo lang niet geweest, ik weet niet of ik het al gemaild heb, maar ik ga naar Canada, Halifax, ik heb al een welkomstmail maar nog geen bevestiging, dus daar ga ik binnenkort maar eens achteraan mailen :)

Lestrade

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 16 mei 2016, 13:05:00 »
Heeft iemand ervaring met verzekeringen als je langer dan een jaar weggaat? Want ik heb inderdaad wel naar die reisverzekeringen zitten kijken, maar bijvoorbeeld bij FBTO geldt hij niet als je langer dan een jaar in het buitenland woont. HEb wel naar de Globetrotterverzekering van Allianz gekeken maar dan ben je zo 700 euro kwijt, dat lijkt me wel erg veel. Ik zat eraan te denken om me gewoon in Zweden te verzekeren, maar dan moeten ze me wel een persoonsnummer geven en ik weet niet helemaal zeker of dat direct gaat lukken..

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 16 mei 2016, 17:36:39 »
Niet zo zeer over studeren in het buitenland, maar meer over het terugkomen. Ik ben op dit moment nog op stage in het buitenland, maar heb voor volgend jaar ook een kamer nodig. Nu merk ik dat er al veel kamers worden aangeboden, maarja al die kijkavonden kan ik natuurlijk niet heen. Hoe doen jullie dit?

Ja ik heb dus hetzelfde probleem.. Opzich is het wel zo dat de meeste kamers die ik nu voorbij zie komen, al vanaf deze maand of vanaf juni/juli beschikbaar zijn. Ik denk dat zodra ik kamers voor augustus/september zie, ik gewoon maar ga reageren en de situatie uitleg dat ik tm half augustus in het buitenland zit & hooopelijk zijn er mensen die het oke vinden om te skypen oid in plaats van dat ik naar de kijkavond kom..
Ooooh Canada    

Tessa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 17 mei 2016, 02:32:36 »
Hoi allemaal! Ik zit nu al 2 maanden in Nieuw Zeeland voor stage en heb het erg naar mijn zin! Iedereen staat heel erg open voor contact en het Engels gaat me veel makkelijker af dan ik had verwacht. Ik woon in een studentenhuis met alleen maar locals. Ben aan deze stage gekomen viaviavia, het is helaas onbetaald maar door stufi, OV vergoeding, bijdrage van ouders en spaargeld kom ik wel prima rond. Ik deel een slaapkamer met een ander meisje die bijna altijd bij dr vriend slaapt waardoor ik maar omgerekend 200 euro per maand aan huur betaal :) Ik woon in Christchurch (zuider eiland) en ga idd lekker in de weekenden op pad of leuke dingen doen met mijn huisgenootjes. Ik mis iedereen wel heel erg en het is zo gek dat je van alles voorbij ziet komen op Facebook waar je niet bij kunt zijn... Echter zou ik dit voor geen goud willen missen! Echt een aanrader :)

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 17 mei 2016, 06:00:26 »
Ja ik heb dus hetzelfde probleem.. Opzich is het wel zo dat de meeste kamers die ik nu voorbij zie komen, al vanaf deze maand of vanaf juni/juli beschikbaar zijn. Ik denk dat zodra ik kamers voor augustus/september zie, ik gewoon maar ga reageren en de situatie uitleg dat ik tm half augustus in het buitenland zit & hooopelijk zijn er mensen die het oke vinden om te skypen oid in plaats van dat ik naar de kijkavond kom..
Ik heb 1 kijkavond gepland  :bounce:
Op bijna alle kamers waar ik nu op reageer is de kijkavond begin juni. Ik kom half juni terug. Maar gelukkig was er ook 1 huis (waar het op de chat al heel erg mee klikte) die zeiden van ja, je lijkt ons wel tof. Anders kom ik de week dat je terugkomt even langs! Echt zo fijn !  :bounce: Hoop echt dat ik die kamer krijg!

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 17 mei 2016, 06:01:20 »
Hoi allemaal! Ik zit nu al 2 maanden in Nieuw Zeeland voor stage en heb het erg naar mijn zin! Iedereen staat heel erg open voor contact en het Engels gaat me veel makkelijker af dan ik had verwacht. Ik woon in een studentenhuis met alleen maar locals. Ben aan deze stage gekomen viaviavia, het is helaas onbetaald maar door stufi, OV vergoeding, bijdrage van ouders en spaargeld kom ik wel prima rond. Ik deel een slaapkamer met een ander meisje die bijna altijd bij dr vriend slaapt waardoor ik maar omgerekend 200 euro per maand aan huur betaal :) Ik woon in Christchurch (zuider eiland) en ga idd lekker in de weekenden op pad of leuke dingen doen met mijn huisgenootjes. Ik mis iedereen wel heel erg en het is zo gek dat je van alles voorbij ziet komen op Facebook waar je niet bij kunt zijn... Echter zou ik dit voor geen goud willen missen! Echt een aanrader :)
Ah leuk ! Ik ben vorig jaar ook voor een half jaar in NZ geweest (Auckland). Ben je ook nog van plan te gaan reizen daar?

Lot

• **
  • Figure my heart out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 18 mei 2016, 16:59:02 »
Ik heb 1 kijkavond gepland  :bounce:
Op bijna alle kamers waar ik nu op reageer is de kijkavond begin juni. Ik kom half juni terug. Maar gelukkig was er ook 1 huis (waar het op de chat al heel erg mee klikte) die zeiden van ja, je lijkt ons wel tof. Anders kom ik de week dat je terugkomt even langs! Echt zo fijn !  :bounce: Hoop echt dat ik die kamer krijg!

Ah dat is echt fijn :) Ik kom dus pas half augustus terug en heb al vanaf eind augustus een kamer nodig. En ik ga ook nog is in Utrecht studeren, vgm is het daar sowieso al moeilijk om een kamer te vinden & nu dus al helemaal..
Ooooh Canada    

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 18 mei 2016, 18:23:32 »
Heeft iemand ervaring met verzekeringen als je langer dan een jaar weggaat? Want ik heb inderdaad wel naar die reisverzekeringen zitten kijken, maar bijvoorbeeld bij FBTO geldt hij niet als je langer dan een jaar in het buitenland woont. HEb wel naar de Globetrotterverzekering van Allianz gekeken maar dan ben je zo 700 euro kwijt, dat lijkt me wel erg veel. Ik zat eraan te denken om me gewoon in Zweden te verzekeren, maar dan moeten ze me wel een persoonsnummer geven en ik weet niet helemaal zeker of dat direct gaat lukken..
Als je langer dan een jaar naar Zweden gaat is het niet moeilijk om een persoonsnummer te krijgen volgens mij :).
I now walk into the wild Instagram

Tessa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 18 mei 2016, 23:02:41 »
Ah leuk ! Ik ben vorig jaar ook voor een half jaar in NZ geweest (Auckland). Ben je ook nog van plan te gaan reizen daar?

Ik ben al 2 lange weekenden weg geweest. Het eerste weekend (pasen + extra vrij gevraagd dus 6,5 dag) ben ik naar Wellington gevlogen en van daar uit naar Taupo, Rotuora, Hot water beach, Cathedral Cove, nog 2 andere stranden waar ik de naam even van kwijt ben en Tongariro geweest. Was heel gaaf! Tongariro crossing was echt super, we hadden ook super lekker weer :) tweede weekend ben ik naar Nelson, Abel Tasman en Nelson Lakes geweest (4 dagen). Ik ben nog van plan om op zn minst 2 andere weekend trips te doen en ik sluit af met 10 dagen reizen door Nieuw Zeeland en 4 weken door Australië (tussen Brisbane en Cairns, waar het in Augustus nog lekker weer is :))

Echt heel veel zin om weer op pad te gaan! Wat was jou favoriete plek? :)

Governo17

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 19 mei 2016, 06:38:29 »
Ik ben al 2 lange weekenden weg geweest. Het eerste weekend (pasen + extra vrij gevraagd dus 6,5 dag) ben ik naar Wellington gevlogen en van daar uit naar Taupo, Rotuora, Hot water beach, Cathedral Cove, nog 2 andere stranden waar ik de naam even van kwijt ben en Tongariro geweest. Was heel gaaf! Tongariro crossing was echt super, we hadden ook super lekker weer :) tweede weekend ben ik naar Nelson, Abel Tasman en Nelson Lakes geweest (4 dagen). Ik ben nog van plan om op zn minst 2 andere weekend trips te doen en ik sluit af met 10 dagen reizen door Nieuw Zeeland en 4 weken door Australië (tussen Brisbane en Cairns, waar het in Augustus nog lekker weer is :))

Echt heel veel zin om weer op pad te gaan! Wat was jou favoriete plek? :)
Ik baal zo dat ik de tongariro niet heb kunnen doen. 1e weekend was ik ziek, longontsteking  :angry2: en tweede weekend was het te koud.. pff...
Ik vond Abal Tasman heel gaaf ! Maar mijn favoriete plekken zijn denk ik toch Tauranga (Noorder-Eiland) en Milford Sounds op het zuider.

Tessa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 19 mei 2016, 22:44:44 »
Ik baal zo dat ik de tongariro niet heb kunnen doen. 1e weekend was ik ziek, longontsteking  :angry2: en tweede weekend was het te koud.. pff...
Ik vond Abal Tasman heel gaaf ! Maar mijn favoriete plekken zijn denk ik toch Tauranga (Noorder-Eiland) en Milford Sounds op het zuider.

Ah balen! Het was zwaar (7 uur lopen) maar we hadden mooi weer en het uitzicht was het zeker waard (zie mijn profiel foto :)) Ik ga zeker naar Milford Sounds maar Tauranga gaat me waarschijnlijk niet lukken... Zo goedkoop zijn de vluchten nou ook weer niet :P

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 21 mei 2016, 16:42:13 »
Check OOMverzekeringen
Hoi