Auteur Topic: Het algemene topic voor studeren in het buitenland & meer #2  (gelezen 30332 keer)

Dawn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #150 Gepost op: 04 mei 2018, 19:26:00 »
Hoi iedereen,

Volgend jaar studeer ik als het goed is af op mijn MBO-opleiding niveau 4.
Nu wil ik graag hierna in het buitenland gaan studeren (waarschijnlijk in Europa, ik zat te denken aan Engeland, Schotland, Spanje, Denemarken of Zweden)

Ik zoek mensen die hier ervaring mee hebben.

Xx

Taehyung

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 04 mei 2018, 21:04:50 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze website heeft heel veel informatie: https://education.kilroyworld.nl/nieuws/2017/05/met-mbo-in-het-buitenland-studeren. Als je dus in Engeland of buiten Europa wilt gaan studeren moet je dus een HBO-diploma hebben, dit is wel iets om op te letten.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: 05 mei 2018, 13:53:58 »
Hoi iedereen,

Volgend jaar studeer ik als het goed is af op mijn MBO-opleiding niveau 4.
Nu wil ik graag hierna in het buitenland gaan studeren (waarschijnlijk in Europa, ik zat te denken aan Engeland, Schotland, Spanje, Denemarken of Zweden)

Ik zoek mensen die hier ervaring mee hebben.

Xx

Topic samengevoegd met algemeen topic en geen idee.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 05 mei 2018, 13:55:08 »
Hii iedereen,
Ik zit er aan te denken om een semester te doen in het buitenland aan de middelbare school. Ik heb al contact gehad met organisatie en er is plek. Ik wil dit graag doen en mijn ouders lijkt het ook heel leuk. Ik heb natuurlijk nog niet gezegd dat het doorgaat, want ik zit met een probleempje. Het kost rond de 8000 en aangezien dat erg veel is voor ons ben ik opzoek naar meiden die dit ook hebben gedaan en hoe ze dit gefinancierd hebben (d.m.v. beurzen)
Verder vraag ik me ook af of je het anders misschien allemaal zelf kan regelen i.p.v. met een bureau.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Topic samengevoegd met algemeen topic.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Suikerspin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 05 juni 2018, 22:13:24 »
Hey!
Ik heb een vraagje, volgend jaar ga ik naar de 6e en neem waarschijnlijk daarna een tussenjaar.
Nu voel ik er heel weinig voor om, na dat tussenjaar, te studeren in Nederland. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het volgen van een volledige studie in het buitenland en mogelijk ook op verschillende plekken hebben gestudeerd dus bijv. 1e 2 jaar in ene land en de andere 2 jaar studie afgerond in ander land (dus niet bachelor op de ene plek master ergens anders maar echt de bachelor op verschillende plekken > geen idee of dit überhaupt kan :bounce: ) Zoja zou ik graag horen hoe je dit hebt geregeld/hoe aansluitende scholen gevonden etc.?

Wonder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 06 juni 2018, 10:38:46 »
Hey yall!

Ik ga in september een half jaar stagelopen in België en vroeg me af hoe het zit met de kosten van het openbaar vervoer. Mijn stagebedrijf zit best wel ff van het centrum vandaan, dus moet ik elke dag met de bus (ik kan geen kamer vinden buiten het centrum). Ik zit nog te twijfelen tussen een aantal steden, maar Brussel, Antwerpen, Luik en Hasselt zijn nu op het oog. Iemand enig idee hoe het daar zit met het openbaar vervoer?

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 07 juni 2018, 01:04:14 »
^ Ik zou niet weten hoe het met het ov in België zit maar weet je wel dat je je studentenov om kan zetten in een ov-vergoeding? Dan krijg je 91 euro per maand ipv je studentenov!

Hatseflats

• Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: 10 juli 2018, 17:52:09 »
Hey yall!

Ik ga in september een half jaar stagelopen in België en vroeg me af hoe het zit met de kosten van het openbaar vervoer. Mijn stagebedrijf zit best wel ff van het centrum vandaan, dus moet ik elke dag met de bus (ik kan geen kamer vinden buiten het centrum). Ik zit nog te twijfelen tussen een aantal steden, maar Brussel, Antwerpen, Luik en Hasselt zijn nu op het oog. Iemand enig idee hoe het daar zit met het openbaar vervoer?

Hey, ik studeer in Leuven, en ik heb een buspas van de KUL. Dus misschien kan je ook in je stad een buspas van de uni krijgen? Voor de trein heb je een campuskaart, dan is treinreizen op bepaalde trajecten ook heel goedkoop
You were given this life because you are strong enough to live it.

Rosalie van den Berg

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: 09 september 2018, 15:12:42 »
Hi, ik wil in februari voor een half jaar in Duitsland stage lopen, omdat ik de Duitse taal wil leren en ik de cultuur boeiend vind. Mijn school doet er een beetje laks over om me te helpen en ze hebben ook geen studenten van mijn opleiding die voorheen stage hadden gelopen in Duitsland. Ik zit eraan te denken om een stagebemiddelingsbureau in te schakelen, mijn vraag is of iemand daar ervaring mee heeft en hoeveel zoiets kost.
Wolf13

quuinn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 02 oktober 2018, 00:02:02 »
HI GIRLS! Ik loop momenteel stage in LOS ANGELES (Beverly Hills om precies te zijn)  B)
Ik film mijn tijd hier en plaats vlogs en andere video's op Youtube.
https://www.youtube.com/channel/UCa4BOpPBY8T_a3tCyz6_lQg Dit is mijn kanaal. Ik zou het superleuk vinden als je even abonneert <3
Als iemand vragen heeft over mijn stage in LA of over mijn studie (media en entertainment management) let me know in de comments op mn Youtube kanaal! XOXO

« Reactie #160 Gepost op: 08 oktober 2018, 17:41:31 »
Heyy Girlss!!!!

Ik heb de laatste tijden in mijn gedachtes om na mijn behaalde havo diploma naar Amerika te gaan voor een high school exchange year. Dit is een hele grote droom van mij.
Maar als ik op een high school exchange year wil gaan kost dat heel veel geld. Ongeveer 12 duizend euro. Ik was van plan om een lening aan te vragen en dat ik de geleende geld weer terug betaal wanneer ik weer terug ben van Amerika.
Mijn probleem is dus nu zeg maar nadat ik terug ben van mijn uitwisselingsjaar wil ik dan gaan studeren aan de hoge school, maar dat kost namelijk ook geld. Ik weet zeg maar nu niet wat ik moet doenn???

HELPPP:(

vagueh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: 18 november 2018, 17:19:42 »
Ik ga binnenkort voor een jaar naar de VS om daar te studeren op een uni en ik word zo KNEITERGEK van die hele visa procedure.  :angry2:

reusel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 18 januari 2019, 12:04:40 »
Sinds vorige week studeer ik in het buitenland. Ik heb nog geen heimwee maar wel iets anders waar ik tegenaan loop: verveling.Mijn lestijden zijn pas laat in de middag/avond waardoor de hele ochtend vrij te besteden is. Daarnaast bestaat het weekend uit drie dagen. Mijn klasgenoten zijn leuk en in de avonden heb ik vaak wel wat te doen, zoals met deze klasgenoten uitgaan. Mijn huisgenoten zie ik eigenlijk bijna nooit. Het gaat vooral om de tijd totdat school begint en de weekenden. Ik zal zo nu en dan wel een dag met klasgenoten wat afspreken, maar vaak is dit ook pas avonds en ik voel me bezwaard om elke vrije dag te vragen wat zij gaan doen. Tot nu toe ben ik wel eens gaan sporten, de omgeving verkennen of gaan winkelen, maar ook voor dit geldt: ik vind het leuker met anderen dan alleen. Ik vind het moeilijk om mezelf bezig te houden en voel me buiten schooltijd daarom ook vaak alleen. Ik ben benieuwd of mensen (met ervaringen met een buitenlandminor) hier tips voor hebben.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2019, 12:44:42 door kopjechino »

Shift

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 18 januari 2019, 12:12:30 »
Sinds vorige week studeer ik in het buitenland. Ik heb geen heimwee maar loop wel tegen wat anders aan: verveling.

Mijn lestijden zijn pas laat in de middag/avond waardoor de hele ochtend vrij te besteden is. Daarnaast bestaat het weekend uit drie dagen. Mijn klasgenoten zijn leuk en enkele dagen per week ga ik bv. met hen uit. Mijn huisgenoten zie ik vrijwel nooit.

Het gaat vooral om de tijd totdat school begint en de weekenden. Ik zal zo nu en dan wel eens wat afspreken met klasgenoten bv., maar voel me ook bezwaard om elke vrije dag te vragen wat zij doen. Tot nu toe ben ik wel eens gaan sporten, winkelen of de omgeving verkennen, maar hiermee vul je ook geen dag en is samen ook leuker dan alleen. Ik vind het moeilijk mezelf bezig te houden aangezien ik veel mensen om me heen gewend ben en voel me hierdoor ook vaak alleen. Ik ben vaak aan het "wachten" tot school begint.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of jullie hier misschien tips voor hebben!

_loveisintheair

• Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: 27 januari 2019, 18:27:15 »
Hoi allemaal! Zijn er hier meiden die ervaring hebben met stage/studeren in Azië (Indonesië, India, Thailand of Vietnam bijvoorbeeld...) ? Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt? Ik wil +/- 3 a 4 maanden stage gaan lopen, waarschijnlijk in Indonesië, maar weet echt niet wat ik me voor moet stellen bij de kosten...

Sandeenni

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: 29 januari 2019, 16:28:45 »

Hoi iedereen!

Ik ben van plan om deze zomer een taalcursus in Spanje te gaan doen met EF. Ik hoor daar allerlei leuke verhalen over, maar het is wel enorm duur. Weten jullie misschien een andere leuke en goede organisatie waarmee je veel goedkoper uit bent, maar waarbij je wel wat leert in 2 á 3 weken?

Alleria

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: 09 juni 2019, 18:17:27 »
Hoi! Ik heb een vraagje over studeren in Duitsland :) Ik zat namelijk te kijken op daad naar hbo studies, maar alles wat mij interessant lijkt is erg duur (~700€ per maand). Klopt dit? De studies zitten wel in Berlijn, misschien heeft dat ermee te maken? Ik was namelijk op zoek naar media studies. Dit is één waar ik bijvoorbeeld naar keek; https://www.daad.de/deutschland/studienangebote/studiengang/en/?a=detail&id=g910912&q=&degree=24&subjects%5B146%5D=1&courselanguage=&locations=Berlin&universities%5B2%5D=1&admissionsemester=&sort=name&page=4

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: 09 juni 2019, 18:53:58 »
Hoi! Ik heb een vraagje over studeren in Duitsland :)
Is het niet wat je betaald per semester misschien? Ik zou ze gewoon een mail sturen, alleen zo weet je het zeker :)
Hoi