Auteur Topic: Het algemene topic voor eerstejaars mbo/hbo/uni studenten  (gelezen 130193 keer)

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 05 augustus 2013, 17:15:30 »
Oke ik heb dus boeken tweedehands besteld en ik wist dat er wat ik gemarkeerd zou staan maar in een aantal boeken is wel heel veel gemarkeerd.. Weet iemand of dat echt vervelend is bij het leren? Zit er best wel mee

Sametattoos

• Eat, sleep, work, repeat.
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 05 augustus 2013, 18:44:43 »
Oh jongens, wees alsjeblieft niet bang voor de intro's.
Zelf had ik al een week van te voren enorme buikpijn, was ik gespannen en wilde ik me het liefste ziek melden, want er ging gewoon helemaal niemand die ik kende.
En ik was daar een half uurtje en heb uiteindelijk de beste vrienden voor het leven gemaakt. Echt, het gaat zó ontzettend snel, omdat bijna iedereen in hetzelfde schuitje zit en niemand anders kent.
Vaak wordt je in groepjes ingedeeld en met jouw groepje ga je opdrachten doen, maar daarbuiten kun je gewoon kennis maken met de rest van de club.
Wij hebben het na een jaar nog steeds altijd over "introkamp" en iedereen die niet mee was is jaloers haha
Echt, het was een van de beste weken uit mijn leven, terwijl ik er met enorme buikpijn van de spanning heen ging.
Laat je daar echt niet door tegenhouden, want contact maken lukt sowieso wel!

Okee, tot dusver mijn bijdrage aan dit topic haha

Dat houd ik mezelf ook steeds voor, dat vrijwel iedereen alleen is :')
En dat ik dingen moet doen die ik spannend vind. Want anders zit ik over 10 jaar nogsteeds op dezelfde plek op hetzelfde niveau.
Waiting for the night bus to take you home again.

Oversized

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 05 augustus 2013, 18:59:36 »
Ik ga naar Saxion, in Deventer. Biologie en medisch laboratoriumonderzoek, ik heb er echt al heel veel zin in, en ook in de introductie! Alleen heb ik totaal geen duidelijkheid wat ik allemaal mee moet nemen, dat vind ik wat minder!
Hoelang duren jullie introducties allemaal? Die van mij zes dagen, en die van een vriendin van mij zelfs 9! Voor mijn idee is dat echt lang!
Tumblr Those who were dancing were thought to be insane by those who couldn't hear the music.

Dalindcy

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: 05 augustus 2013, 20:11:27 »
Oke ik heb dus boeken tweedehands besteld en ik wist dat er wat ik gemarkeerd zou staan maar in een aantal boeken is wel heel veel gemarkeerd.. Weet iemand of dat echt vervelend is bij het leren? Zit er best wel mee
Volgens mij valt het wel mee, maar dat is denk ik ook wel een beetje persoonlijk?

Ariël

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 05 augustus 2013, 20:22:29 »
Stiekem vind ik echt niet leuk dat het nog bijna een maand duurt voordat mijn colleges beginnen. Ik heb nu wel genoeg vakantie gehad.

Ruilen? Ik moet over 2,5 week weer naar school ;$
Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Polaroid

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 05 augustus 2013, 20:44:04 »
Oh jongens, wees alsjeblieft niet bang voor de intro's.
Zelf had ik al een week van te voren enorme buikpijn, was ik gespannen en wilde ik me het liefste ziek melden, want er ging gewoon helemaal niemand die ik kende.
En ik was daar een half uurtje en heb uiteindelijk de beste vrienden voor het leven gemaakt. Echt, het gaat zó ontzettend snel, omdat bijna iedereen in hetzelfde schuitje zit en niemand anders kent.
Vaak wordt je in groepjes ingedeeld en met jouw groepje ga je opdrachten doen, maar daarbuiten kun je gewoon kennis maken met de rest van de club.
Wij hebben het na een jaar nog steeds altijd over "introkamp" en iedereen die niet mee was is jaloers haha
Echt, het was een van de beste weken uit mijn leven, terwijl ik er met enorme buikpijn van de spanning heen ging.
Laat je daar echt niet door tegenhouden, want contact maken lukt sowieso wel!

Okee, tot dusver mijn bijdrage aan dit topic haha

Dit geldt helaas niet altijd :') Heb 2 zomers terug meegedaan aan een introweek en ik vond het echt vreselijk haha. Was 5 minuten (!) te laat en de groepjes waren al gevormd. Het gaat dus niet alleen snel, je moet zelf ook snel zijn.

Hoor ook wel veel positieve verhalen hoor, maar ik heb er afgelopen jaar niks aan gemist door niet mee te gaan. Had op de verplichte introdag van de studie zelf meteen aansluiting, en niemand om me heen is naar de introweek gegaan.

wanderlust

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 05 augustus 2013, 20:59:48 »
Extreem-late-beslisser hier
Ja.

schaamhaar

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 05 augustus 2013, 21:51:37 »
Extreem-late-beslisser hier

En wat wordt het?

Ik heb zelf klein probleempje, nou ja probleem. Ik begin te twijfelen of ik wel de juiste keuze maak. Ik ga Forensisch Laboratorium Onderzoek doen, dat is een major van Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek en Chemie. Alleen nu twijfel ik dus of ik wel de goede major ga kiezen, want ze lijken me allemaal leuk, haha. Terwijl ik in het begin echt 100% wist dat het FLO zou worden. Aaaargh struggles.

stereoheart

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 05 augustus 2013, 23:15:31 »
Hmmm, iemand ervaring met boeken bestellen bij de VU? Ik word er niet echt heel erg veel wijzer van, moet ik bij de vuboekhandel.nl elk boek apart aanklikken? En je kan het ook toen tijdens introductieperiode, maar dat lijkt me ook weer zo onhandig want dan sleep ik daar de hele tijd mee om.. En tot welke periode is het handig om ze te bestellen?
Pff ik heb echt geen idee :')
to live doesn\\\\\\\'t mean you\\\\\\\'re alive

Dalindcy

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 05 augustus 2013, 23:27:45 »
Stiekem vind ik echt niet leuk dat het nog bijna een maand duurt voordat mijn colleges beginnen. Ik heb nu wel genoeg vakantie gehad.
Precies dit. Maar ik weet nu al dat ik na vier weken alweer gedemotiveerd ben niet meer vroeg wil opstaan :'). Haha.

overload

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 06 augustus 2013, 01:24:10 »
Volgens mij ben ik de enige gek die nu al nadenkt over wat ik aan ga doen.

Ik ga btw SPH doen op hogeschool Rotterdam.

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 06 augustus 2013, 04:08:20 »
Helemaal eens met de bovenste twee reacties. Heb er echt zin in maar mezelf kennende ben ik na maximaal een maand alweer gedemotiveerd en heb ik alweer zin in vakantie. En ik ben ook al aan et nadenken over wat ik aan ga doen, haha

Dalindcy

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: 06 augustus 2013, 10:41:16 »
Volgens mij ben ik de enige gek die nu al nadenkt over wat ik aan ga doen.

Ik ga btw SPH doen op hogeschool Rotterdam.
Haha, dat denk je maar! :')

FinestPinch

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 06 augustus 2013, 10:48:59 »
Ik zag eerst ook wel op tegen de introductieweek. Ik ga de opleiding docent lichamelijke opvoeding doen aan de HvA, maar bij de sporttoelating en de medische keuring heb ik ook al veel mensen leren kennen wat scheelt. En wij verblijven met de introweek met anderen opleidingen uit het gebouw op het schoolterrein in tenten en het liefst willen ze dat je met mensen in een tent gaat die je kent en ik ken gelukkig 5 mensen waarvan ik er met 2 in een tent ga. Dat scheelt alweer wat spanning! Maar hoe zenuwachtig je ook bent, ik was zelf ook altijd heel verlegen, je moet echt gewoon gaan! Trek jezelf over de streep want gewoon met vreemde mensen een gesprek beginnen kan hele leuke vriendschappen creëren voor je nieuwe schooltijd!

Het enige wat ik nu gek vind is dat je straks gewoon niet meer de docenten/leerlingen/vrienden waarmee je 4/5/6 jaar op school hebt gezeten ziet. Waar ik best van baal aangezien ik in m'n 4e en 5e jaar ontzettend goede vriendinnen heb gevonden.
Everyone always says: "what doesn't kill you makes you stronger" but life isn't easy in any way, hard things may not kill you but they can definitely break you.

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 06 augustus 2013, 10:55:52 »
Ik ga pedagogiek studeren in Nijmegen aan de HAN.
Ik heb zoveel vragen, moet alles alleen regelen en ik snap nergens geen kut van. Hoe vraag je je ov aan? Hoe kun je je boekenlijst zien? En je rooster?

:(

De meeste boekenlijsten kun je zien bij studystore.nl, rooster krijgt je bij de meeste scholen in de introductie week of je kunt even op de school website kijken. OV kun je aanvragen via studentenreisproduct.nl :)

Mphor

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 06 augustus 2013, 13:11:29 »
Hoe komen jullie aan die roosters, (als je naar het Fontys gaat)?
Ik weet niet naar welke fontys je gaat, maar ik heb gewoon een inlogcode waarmee ik op sharepoint kan. Denk dat het daar vast wel ergens in staat.
En mooi zo! Tja, mijn intro was echt geweldig en het zal vast niet bij iedereen zo gaan, maar het is idd wat Same Tattoos ook zei: het is ook wel goed om jezelf over de streep te trekken en gewoon te gaan.
Ik hoop voor je dat het leuk wordt!
als je toevallig een lerarenopleiding geschiedenis/ak/maatschappijleer/economie/levensbeschouwing gaat doen in tilburg is intro sowieso awesome ^^

Teenjuwel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 06 augustus 2013, 13:22:25 »
Ik ga vanaf 1 september HBO ICT in vlissingen volgen op het HZ
Heb alleen nog geen rooster of boekenlijst
zou wel fijn zijn als ik dat zou krijgen want ik zit ook met een verhuizing ;p

Rapunzel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 06 augustus 2013, 13:29:54 »
Ik heb nog niks van de uni gehoord over hoe ik boeken moet kopen en überhaupt welke boeken. Lijkt me nogal noodzakelijk... Is dit normaal, of moet ik even contact opnemen met ze?

Ik heb trouwens wel erg zin in de intro! Ik heb alleen echt een slaapplek nodig, maar dat valt hopelijk te regelen.

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 06 augustus 2013, 13:46:25 »
Je boekenlijst hoort echt al allang bekend te zijn gemaakt! Ik moest mijn boeken zelfs voor 10 augustus bestellen.

Crumble

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 06 augustus 2013, 13:49:59 »
Ik ga beginnen aan de HBO-studie medisch beeldvormende en radiotherapeutische technieken (MBRT) in Groningen. Ik heb er heel veel zin in, ben ook wel een beeetje zenuwachtig voor het introkamp, maar ik weet wel zeker dat het wss heel leuk en gezellig gaat worden. Iedereen is alleen dus contact maken komt wel goed hopelijk!
That's the way the cookie crumbles!

Teenjuwel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 06 augustus 2013, 15:37:36 »
Ja ik ben ook bang dat er iets mis is?
ik heb geen idee, sta wel ingeschreven en alles, dus het is nogal vaag

stereoheart

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 06 augustus 2013, 17:41:31 »
Sommige universiteiten/HBO's hebben geen boekenlijst, ik krijg bij de VU geen boekenlijst maar moet het bij de boekhandel of zo van de VU zelf kopen, daar weten ze welke boeken ik moet. Naja vind ik ook een beetje vaag, maar ja.
to live doesn\\\\\\\'t mean you\\\\\\\'re alive

wanderlust

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 06 augustus 2013, 18:26:42 »
Zou iemand me kunnen helpen? Heb ook al een mail gestuurd naar de RU, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.
Tijdens het inschrijven op studielink heb ik alles ingevuld tot aan het feit dat ik moet kiezen voor een opleiding. Ik wil graag de opleiding Franse Taal en Cultuur gaan volgen, maar deze valt onder de Romaanse Talen. Nu staat de optie Romaanse Talen en Culturen wel in het keuzemenu, maar onder deze taal valt ook het Spaans. Hoe/kan ik aangeven welke van de twee talen ik wil gaan studeren?
Ja.

TogetherAsOne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 06 augustus 2013, 18:53:28 »
Ik ben na geplaatst bij maatschappelijk werk en dienstverlening aan de Hanze!
Nu zie ik wel gigantisch op tegen het introductie kamp.

ik ga sph doen op de hanze.
We gaan met kamp naar Ommen toe toch?
Alleen jullie gaan 1 dag eerder heen.
Om eerlijk te zijn zie ik er ook tegen op.. allemaal nieuwe mensen :saai:
-Home Sweet Home-

winchester

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 06 augustus 2013, 18:55:01 »
het hangt van je opleiding af of het verplicht is of niet. Bij mij is het niet verplicht dus ik ga niet. Heb geen behoefte aan onder gekotste spullen. XD
Hm, daar kan ik op de uitnodiging niks over vinden. Er staat overigens ook niets over kosten bij of zo... Ik krijg gelukkig voornamelijk workshops en zo dus als het goed is geen standaard rare dingen. Daar zou ik ook echt geen zin in hebben.

Verder heb ik ook nog geen boekenlijst, rooster, etc..