Auteur Topic: Het algemene topic voor eerstejaars mbo/hbo/uni studenten  (gelezen 124534 keer)

GoldenSparrow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 31 juli 2013, 16:12:11 »
Ik heb er ook echt zin in! En stiekem begint de vakantie nu wel wat lang te duren..

@ Sunshine, Ik niet, vond het zelf wel erg veel geld. Als het rond de 50/60 euro had gelegen was ik denk ik wel mee gegaan. Maar ik heb sowieso nog een introductiedag, dan zie ik die mensen daar wel :)

Frozenn

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 31 juli 2013, 16:11:21 »
Jep, ben het best wel met je eens! Heb echt een geweldige vakantie tot nu toe maar ik heb weer behoefte aan ritme en ben zo benieuwd naar hoe mn opleiding me bevalt!

+1

Het enige waar ik straks aan moet wennen is dat ik dan vroeg m'n bed uit moet.

En ja ik ga naar de introductieweek. Heb er echt veel zin in!
Enjoy, you never know when live ends.   Lifeblog

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 31 juli 2013, 16:51:37 »

@ Sunshine, Ik niet, vond het zelf wel erg veel geld. Als het rond de 50/60 euro had gelegen was ik denk ik wel mee gegaan. Maar ik heb sowieso nog een introductiedag, dan zie ik die mensen daar wel :)

Welke opleiding ga jij doen dan? Mijn intro is gewoon gratis, behalve de kosten voor jezelf dan (eten, drinken etc)

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 31 juli 2013, 16:54:17 »
+1

Het enige waar ik straks aan moet wennen is dat ik dan vroeg m'n bed uit moet.

En ja ik ga naar de introductieweek. Heb er echt veel zin in!

Ja, daar zal ik ook wel aan moeten wennen. Ben er slecht in vroeg opstaan en moet ook nog eens van Amsterdam naar Den haag HS dus dat wordt al helemaal vroeg mn nest uit  ^_^

GoldenSparrow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 31 juli 2013, 18:26:35 »
Welke opleiding ga jij doen dan? Mijn intro is gewoon gratis, behalve de kosten voor jezelf dan (eten, drinken etc)

Life Sciences aan de HU. Wel fijn dat die van jou gratis is. :) Wat ga jij doen?

winchester

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 31 juli 2013, 18:40:51 »
Ik heb 3 mbo opleidingen gedaan en ga dit jaar voor het eerst beginnen met een hbo opleiding en ik vind het doodeng. yaay faalangst!

op het mbo zijn ze heel streng en word je vaak als een klein kind behandeld, dus eh bij deze mijn eerste domme vraag;

de vraag "gaan jullie naar de introductieweek?" is dat niet verplicht dan? (op het mbo wel namelijk). En hoe kom je erachter wat de kosten zijn daarvoor?

schaamhaar

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 31 juli 2013, 18:44:52 »
Ik heb 3 mbo opleidingen gedaan en ga dit jaar voor het eerst beginnen met een hbo opleiding en ik vind het doodeng. yaay faalangst!

op het mbo zijn ze heel streng en word je vaak als een klein kind behandeld, dus eh bij deze mijn eerste domme vraag;

de vraag "gaan jullie naar de introductieweek?" is dat niet verplicht dan? (op het mbo wel namelijk). En hoe kom je erachter wat de kosten zijn daarvoor?

het hangt van je opleiding af of het verplicht is of niet. Bij mij is het niet verplicht dus ik ga niet. Heb geen behoefte aan onder gekotste spullen. XD

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 31 juli 2013, 18:50:44 »
Life Sciences aan de HU. Wel fijn dat die van jou gratis is. :) Wat ga jij doen?

European studies aan de Haagse Hogeschool. Mijn intro stelt volgens mij vrij weinig voor, beetje de stad verkennen en een feestje of zo iets!

Infern0

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 31 juli 2013, 18:52:18 »
Ik ga na de MBO denk nog een paar jaartjes HBO doen. Heb er alleen nu al geen zin in, haaa.
Maargoed dat weet ik niet zeker, omdat de banen voor MBO beter te krijgen zijn dan HBO.

Bij mij hebben ze trouwens nog niet iemand kinderachtig behandeld op 't MBO.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2013, 18:55:39 door 90tiesbitch »

Infern0

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 31 juli 2013, 18:53:34 »
HBO op de HS Leiden is echt slecht geregeld zooitje. Als je daar iets moet regelen dan komt er niks van en als ze je toets kwijtraken moet je gewoon een tentamen opnieuw doen.

BLUESKY

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 31 juli 2013, 19:33:18 »
Geneeskunde Leiden hierzo! Ik vind het wel doodeng.. Ken ook nog niemand, dat wordt nog wat :D

lalalablablabla

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 31 juli 2013, 19:54:18 »
^ Ik vind het juist leuk dat ik bijna niemand ken hahah :D Ik ga wel met een hele goede vriendin aan dezelfde studie beginnen dus het is voor mij sowieso niet eng. Maar voor de rest ken ik ook niemand haha. Ken wel veel tweedejaars studenten, maar allemaal andere studies.

Vandaag eerste twee boeken binnengekregen. Spanneeeeeeeend.

Soulsister

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 31 juli 2013, 20:28:41 »
Ik heb het hele afgelopen jaar uitgekeken naar het begin van mijn studie en nu vind ik het echt veel te spannend en denk ik: ik wil niet!! Maar dat zal nog wel veranderen als ik eenmaal wat mensen ken.

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 01 augustus 2013, 11:40:17 »
Ik ga na de MBO denk nog een paar jaartjes HBO doen. Heb er alleen nu al geen zin in, haaa.
Maargoed dat weet ik niet zeker, omdat de banen voor MBO beter te krijgen zijn dan HBO.

Bij mij hebben ze trouwens nog niet iemand kinderachtig behandeld op 't MBO.

Huh, hoezo dat? :P

rosexlilly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 01 augustus 2013, 12:05:19 »
ik ga aankomend schooljaar Criminologie studeren! Ik heb er lang naar uitgekeken maar het begint nu toch wel spannend te worden :D . Maar ik ben gelukkig niet de enige lees ik haha

Frozenn

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 01 augustus 2013, 12:43:57 »
Ik word zo moe van de vooroordelen die mensen hebben over de studie die ik ga doen. Ze weten helemaal niet wat het inhoud.
Enjoy, you never know when live ends.   Lifeblog

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 01 augustus 2013, 17:55:42 »
up!

Davinco

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 01 augustus 2013, 17:53:32 »
Ik heb serieus geen flikker zin in school straks. Allemaal nieuwe mensen en nieuwe docenten, blegh.
En als klapper op de vuurpijl moeten we eind augustus eerst nog een week naar vlieland...
Ich bin ein Berlinerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr | kroeltijgers

Davinco

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 01 augustus 2013, 17:55:27 »
Oh en ik ga DBKV doen aan het ArtEZ.
Ich bin ein Berlinerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr | kroeltijgers

Wanda

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 01 augustus 2013, 18:32:44 »
Mijn studie doet zo vaag, weet niet eens welke boeken ik nodig heb

ItsMariska

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 01 augustus 2013, 18:47:04 »
Ik heb er zoveel zin in! :bounce:
[font=Verdana]Na 7 jaar middelbare school (5 jaar havo, 2 jaar vwo) ben ik echt klaar met die vervelende kleine kindjes. [/font]
[font=Verdana][/font]

schaamhaar

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 01 augustus 2013, 19:08:31 »
Ik heb het hele afgelopen jaar uitgekeken naar het begin van mijn studie en nu vind ik het echt veel te spannend en denk ik: ik wil niet!! Maar dat zal nog wel veranderen als ik eenmaal wat mensen ken.
Haha dat heb ik ook! Ik heb m'n rooster gezien gisteren en wil niet meer. :')
Stiekem voel ik me niet oud genoeg om naar het hbo te gaan.

Iridescent

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 01 augustus 2013, 19:32:55 »
Kan iemand mij mijn rooster uitleggen. De uren staan verdeeld van 1:00 tot 17:00 xD.
"When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies but the pack survives."

schaamhaar

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 01 augustus 2013, 19:36:18 »
Heb je een printscreen?

naughtysmiles

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 01 augustus 2013, 19:39:28 »
Ik had er eerst ook superveel zin in maar nu ben ik zo bang he.. ik ga niet mee doen met intro wsl dusja ik ben echt bang forevr alone te eindigen. 1 vriendib gaat de zelfde opleiding doen maar er zijn 28 (!) eerstejaarsklassen dus de kans dat ik nij haar kom is heel klein. Aan de andere kant is het ook wel leuk, alles nieuw en anders maar ik vind het gewoon echt eng. Wat als het mij gewoon niet lukt vrienden te maken, dat iedereen elkaar al kent van intro.
pff zulke dingen gaan door mijn hoofd
blog
"Question everything. Your love, your religion, your passion. If you don't have questions, you'll never find answers"