Auteur Topic: Het algemene topic voor eerstejaars mbo/hbo/uni studenten  (gelezen 116520 keer)

Seastem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1525 Gepost op: 16 augustus 2018, 06:55:32 »
Je kan altijd nog een interne opleiding doen, en er zijn bedrijven die eventuele externe Masters etc voor je betalen. Ik ben altijd erg van van het Life Long Learning principe. C:
Zo hee, dit topic gaat niet echt snel als ik dit bericht nog op de ena laatste pagina tegenkom :'). Misschien is een update wel gepast, inmiddels de 2 jarige master gelukkig afgerond, ir titel verdient, 8.1 gemiddeld waarvan een 9 voor afstuderen (net niet cum laude) en een wetenschappelijke publicatie op mijn naam (eerste auteur). Ondertussen aan het werk bij een groot high tech bedrijf. Het was uiteindelijk met name de premaster zelf en het wennen aan de universiteit wat het in het begin zo lastig maakte.

Iedereen die met een nieuwe studie gaat beginnen; veel succes!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1526 Gepost op: 27 augustus 2018, 11:03:05 »
Volgende week maandag begin ik met mijn Game Design & Development minor :-)

NC
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1527 Gepost op: 27 augustus 2018, 17:28:33 »
Ik met psychologie aan de uni. Eíndelijk. Zó spannend. Hopen dat ik het nu voor elkaar krijg. Onbewust wel een ding waar ik de afgelopen 8 jaar zo ongeveer naar toe heb gewerkt. En nu eindelijk iets studeren waar (hópelijk) m’n hart ligt.

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #1528 Gepost op: 27 augustus 2018, 23:50:05 »
ik ga beginnen aan wiskunde. ik zie er wel een beetje tegen op. omdat ik bang ben dat het te moeilijk gaat zijn enzo. ik heb zo'n vooroordeel dat wiskunde alleen voor hoogbegaafden is ofzo.
maar goed, ik had mezelf er van overtuigd dat ik het beter gewoon kon gaan proberen. dan zie ik wel of het wat wordt. ik ga in ieder geval wel heeeeeeel hard m'n best doen. :)
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #1529 Gepost op: 28 augustus 2018, 00:00:52 »
ik ga beginnen aan wiskunde. ik zie er wel een beetje tegen op. omdat ik bang ben dat het te moeilijk gaat zijn enzo. ik heb zo'n vooroordeel dat wiskunde alleen voor hoogbegaafden is ofzo.
maar goed, ik had mezelf er van overtuigd dat ik het beter gewoon kon gaan proberen. dan zie ik wel of het wat wordt. ik ga in ieder geval wel heeeeeeel hard m'n best doen. :)

Alles qua studie is moeilijker dan wat je je voorstelt! Ook geschiedenis kan moeilijk zijn. Gewoon je opdrachten maken en goed studeren, vragen stellen.. Wees nieuwsgierig en alles komt goed!

lieveheersbeestje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1530 Gepost op: 17 oktober 2018, 15:28:45 »
Zijn er hier mensen die in het 1e jaar zitten van Pedagogische wetenschappen aan de RU? Ik zit zelf nu in V5 maar ga vanaf begin november naar de colleges (noem je dat zo?) van de Inleiding Onderwijswetenschappen (niet zo'n meeloopdag maar wel echt de hele cursus (?) en ook het tentamen. Ben erg benieuwd naar wat ervaringen etc!