Auteur Topic: Het algemene topic voor eerstejaars mbo/hbo/uni studenten  (gelezen 126604 keer)

Iridescent

• Bekijk profiel
« Gepost op: 30 juli 2013, 18:57:06 »
Ik dacht, laat ik een algemeen topic maken voor iedereen die net zijn middelbare school diploma heeft gehaald en binnenkort begint aan een MBO/HBO/Universitaire opleiding. Er zijn heel veel topics over studeren in *plaatsnaam*, maar volgens mij is er geen algemeen topic. Zelf vind ik het best spannend om naar het HBO te gaan, ik denk niet dat ik de enige ben.. Hier kunnen we het hele jaar tips en verhalen uitwisselen over colleges, tentamens, studiepunten e.d.

Ik ga zelf met de lerarenopleiding Nederlands beginnen (Fontys in Sittard).
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2018, 12:28:30 door kopjechino »
"When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies but the pack survives."

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2013, 19:04:22 »
Ik ga aan Amsterdam University College studeren! Goed topic, al die losse zijn ook niet echt overzichtelijk en eerstejaars hebben waarschijnlijk wel veel dezelfde vragen :)

JARxOFxHEARTS

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2013, 19:14:58 »
Ik ben eerste jaarsstudent af:) T was een leuk en vol jaar. en eng in het begin..
-- JARxOFxHEARTS

schaamhaar

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2013, 19:16:13 »
Na mijn tussenjaar ga ook weer beginnen! Heb er zin in, maar zie er ook wel klein beetje tegen op ivm huiswerk en het hele vroege opstaan.

carpediem1

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2013, 19:24:11 »
Ik word voor de tweede keer eerstejaars, mag dat ook?  :D  Ga van HBO naar Uni en ook op kamers, dus vind t wel spannend.. Kan wel zeggen dat t me vorig jaar heel erg is meegevallen, was erg gestrest omdat ik sowieso al een stresskip ben haha, en haast niemand kende en natuurlijk alles nieuw is, maar ik heb de eerste schooldag echt al leuke contacten gemaakt en de rest van het jaar alleen maar nieuwe mensen leren kennen waar ik nog contact mee heb! Ben niet naar de introductie van de stad/school geweest, alleen de verplichte van de opleiding en heb nooit het idee gehad dat ik iets gemist heb overigens. :)

Iridescent

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2013, 19:23:55 »
Ik geloof dat ik mijn rooster heb gevonden.. IK BEGRIJP HET NIET.  :fieuw:
Hoe zitten die uren in elkaar..

"When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies but the pack survives."

Sametattoos

• Eat, sleep, work, repeat.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2013, 19:33:54 »
Ik ben voor de derde keer eerste jaars.
Dit maal op 't HBO en ik zie echt vreselijk op tegen introductie kamp en een nieuwe klas. 
Waiting for the night bus to take you home again.

Wanda

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2013, 19:36:35 »
Hier nog iemand!
Heb alleen wel het gevoel dat alles heel erg ongeregeld is en dat je overal zelf achteraan moet.

Denise

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2013, 20:17:14 »
Afgelopen studiejaar was ik eerstejaars Bedrijfskunde MER aan de Hogeschool Rotterdam en komend studiejaar ben ik eerstejaars Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden.
 ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥

lalalablablabla

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2013, 20:27:33 »
^ Yaaaay studiegenootje :D

Sanne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2013, 20:32:12 »
Ik begin in september aan Kunst en Economie aan de Hogeschool vd Kunsten in Utrecht.

livelovelaugh

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2013, 20:37:23 »
Ik begin na de zomer ook aan m'n eerste jaar op het HBO  :bounce:
Embrace what you're born with because it's beautiful

Frozenn

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2013, 20:34:56 »
Ik heb echt zin om te beginnen. Al vind ik het ook heel eng nu het allemaal zo dichtbij komt. Ik heb van 26 tm 29 augustus introweek. Ik ga Vrijetijdsmanagement doen op NHTV in Breda. En ik wil ook nog op kamers.
Enjoy, you never know when live ends.   Lifeblog

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2013, 20:44:39 »
Ik ben voor de 2de keer eerstejaars, vorig jaar heb ik bio-ingenieur gedaan, en dit jaar ga ik biologie doen. Ik voel me nog altijd stom dat ik vorig jaar heb weggesmeten, maarja. Te weinig discipline, ik heb geen boek open gedaan tijdens het jaar, dus dat was wel te verwachten.. Dit jaar word ik de perfecte student! :D
I do not have a gentle heart.

Koala

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2013, 21:45:42 »
Ik ga ergotherapie studeren aan de Hogeschool Rotterdam (:
27 augustus heb ik een introdag en daarna 3 dagen introkamp. 
Heb er zin in maar vind het ook spannend :P, een nieuwe start.
Ik ben echt zo blij dat ik een chille kamer heb gevonden in Kralingen zodat ik niet vroeg op hoef te staan en niet elke dag ± 4 uur moet reizen totaal.

« Laatst bewerkt op: 30 juli 2013, 21:49:47 door Koala »
Mirror mirror on the wall, I'll always get up after I fall. And whether I run, walk or crawl, I'll set my goals and achieve them all.

struik

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2013, 21:45:47 »
Ik ben gelukkig niet de enige die het spannend vind! Ik ga trouwens Scheikundige Technologie doen aan TU Eindhoven.

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2013, 11:24:31 »
Handig topic! Ik ga dit jaar ook naar het HBO, het er super veel zin in om nieuwe mensen te ontmoeten maar vind het ook best wel spannend!

Iridescent

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 31 juli 2013, 13:41:04 »
Stiekem vind ik echt niet leuk dat het nog bijna een maand duurt voordat mijn colleges beginnen. Ik heb nu wel genoeg vakantie gehad.

Moonlight

• Ave Atque Vale.
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2013, 14:07:28 »
Stiekem vind ik echt niet leuk dat het nog bijna een maand duurt voordat mijn colleges beginnen. Ik heb nu wel genoeg vakantie gehad.

Precies dit.
Pretty girls don't know the things that I know

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2013, 14:04:55 »

Jep, ben het best wel met je eens! Heb echt een geweldige vakantie tot nu toe maar ik heb weer behoefte aan ritme en ben zo benieuwd naar hoe mn opleiding me bevalt!

PARTYSHANK

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 31 juli 2013, 14:27:28 »
Spannend! Na de zomer eerstejaars HBO!

Denise

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 31 juli 2013, 14:28:07 »
 ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 31 juli 2013, 14:35:25 »
Gelukkig ben ik niet de enige die wel zin heeft in school. M'n vriendinnen verklaren me allemaal gek

Sleepingbeautyx

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 31 juli 2013, 14:40:09 »
ik ga komend schooljaar Fiscaal Recht studeren in leiden (eerstejaars) :).
Heb er best wel zin in!

Sunshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 31 juli 2013, 15:09:48 »
Gaan jullie naar de introductie week?